Niekończącej się opowieści pod tytułem "Tuning Cayenne" odcinek kolejny: powrót Enco Exclusive. Prawie półtora roku temu firma wzięła na warsztat Cayenne Turbo i wycisnęła z niego dość pokaźne 550 KM. Wtedy wydawało się to w pełni wystarczające, dziś już jednak takie nie jest.
Michael Leonhard, niezależny designer pochodzenia austriackiego, zaprezentował nam w ubiegłym roku wizję Road Runnera przyszłości. Oryginalny projekt mogący z miejsca rywalizować z nowymi Camaro i Challengerami wywołał duże zainteresowanie, a do pełni szczęścia brakowało tylko słynnego Superbirda. I oto jest!
Niemiecki "Auto Motor Und Sport" odwiedził w ostatnich dniach po raz kolejny włoskie Nardo. Cel był oczywisty: pomiar przyspieszeń i prędkości maksymalnej jednych z najmocniejszych samochodów świata. Wśród nich znalazło się również... kombi. Mogło nim być tylko RS6.
Z końcem roku 2010 żywota swego dokona działająca od 1926 roku marka Pontiac - taką właśnie decyzję w obliczu kryzysu gospodarczego kilka miesięcy temu podjęło General Motors. Auta marki jednak nie znikną całkowicie. Jeden z modeli trafi pod skrzydła... DeLorean Motor Company!
Audi TT-RS zrywające raz i na zawsze z zabawkowym i gadżeciarskim wizerunkiem modelu po chwili spokoju ląduje u kolejnego tunera. Kompaktowe coupe na własną modłę przygotowało właśnie niemieckie Avus Performance.
Jedną z gwiazd zeszłorocznych targów SEMA był Hyundai Genesis Coupe w niemal wszelkich możliwych wariacjach. Pojazd ma się w dalszym ciągu bardzo dobrze i tunerzy nie spuszczają z niego oka - model zobaczymy na wystawie w Las Vegas również w tym roku.
Luc Costermans, niewidomy Belg, który zeszłorocznej jesieni zasiadł za kierownicą Gallardo, cieszył się rekordem prędkości niespełna rok. W październiku 2008 roku rozpędził się do imponujących 309 km/h, które teraz zostały znacząco poprawione przez pewnego mieszkańca czarnego kontynentu i SL 65 AMG spod ciemnej gwiazdy.
Avions Voisin, francuska firma produkująca swego czasu niezwykle zaawansowane technicznie, luksusowe pojazdy, której żywot dobiegł końca wraz z drugą wojną światową, powraca zza grobu. Marka odrodzona w okolicach Amsterdamu ma pokazać już wiosną przyszłego roku swoją pierwszą limuzynę - model A-JT.
Zapowiadane od blisko dwóch lat kompaktowe coupe, będące owocem współpracy Toyoty i Subaru, staje się faktem. Już za niespełna trzy tygodnie pojazd oznaczony jako FT-86 zostanie pokazany światu na salonie samochodowym w Tokio, a na rynku pojawi się w połowie 2011 roku.
Rosnące znaczenie rynku chińskiego dociera głośniej do Ferrari. Włosi specjalnie z myślą o azjatyckich klientach przygotowali limitowaną wersję flagowego coupe 599 GTB Fiorano. Standardowo pojazd otrzyma najnowszy pakiet poprawiający trzymanie oraz kilka smaczków stylistycznych.