Na scenę restomodów wkracza zupełnie nowa marka, obok której nie będzie można przejść obojętnie: Eccentrica. Pomysłów i ambicji z pewnością tu nie będzie brakować, o czym świadczy pierwsza super produkcja firmy. Jest nią... gruntownie zmodernizowane Lamborghini Diablo, które miało swoją premierę w Mediolanie.
Liczba klasyków, na których przeprowadzono operację przejścia na elektryczny układ napędowy, rośnie nieprzerwanie od kilku lat i jednocześnie powiększa się liczba firm, które w takich operacjach się specjalizują. U brytyjskiego Electrogenic na przykład można liczyć m.in. na przeróbkę słynnego roadstera E-Type'a ze stajni Jaguara.
Do oferty MG powraca oznaczenie XPower, które jakieś dwadzieścia lat temu kojarzyłoby się z nieprzystosowanym do życia w społeczeństwie, mocarnym coupe o morderczych zapędach. Czasy jednak się zmieniły: dzisiejsze XPower to... najmocniejsza wersja elektrycznego kompaktu MG 4, która przekracza czterysta koni mechanicznych.
Z początkiem lipca Formuła 1 wróciła do Europy, gdzie zadomowi się prawie na całe lato. Kolejną fazę tegorocznych mistrzostw świata otworzyło wczorajsze grand prix na torze Red Bull Ring w Austrii. W ostatnich latach wyścig wygrywali trzej różni kierowcy trzech różnych zespołów, Mercedesa-AMG, Red Bulla oraz Ferrari.
Samochód uczniów Skody numer dziewięć został ukończony. Tym razem na warsztat trafił elektryczny, produkowany seryjnie od ponad dwóch i pół roku model Enyaq. Pojazd został przeobrażony w kampera i mobilne biuro w jednym, które ma być miejscem do pracy i relaksu, a także narzędziem w odkrywaniu świata.
Jeśli powrót Maserati do ścigania w formie elektrycznej Formuły E nie był tym, czego oczekiwaliście po marce z Modeny, mamy dobrą wiadomość. Odliczenie do premiery wyścigowego MC20 w specyfikacji GT2 dobiegło końca: samochód z przeszło 600-konnym V6 na pokładzie odsłonięto przed tegorocznym, 24-godzinnym Spa-Francorchamps.
Program XX, który od prawie dwóch dekad prowadzi Ferrari, sprowadzał się do tej pory do ściśle limitowanych samochodów wyścigowych, które dotknąć mogli tylko nieliczni. Ale to już przeszłość: najnowsze coupe SF90 XX Stradale oraz otwarte SF90 XX Spider to pierwsze auta w rodzinie z prawem do poruszania się po drogach publicznych.
Oddział Ford Pefromance nie zwalnia w tym miesiącu ani na chwilę. Na początku czerwca swoją premierę miał nowy Mustang GT3, kilka dni później pochwalono się Raptorem na Rajd Dakar, a kilka dni temu na Pikes Peak wysłano elektrycznego SuperVana. Teraz wracamy do Mustanga: jego kolejne wcielenie to samochód wyścigowy typu GT4.
Wymyślone na nowo "Dziewięćset jedenastki" generacji 964, którymi już od prawie piętnastu lat zajmuje się Singer Vehicle Design, wchodzą na kolejny poziom. Najnowsza produkcja kalifornijskiej firmy to coupe Dynamics & Lightweighting Study Turbo, model inspirowany wyścigowym Porsche 934/5 z lat siedemdziesiątych.
Eletre, pierwszy SUV i pierwszy model o napędzie elektrycznym od Lotusa, wchodzi oficjalnie do sprzedaży i otwiera segment, który producent dumnie określa mianem hyper-SUV. Maszyna nowej ery oferuje w najlepszych przypadkach moc przekraczającą 900 koni mechanicznych i zasięg dochodzący do 600 kilometrów.