Rodzina Volkswagenów o napędzie wyłącznie elektrycznym powiększyła się o nowego członka, który wprowadza ją do wyższego segmentu. Mowa o pierwszej, elektrycznej limuzynie niemieckiej marki. Został nią model o oznaczeniu ID.7, którego zadaniem jest zajęcie pozycji okrętu flagowego w gamie ID i lidera w swojej klasie.
Odnawianie oferty Radical Motorsport trwa w najlepsze. Brytyjskie zakłady, słynące już od ćwierć wieku z małych, wyścigowych samochodów odświeżyły w ostatnich miesiącach 235-konnego spydera SR3 oraz blisko 430-konnego spydera SR10. Teraz przyszedł czas na najskromniejszy pojazd w ofercie marki: spydera o nazwie SR1.
Ciągłe dążenie do samodoskonalenia zaprowadziło McLarena w grudniu ubiegłego roku do cichego zakończenia produkcji modeli z serii 720S i rozpoczęcia przyjmowania zamówień na jego następcę. Następcę, który jest ewolucją, a nie zupełnie nowym projektem. Oto nowy McLaren 750S, który debiutuje od razu jako coupe oraz Spider.
Hiszpańska Cupra zaprezentowała swój drugi, seryjny model o napędzie elektrycznym. Został nim duży SUV o nazwie Tavascan, który w najmocniejszej wersji będzie dostarczał 340 koni mechanicznych. Na tym premier nie koniec. Jednocześnie zaprezentowano koncept sportowego samochodu o nazwie DarkRebel, który na produkcję nie ma szans.
GT2 European Series, wyścigowa seria dedykowana mniej doświadczonym kierowcom, która organizowana jest w cieniu europejskich mistrzostw GT3, wchodzi w ten weekend w swój trzeci, pełny sezon. Na torze Monza we Włoszech do rywalizacji ruszy między innymi zmodernizowany model 911 GT2 produkcji Porsche.
Mercedes-Maybach wkracza w nową erę i dołącza oficjalnie do producentów pojazdów o napędzie elektrycznym. Pierwszą maszyną marki o właśnie takim charakterze będzie luksusowy model o nazwie EQS SUV. To jeden z największych i najdroższych samochodów osobowych w dorobku koncernu Mercedes-Benz Group.
Prace Bugatti nad przekształceniem konceptu wyścigowego potwora o nazwie Bolide, zbudowanego wokół silnika W16, w prawdziwy samochód nabierają tempa i wchodzą w decydującą fazę. W ostatnich dniach pierwszy prototyp wyjechał na testy torowe, a pierwsi klienci mają otrzymać swoje egzemplarze za kilkanaście miesięcy.
Trzecia generacja Cayenne doczekała się gruntownej modernizacji, która wprowadza znaczące zmiany stylistyczne, poprawia osiągi auta w każdym terenie, zwiększa jego wartości użytkowe i przywraca widlastą ósemkę do wersji Cayenne S. Ma to być jedna z największych aktualizacji linii modelowej w całej historii Porsche.
Pod koniec marca Automobili Lamborghini pokazało swój zupełnie nowy okręt flagowy z silnikiem V12, którego premiera zbiegła się z 60-leciem działalności włoskiej marki. Teraz z okazji urodzin przygotowano specjalne edycje najmniejszych modeli w gamie, Huracanów z silnikami V10 w wersjach STO, Tecnica oraz Evo Spyder.
Za nami drugie starcie zupełnie nowych prototypów klasy Hypercar marek Ferrari, Cadillac, Porsche i Vanwall z bardziej doświadczonymi rywalami w postaci marek Toyota, Peugeot oraz Glickenhaus. Cała siódemka, mająca do dyspozycji w sumie jedenaście samochodów, walczyła w minionym tygodniu w Portugalii na torze Algarve.