Rimac Nevera nie ustaje w ściganiu nowych rekordów świata. W maju chorwacki elektryk sprawdził się w próbach na przyspieszenie i hamowanie, podczas których rozpędził się do 200 km/h w zaledwie 4,42 sekundy, a w ostatnich dniach skierował swoją uwagę na słynne Nordschleife. Cel: jedno okrążenie w czasie niespełna siedmiu minut.
Elektryczne super coupe Evija od Lotusa o mocy przeszło dwóch tysięcy koni mechanicznych weszło oficjalnie do produkcji seryjnej. Weszło po przeszło czterech latach od pierwszej prezentacji i nawet trzech latach poślizgu w rozpoczęciu budowy egzemplarzy przeznaczonych dla klientów względem pierwotnych planów.
Rodzina limitowanych, sportowych modeli od Pininfariny powiększyła się o drugiego elektryka z najwyższej półki o mocy sięgającej aż 1900 koni mechanicznych. Jest nim model B95, pierwsza barchetta w swojej wąskiej kategorii wagowej, która podkreśla zbliżające się 95-lecie działalności słynnego, włoskiego studia projektowego.
Maserati nie przestaje pracować nad platformą MC20 i wyciska z niej kolejne dziesiątki koni mechanicznych, dodatkowe setki kilogramów docisku aerodynamicznego i spotęgowane wartości przyczepności. Efektem tych wysiłków jest coupe MCXtrema, które powstawało od początku wyłącznie z myślą o torach wyścigowych.
Produkowane od blisko ośmiu lat AMG GT szykuje się do przejścia do historii. Sportowe coupe z dziesiątkami rekordów i wyścigowych zwycięstw na swoim koncie stanęło dzisiaj przed obliczem swojego następcy. Druga generacja została oparta na platformie roadstera serii SL, co oznacza, że znacznie urosła... i przytyła.
Lamborghini jest na prostej i szybkiej drodze do elektryfikacji swojej całej oferty: w tym roku zadebiutował hybrydowy następca Aventadora, na przyszłym rok spodziewany jest hybrydowy następca Huracana oraz hybrydowa wersja Urusa, a w roku 2028 ma ruszyć produkcja pierwszego elektryka. Ten ostatni zapowiadany jest konceptem Lanzador.
Ford Mustang siódmej generacji przybrał do tej pory różne kształty: coupe, kabriolet, mocarny Dark Horse w wersji drogowej i torowej plus kilka wersji wyścigowych. Ale tego chyba nikt się nie spodziewał: oto drogowy Mustang GTD o mocy przeszło 800 koni mechanicznych z wielkimi planami na podbój Nurburgring Nordschleife.
Zenvo Automotive otwiera zupełnie nowy rozdział w swojej krótkiej, ale bardzo intensywnej historii. Duński producent egzotycznych, super sportowych maszyn przygotował od zera nową propozycję: to model Aurora, który przybiera różne osobowości i który polega na potężnym, poczwórnie turbodoładowanym silniku spalinowym w układzie V12.
Aston Martin nie traci ani chwili i niecałe trzy miesiące po premierze coupe DB12 prezentuje wersję z otwartym nadwoziem - DB12 Volante. To maszyna, która ma wyznaczać nowe standardy w swoim niszowym segmencie. Segmencie, na potrzeby którego brytyjska marka zapomniała o określeniu grand tourer na rzecz dumnego super tourer.
Prototyp SC63 klasy LMDh od Lamborghini wyjechał na swoje pierwsze testy torowe. Włoska maszyna, której załogę w przyszłym roku będzie można dopingować w długodystansowych mistrzostwach świata, pojawiła się na pętli Imola. To dopiero początek przygotowań na sezon 2024, które potrwają niecałe siedem miesięcy.