Volkswagen ID - Identyfikacja wizualna

Od Dieselgate z Volkwagenem w roli największego, czarnego charakteru minął już ponad rok, po którym niemiecka marka ciągle zmaga się ze sprawnym obejściem problemu i widmem kosmicznych kar finansowych oraz odszkodowań. Jako, że silnikom spalinowym coraz trudniej jest spełnić coraz ostrzejsze normy, rusza z kopyta ku autom elektrycznym.

W dzisiejszej palecie Volkswagena, w zależności od rynku, można znaleźć dwa modele o napędzie elektrycznym. Pierwszym z nich jest e-up! z 82-konnym silnikiem i zasięgiem do 160 kilometrów. Drugi to e-Golf o mocy 115 koni mechanicznych i zasięgu do 190 kilometrów. Już wkrótce będzie ich znacznie więcej i będą zaprojektowane od zera, a nie na bazie kolejnego z produkowanych już modeli spalinowych. Nadchodzące zmiany zwiastuje koncept ID, premiera tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu, który będzie otwarty dla zwiedzających do szesnastego października.

Koncepcyjny ID bazuje na zupełnie nowej platformie, którą Volkswagen określa mianem Modular Electric Drive Kit (MEB). Niemcy zapowiadają, że wywodzący się z niego model seryjny będzie dysponował mocą 170 koni mechanicznym i zasięgiem dochodzącym do 600 kilometrów (minimum 400 kilometrów). To nie wszystko. ID to również pokaz kierunku stylistycznego przyszłej floty elektryków oraz przyszłościowych systemów autonomicznej jazdy, w ramach której kierownica auta znika w całości w desce rozdzielczej, a kabina zamienia się w mały salonik na kołach.

Nowy, elektryczny kompakt ma być oferowany równolegle z Golfem od roku 2020, a systemy całkowicie autonomicznej jazdy mają pojawić się w samochodach marki pięć lat później. Jednym z celów Volkswagena jest sprzedaż co najmniej miliona samochodów elektrycznych rocznie do roku 2025. Już w listopadzie do jego osiągnięcia przyłoży się nowa generacja e-Golfa. Samochód będzie charakteryzował się zasięgiem dochodzącym do 300 kilometrów (według europejskich norm pomiarowych, mniejszy zasięg rzeczywisty nie powinien być żadnym zaskoczeniem), a na jego wyposażeniu znajdą się między innymi systemy z obsługą gestami.

03.10.2016, źródło/zdjęcia: Volkswagen

Zobacz wcześniejsze wiadomości