Druga połowa jedenastego sezonu długodystansowych mistrzostw świata została rozpoczęta. W niedzielę po południu ponad trzydzieści maszyn i ponad stu kierowców walczyło w 6-godzinnym wyścigu na torze Autodromo Nazionale Monza we Włoszech. Była to piąta runda FIA WEC z siedmiu, które zaplanowano na ten rok.
Evoque od Range Rovera, którego druga generacja zadebiutowała w listopadzie 2018 roku, przeszedł kurację odmładzającą. Luksusowy crossover brytyjskiej marki zmienił nieznacznie swój wygląd, zaktualizował kluczowe technologie i sięgnął po nowe materiały wykończeniowe, które mają odpowiadać na nowe wymagania klientów.
W katalogu Mercedes-Benza pojawiła się zupełnie nowa kombinacja literowa, która ma od teraz reprezentować najmniejsze z samochodów marzeń niemieckiej marki: CLE. Pod nowym oznaczeniem skrywa się coupe oraz kabriolet, które jako klasa sama w sobie mają być pozycjonowane gdzieś pomiędzy seriami C oraz E.
Na scenę restomodów wkracza zupełnie nowa marka, obok której nie będzie można przejść obojętnie: Eccentrica. Pomysłów i ambicji z pewnością tu nie będzie brakować, o czym świadczy pierwsza super produkcja firmy. Jest nią... gruntownie zmodernizowane Lamborghini Diablo, które miało swoją premierę w Mediolanie.
Liczba klasyków, na których przeprowadzono operację przejścia na elektryczny układ napędowy, rośnie nieprzerwanie od kilku lat i jednocześnie powiększa się liczba firm, które w takich operacjach się specjalizują. U brytyjskiego Electrogenic na przykład można liczyć m.in. na przeróbkę słynnego roadstera E-Type'a ze stajni Jaguara.
Do oferty MG powraca oznaczenie XPower, które jakieś dwadzieścia lat temu kojarzyłoby się z nieprzystosowanym do życia w społeczeństwie, mocarnym coupe o morderczych zapędach. Czasy jednak się zmieniły: dzisiejsze XPower to... najmocniejsza wersja elektrycznego kompaktu MG 4, która przekracza czterysta koni mechanicznych.
Z początkiem lipca Formuła 1 wróciła do Europy, gdzie zadomowi się prawie na całe lato. Kolejną fazę tegorocznych mistrzostw świata otworzyło wczorajsze grand prix na torze Red Bull Ring w Austrii. W ostatnich latach wyścig wygrywali trzej różni kierowcy trzech różnych zespołów, Mercedesa-AMG, Red Bulla oraz Ferrari.
Samochód uczniów Skody numer dziewięć został ukończony. Tym razem na warsztat trafił elektryczny, produkowany seryjnie od ponad dwóch i pół roku model Enyaq. Pojazd został przeobrażony w kampera i mobilne biuro w jednym, które ma być miejscem do pracy i relaksu, a także narzędziem w odkrywaniu świata.
Jeśli powrót Maserati do ścigania w formie elektrycznej Formuły E nie był tym, czego oczekiwaliście po marce z Modeny, mamy dobrą wiadomość. Odliczenie do premiery wyścigowego MC20 w specyfikacji GT2 dobiegło końca: samochód z przeszło 600-konnym V6 na pokładzie odsłonięto przed tegorocznym, 24-godzinnym Spa-Francorchamps.
Program XX, który od prawie dwóch dekad prowadzi Ferrari, sprowadzał się do tej pory do ściśle limitowanych samochodów wyścigowych, które dotknąć mogli tylko nieliczni. Ale to już przeszłość: najnowsze coupe SF90 XX Stradale oraz otwarte SF90 XX Spider to pierwsze auta w rodzinie z prawem do poruszania się po drogach publicznych.