Samochody Rolls-Royce'a od początku motoryzacji uważane są za jedne z najlepszych pojazdów na świecie, ale dzisiaj nie mają właściwie nic wspólnego ze swoimi przodkami, dzięki którym marka zapracowała na to miano sukcesami w imprezach sportowych. Od największych sukcesów minęło niedawno równie sto dziesięć lat.
Rajdowe legendy Lancii, jak Stratos, 037, Delta S4 i Delta Integrale, doczekały się już dziesiątek restomodów, replik i projektów nimi inspirowanych, które powstały niemal od zera. I końca nie widać. Oto najnowsze przedsięwzięcie: wzorowany na włoskich klasykach grupy B model 044s od mediolańskiego Scuderia Grassi.
Do rozpoczęcia tegorocznego Pikes Peak International Hill Climb, najsłynniejszego i i jednego z najstarszych wyścigów górskich na świecie, pozostało jeszcze tylko tylko dni. To oznacza, że lista startowa jest już kompletna. Jedną z jej ostatnich nowości jest... elektryczny SuperVan od Forda zaktualizowany do wersji 4.2.
McMurtry Speirling, miniaturowy, jednoosobowy wariat o napędzie elektrycznym, który waży niecałe tysiąc kilogramów i generuje do tysiąca koni mechanicznych, wchodzi do produkcji seryjnej. Samochód będzie przeznaczony wyłącznie do poruszania się po torach wyścigowych, a jego cena przekroczy cztery miliony złotych.
Włoska Aehra, zgodnie z zapowiedziami, kładzie fundamenty pod przedsięwzięcie, które w ciągu kilku najbliższych lat ma przeobrazić się w producenta egzotycznych elektryków, o których zwykłym śmiertelnikom nawet się nie śniło. Pod koniec ubiegłego roku pokazano koncept SUV'a, a teraz przyszedł czas na zapowiedź drugiego modelu.
Po wizycie w Hiszpanii na początku czerwca Formuła 1 przeniosła się w minionym tygodniu do Kanady. W ubiegłym roku na torze Circuit Gilles Villeneuve rządzili obecni mistrzowie świata: wyścig po raz pierwszy w swojej karierze wygrał Verstappen w Red Bullu. Wszystko wskazywało na to, że sukces zostanie w tym roku powtórzony.
Koenigsegg odpowiada na rekordy świata elektrycznego Rimaca, które ustanowiono zaledwie miesiąc temu. Szwedzka marka wraca na szczyt tabeli najszybszych samochodów świata w próbie 0-400-0 km/h z hybrydowym modelem Regera, który wymyślono prawie dziesięć lat temu i którego produkcja zakończyła się w ubiegłym roku.
W latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych minionego stulecia u Mercedes-Benza wyprodukowano serię prototypów C111, w których eksperymentowano z aerodynamiką, nowymi układami napędowymi i rozwiązaniami technicznymi. Dziś w ich ślady idzie koncept Vision One-Eleven, który wyznacza marce kierunki stylistyczne i technologiczne.
Od początku kariery współczesnych samochodów elektrycznych skutecznym środkiem na odstraszenie od ich użytkowania są długie czasy ładowania baterii i dostępność niezawodnych punktów ładowania. Nyobolt twierdzi, że jest na prostej drodze do rozwiązania tych problemów. Możliwości firmy prezentuje prototyp zbudowany na bazie Elise.
To już postanowione: z końcem tego roku z długodystansowych mistrzostw świata znikną samochody typu GTE, a w kolejnym sezonie ich miejsce zajmą maszyny typu GT3, które będą ograniczone do dwóch sztuk na markę. Jako pierwszy swoją obecność zgłasza Ford, który swoim klientom zaoferował zupełnie nowego Mustanga GT3.