Aktualności

Glickenhaus 007S - Duch Le Mans

Po prawie dwóch latach od opuszczenia długodystansowych mistrzostw świata przez Glickenhausa i model 007 klasy Hypercar doczekaliśmy się drogowej wersji maszyny, która w 2022 roku stanęła na podium 24-godzinnego Le Mans. Supercoupe 007S zadebiutowało w tym tygodniu przy okazji konkursu elegancji we włoskim Villa d'Este nad jeziorem Como.

Glickenhaus Racing był jednym z pierwszych zespołów, który pojawił się w World Endurance Championship z samochodem klasy Hypercar własnej konstrukcji. Model 007 z podwójnie turbodoładowanym V8 od Pipo Moteurs startował przez niecałe trzy sezony w latach 2021-2023, w ciągu których wziął udział w dwunastu wyścigach. W sezonie 2022 kierowcy SCG 007 stanęli na podium 24-godzinnego wyścigu Le Mans oraz 12-godzinnego wyścigu na Sebring. Już na początku 2021 roku zapowiedziano prace nad wersją drogową, która będzie... znacznie mocniejsza i szybsza od wersji wyścigowej (przepisy ograniczały maksymalną moc 007 do skromnych 707 koni mechanicznych i wyznaczały minimalną masę auta na poziomie co najmniej 1030 kilogramów). Ostatnie miesiące spędzono na budowie i testach pierwszego egzemplarza drogowego 007S. Na czas i miejsce jego publicznego debiutu wybrano tegoroczny konkurs elegancji Villa d'Este.

Zdjęcie Glickenhaus 007S

Drogowe 007S zachowało, przynajmniej z zewnątrz, najważniejsze cechy wyścigowego pierwowzoru: klasyczne proporcje prototypów Le Mans, ogromne skrzydło z dodatkowymi łopatkami, wielka płetwa, unoszone do góry drzwi oraz wycelowane w niebiosa końcówki wydechu. Kabina, pełna powierzchni z odsłoniętych włókien węglowych (pojazd zbudowano na lekkim, węglowym kadłubie), została całkowicie przeprojektowana. Na samym środku siedzi tu kierowca, a po jego bokach znajdują się dwa mniejsze fotele dla pasażerów. Maszyna otrzymała między innymi mocowane centralnie felgi, regulowane drążki skrętne oraz amortyzatory zawieszenia, podnośnik przedniej osi oraz niezbędną klimatyzację o wydajności mającej sprostać każdej wycieczce drogowej lub wysiłkom na torze wyścigowym. To ostatnie było dla Glickenhausa bardzo ważnym punktem programu.

Zdjęcie Glickenhaus 007S

Samochód przygotowano tak, aby można było go szybko przekształcić w maszynę torową i z powrotem w drogową. Zainstalowane na pokładzie podnośniki umożliwią szybką wymianę kół i ogumienia na slicki, regulowane zawieszenie i elementy aerodynamiczne na dostosowanie podwozia do toru, a elektronika i możliwość przełączenia map silnika na ograniczenie lub uwolnienie pełnego potencjału auta. Do napędu wykorzystano umieszczone centralnie V8 o pojemności 6,2 litra z dwiema turbosprężarkami, które przygotowały zakłady Katech. Silnik ma przekraczać 1000 koni mechanicznych oraz 1000 niutonometrów, a samochód ma ważyć jakieś 1550 kilogramów. Napęd przenoszony jest wyłącznie na tył za pomocą 7-stopniowej, zautomatyzowanej skrzyni biegów firmy Cima. Glickenhaus zamierza wyprodukować na indywidualne zamówienia maksymalnie dwadzieścia cztery egzemplarze.

Źródło/zdjęcia: Scuderia Cameron Glickenhaus Glickenhaus 007S na forumGlickenhaus 007 - prezentacja modeluSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij