W miniony weekend Formuła 1 gościła na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii, gdzie swoje siedziby ma większość zespołów. Mistrzostwa świata odwiedzają to miejsce nieprzerwanie od 1987 roku, a w ostatnich dziesięciu latach wygrywali tu wyłącznie kierowcy tylko dwóch zespołów: osiem razy Mercedesa-AMG oraz dwa razy Ferrari.
Koenigsegg, po ponad trzech latach od premiery pokazowego egzemplarza na odwołanym salonie samochodowym w Genewie, prezentuje Gemerę w wersji, która wkrótce trafi do produkcji. Pierwszy, 4-osobowy model szwedzkiej marki przeszedł znaczące transformacje układu napędowego, które prowadzą do... przeszło 2300 koni mechanicznych!
Druga połowa jedenastego sezonu długodystansowych mistrzostw świata została rozpoczęta. W niedzielę po południu ponad trzydzieści maszyn i ponad stu kierowców walczyło w 6-godzinnym wyścigu na torze Autodromo Nazionale Monza we Włoszech. Była to piąta runda FIA WEC z siedmiu, które zaplanowano na ten rok.
Evoque od Range Rovera, którego druga generacja zadebiutowała w listopadzie 2018 roku, przeszedł kurację odmładzającą. Luksusowy crossover brytyjskiej marki zmienił nieznacznie swój wygląd, zaktualizował kluczowe technologie i sięgnął po nowe materiały wykończeniowe, które mają odpowiadać na nowe wymagania klientów.
W katalogu Mercedes-Benza pojawiła się zupełnie nowa kombinacja literowa, która ma od teraz reprezentować najmniejsze z samochodów marzeń niemieckiej marki: CLE. Pod nowym oznaczeniem skrywa się coupe oraz kabriolet, które jako klasa sama w sobie mają być pozycjonowane gdzieś pomiędzy seriami C oraz E.
Na scenę restomodów wkracza zupełnie nowa marka, obok której nie będzie można przejść obojętnie: Eccentrica. Pomysłów i ambicji z pewnością tu nie będzie brakować, o czym świadczy pierwsza super produkcja firmy. Jest nią... gruntownie zmodernizowane Lamborghini Diablo, które miało swoją premierę w Mediolanie.
Liczba klasyków, na których przeprowadzono operację przejścia na elektryczny układ napędowy, rośnie nieprzerwanie od kilku lat i jednocześnie powiększa się liczba firm, które w takich operacjach się specjalizują. U brytyjskiego Electrogenic na przykład można liczyć m.in. na przeróbkę słynnego roadstera E-Type'a ze stajni Jaguara.
Do oferty MG powraca oznaczenie XPower, które jakieś dwadzieścia lat temu kojarzyłoby się z nieprzystosowanym do życia w społeczeństwie, mocarnym coupe o morderczych zapędach. Czasy jednak się zmieniły: dzisiejsze XPower to... najmocniejsza wersja elektrycznego kompaktu MG 4, która przekracza czterysta koni mechanicznych.
Z początkiem lipca Formuła 1 wróciła do Europy, gdzie zadomowi się prawie na całe lato. Kolejną fazę tegorocznych mistrzostw świata otworzyło wczorajsze grand prix na torze Red Bull Ring w Austrii. W ostatnich latach wyścig wygrywali trzej różni kierowcy trzech różnych zespołów, Mercedesa-AMG, Red Bulla oraz Ferrari.
Samochód uczniów Skody numer dziewięć został ukończony. Tym razem na warsztat trafił elektryczny, produkowany seryjnie od ponad dwóch i pół roku model Enyaq. Pojazd został przeobrażony w kampera i mobilne biuro w jednym, które ma być miejscem do pracy i relaksu, a także narzędziem w odkrywaniu świata.