Na wszystkich ostrzących sobie zęby coś spektakularnego z repertuaru Range Rovera czeka nowa, bardzo kusząca propozycja. To najmocniejszy i najbardziej dynamiczny model w historii marki, nowy Sport SV. Znaki rozpoznawcze: felgi o rozmiarze nawet 23 cali i maksymalna moc przekraczająca znacznie 600 koni mechanicznych!
Elektryki zajmują coraz wyższe pozycje na liście najmocniejszych BMW kosztem aut spalinowych. Najmocniejszą "Piątką" nowej generacji zostało kilka dni temu 601-konne i5 M60, na początku kwietnia zadebiutowało 748-konne XM Label Red, a luksusowym limuzynom serii "Siedem" zaczęło niedawno przewodzić elektryczne i7 M70.
W minionym tygodniu Formuła 1 po raz kolejny gościła na ulicach Księstwo Monako, w którym osiedliło się kilku kierowców z aktualnej stawki mistrzostw świata. Najbardziej prestiżowe grand prix w kalendarzu padało w ostatnich dziesięciu latach latach pięć razy łupem Mercedesa, trzy razy Red Bulla oraz jeden raz Ferrari.
Ken Okuyama, którego znamy z prac nad takimi samochodami, jak Ferrari Enzo, Maserati Birdcage 75th oraz Ferrari P4/5, przygotował kolejną maszynę pod własnym nazwiskiem. Model o nazwie Kode61 Birdcage, który zadebiutował w Villa d'Este, to ukłon w stronę słynnego Maserati Tipo 61 z końca lat pięćdziesiątych.
Elektryfikacja dotarła do Caterhama, który od dekad specjalizuje się w produkcji drogowych i wyścigowych wersji słynnego roadstera o nazwie Seven. Brytyjska marka od dawna przymierza się do rozszerzenia oferty o napęd elektryczny i jako wstęp do zmiany technologicznej prezentuje koncept, który wyrzekł się silnika spalinowego.
Seria grand tourerów DB od Aston Martina, której korzenie sięgają końcówki lat czterdziestych minionego stulecia, żegna się z silnikami V12. Nowe coupe o oznaczeniu DB12 debiutuje wyłącznie z podwójnie turbodoładowanym V8 pod maską i śmiało przedstawia się już nie jako grand tourer, ale jako super tourer.
BMW serii 5 wkracza w nową erę: ósma generacja klasycznej, niemieckiej limuzyny debiutuje jako miękka hybryda, zapowiedź pełnowymiarowej hybrydy typu plug-in, a także po raz pierwszy jako elektryk o oznaczeniu i5. Na szczycie oferty stanie i5 M60 z napędem obu osi, którego maksymalna moc przekracza 600 koni mechanicznych.
Prawie sto lat temu Skoda przejęła trudniące się produkcją uznanych automobili zakłady Laurin & Klement i wkroczyła dumnie na europejską mapę pełnoprawnych producentów samochodów. Markę L&K utrzymano przy życiu tylko przez kilka lat, a dziś wykorzystywana jest ona do oznaczania najbardziej luksusowych aut czeskiej marki.
Wczoraj po południu zakończył się pięćdziesiąty pierwszy, 24-godzinny wyścig na Nürburgringu, wliczając słynne Nordschleife. Wyścig, w którym udział wzięło ponad 130 samochodów, zakończył się historycznym wynikiem: po pierwszą wygraną w historii sięgnęło Ferrari, które jednocześnie pokonało rekordowy dystans.
BMW wraca do formatu shooting brake, ale tylko eksperymentalnie. Przy okazji tegorocznego konkursu elegancji Villa d'Este zaprezentowano koncept Touring Coupe, spadkobiercę 328 Touring Coupe z lat trzydziestych, 02 Touring z lat siedemdziesiątych oraz M Coupe, którego produkcję zakończono na początku tego stulecia.