Od 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona International Speedway w miniony weekend rozpoczęła się zupełnie nowa era wyścigów na długim dystansie. W bezpośrednim starciu po raz pierwszy spotkały się zupełnie nowe prototypy typu Le Mans Daytona h, które za kilka miesięcy dołączą także do długodystansowych mistrzostw świata.
Chevrolet na kilkanaście godzin przed startem tegorocznego, 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona, odsłonił zupełnie nowe, wyścigowe Corvette klasy FIA GT3. Choć trudno w to uwierzyć - to pierwszy samochód amerykańskiej marki homologowany globalnie w tej popularnej kategorii. Pierwszy start: dopiero za rok.
Audi zaprezentowało czwarty i ostatni koncept z serii Sphere, którą zapoczątkowano półtora roku temu. Wizje przedstawiające luksusowe samochody niedalekiej przyszłości kończą się na modelu Activesphere. Producent określa go mianem crossovera coupe, który w razie potrzeby może... zostać przeobrażony w pick-up'a.
Porsche rozpoczyna świętowanie 75-lecia produkcji samochodów sportowych własnej marki. Za symboliczny początek marki przyjmowany jest rok 1948, w którym zbudowano pierwszy egzemplarz roadstera 356. To właśnie w jego ślady idzie główny bohater okolicznościowej wystawy urodzinowej, koncept Vision 357.
Do repertuaru BMW pewnym krokiem wraca limitowane M3 CS, sportowa limuzyna o charakterze dyktowanym zamiłowaniem do samochodów i torów wyścigowych. Nową propozycję niemieckiej marki podsumowują standardowe hasła: wyższa moc, niższa masa, jeszcze bardziej fascynujące osiągi i wygląd, obok którego trudno przejść obojętnie.
Niesłabnąca popularność Urusa sprawiła, że w ubiegłym roku sprzedaż samochodów Lamborghini przekroczyła rekordowe 9,2 tysiące samochodów. Grubo ponad 20 tysięcy SUV'ów z Sant'Agata Bolognese na ulicach całego świata to również wyzwanie dla tunerów, którym pomysłów nie brakuje. Oto Urus od Mansory... w wersji coupe.
Mercedes zaczyna rok od odświeżenia klasy CLA czyli mocno zaokrąglonej klasy A, której marzy się bycie coupe, ale rodzice zgadzają się tylko na sedana i kombi. Auto debiutuje w bazowych wersjach od Mercedes-Benza, a także w sportowych odmianach pod marką Mercedes-AMG z wyborem dwóch wersji napędowych.
Aston Martin żegna się z modelem DBS, który zadebiutował latem 2018 roku z dopiskiem Superleggera. Żegna się w jedynym słusznym stylu: brytyjski grand tourer z potężnym V12 pod maską debiutuje w specyfikacji 770 Ultimate jako najmocniejszy, seryjny model w historii marki. Produkcja jest ograniczona i... nie ma już mowy o możliwości zakupienia.
Corvette ósmej generacji po raz kolejny wychodzi poza swoją strefę komfortu i dociera tam, gdzie jeszcze nie dotarł żaden z jej poprzedników. Trzy i pół roku temu amerykański klasyk przesiadł się z silnika umieszczonego z przodu na silnik ulokowany centralnie, a teraz idzie śmiało w elektryfikację i napęd obu osi.
Kilka dni temu opublikowano wstępną listę startową na nowy sezon długodystansowych, wyścigowych mistrzostw świata. W grupie Hypercar po raz pierwszy pojawił się ByKolles z marką Vanwall, którego zgłoszenie rok temu zostało odrzucone. W tym roku nie było do tego podstaw, a Vanwall idzie dalej i zapowiada... drogowe auto elektryczne.