Aktualności

Opel Mokka GSE - Energia motorsportu

Do rajdowej Mokki GSE, którą przedstawiono w maju tego roku, dołącza wersja przeznaczona na zwykłe drogi. Usportowiony crossover Opla jest prawie gotowy do produkcji seryjnej i przyjęcia tytułu najszybszego auta z napędem elektrycznym w ofercie marki. W idealnych warunkach od zera do setki rozpędzimy się nim w czasie niecałych sześciu sekund.

Mokka drugiej generacji zadebiutowała jesienią 2020 roku jako kompaktowy crossover o napędzie spalinowym, hybrydowym oraz elektrycznym. W ubiegłym roku Opel, należący od kilku lat do koncernu Stellantis, przeprowadził facelifting auta. Drogowy elektryk, będący najdroższym i najmocniejszym wariantem w katalogu, dysponuje mocą 156 koni mechanicznych. Teraz na scenę wkracza znacznie mocniejsza wersja, która idzie śladami pokazanego wiosną rajdowego modelu Mokka GSE Rally. Rajdówkę, która ma być homologowana w kategorii eRally5, uzbrojono kilka miesięcy temu w układ napędowy podkręcony do 280 koni mechanicznych. Czy czegoś podobnego można spodziewać się o wersji przeznaczonej do zwykłego ruchu drogowego?

Zdjęcie Opel Mokka GSE

Oczywiście! Cywilna Mokka GSE będzie dysponować maksymalną mocą 280 koni mechanicznych oraz maksymalnym momentem obrotowym 345 niutonometrów. Silnik elektryczny, inwerter, baterie, okablowanie i inne elementy przeszczepiono tu prosto z wersji rajdowej. Energia elektryczna będzie magazynowana w litowo-jonowych bateriach o pojemności 54 kilowatogodzin. Pod ręką będą nowe tryby jazdy: oszczędny Eco, codzienny Normal z prędkością ograniczoną do 180 km/h oraz Sport, w którym będzie można wykorzystać pełen potencjał auta. Napęd będzie przenoszony wyłącznie na przednią oś, na której pojawił się mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu typu Torsen. Na obu osiach znalazło się nowe zawieszenie z podwójnymi amortyzatorami.

Zdjęcie Opel Mokka GSE

Mokka GSE waży niespełna 1,6 tony, co na samochód elektryczny jest wynikiem ponadprzeciętnym. Auto wyróżnia się kolorystyką, stylistyką oraz 20-calowymi felgami, na które zakładane jest specjalnie opracowane na potrzeby elektryków ogumienie Michelin Pilot Sport EV. W ramach systemu multimedialnego przygotowano nowe funkcje, które pozwolą na śledzenie osiągów auta i postępów kierowcy. Sportowy elektryk z Rüsselsheim ma katapultować się od zera do setki w czasie 5,9 sekundy. Jego prędkość maksymalna będzie ograniczona do dwustu kilometrów na godzinę. Na razie Mokkę GSE można tylko oglądać na pierwszych, oficjalnych zdjęciach. Więcej na temat auta dowiemy się w najbliższej przyszłości. Data rynkowej premiery nie jest jeszcze znana.

Źródło/zdjęcia: Opel Opel Mokka GSE na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij