Genesis Neolun - Ewolucji marki

Genesis, luksusowa marka wymyślona kilka lat temu przez koncern Hyundai'a, snuje śmiałe plany na przyszłość. Ucieleśniają je dwa nowe koncepty: duży SUV o nazwie Neolun oraz sportowa wersja crossovera GV60 pod szyldem Magma, która sygnalizuje jednocześnie rosnące zainteresowanie wyścigami samochodowymi.

Pod nazwą Genesis od 2008 roku ukrywały się najbardziej luksusowe limuzyny Hyundai'a, a w 2015 roku Genesis stało się osobną marką, nastawioną na produkcję dużych, luksusowych samochodów. Działalność rozpoczęto od przeszło 5,2-metrowej limuzyny G90, w roku 2020 zaprezentowano pierwszego SUV'a, wiosną 2021 roku ukazał się pierwszy model o napędzie elektrycznym, a w międzyczasie zaprezentowano kilka interesujących konceptów, jak dużego grand tourera X Speedium czy supersportowe coupe X Gran Berlinetta Vision Gran Turismo. W tym tygodniu w stylowym Genesis House w Nowym Jorku pokazano dwa nowe koncepty, które ucieleśniają ambicje koreańskiej marki na najbliższe lata: pełnowymiarowego SUV'a Neolun oraz sportowego crossovera GV60 w ramach otwarcia programu Magma.

Zaokrąglony Neolun ucieleśniać ma minimalistyczne podejście do kształtów karoserii i wnętrza. Największą niespodzianką mają być otwierane w przeciwnych kierunkach drzwi i brak środkowego słupka, co razem z wyzuwanymi progami ułatwi wsiadanie do środka (Genesis deklaruje, że tego typu rozwiązania są już możliwe do wdrożenia do produkcji seryjnej). Przednie fotele są obracane. Podłoga została wykonana z drewna. Całą kabinę otaczają folie grzewcze, które zostały zintegrowane w przednich panelach, drzwiach, podłodze i fotelach, które obszyto skórą i kaszmirem. Genesis chwali się również nagłośnieniem kabiny ze strategicznie rozmieszczonymi głośnikami, które mają dawać wrażenie przebywania w hali koncertowej. Neolun ma być wyposażony w elektryczny układ napędowy, ale o jakichkolwiek danych technicznych nie ma mowy.

Tajemnicą pozostaje również specyfikacja konceptu GV60 Magma, który od seryjnego GV60 odróżnia się między innymi obniżonym zawieszeniem, poszerzonymi nadkolami, nowymi felgami oraz pakietem aerodynamicznym z niewielkim skrzydłem na klapie bagażnika. Wiadomo za to, że Magma to nie tylko koncept, ale zapowiedź całej linii Genesisów o podkręconych osiągach: marka zakłada, że w najbliższym czasie przygotuje takie warianty dla każdego ze swoich modeli! Pierwszym ma być G80 Magma Special, który będzie dostępny tylko na Bliskim Wschodzie. W program Magma będzie zaangażowany sam Jacky Ickx, belgijski kierowca wyścigowy, który wygrał sześć razy w 24-godzinnym Le Mans i triumfował w ośmiu grand prix Formuły 1. Genesis myśli również o własnym programie wyścigowym, ale na razie nie deklaruje żadnych konkretów i czeka na odpowiedni moment.

28.03.2024, źródło/zdjęcia: Genesis

Zobacz wcześniejsze wiadomości