Lincoln Navigator - Ożywienie wnętrza

Na klientów amerykańskiego Lincolna czeka zupełnie nowa, piata generacja modelu Navigator. Pełnowymiarowy SUV, którego historia ma już ponad ćwierć wieku, na rodzimym, północnoamerykańskim rynku jak zwykle będzie rywalizował z modelami takich marek, jak Cadillac i Jeep oraz licznymi reprezentacjami prosto z Europy i Azji.

Lincoln, należący już od przeszło stu lat do Forda, jest jedną z najbardziej luksusowych marek na amerykańskim rynku. Model Navigator figuruje w jego ofercie nieprzerwanie od 1998 roku i identyfikowany jest jako pełnowymiarowy SUV. A pełnowymiarowy SUV według amerykańskich standardów oznacza ogromną maszynę. Zupełnie nowy Navigator piątej generacji bazuje na platformie z rozstawem osi przekraczającym 3,1 metra, a cały samochód ma 5,33 metra długości. I to nie wszystko. Dostępna jest również wersja z rozstawem wydłużonym do 3,34 metra, której długość sięga prawie 5,64 metra! Masa własna? Okolice 2,7 tony, zależnie od wersji. W Europie z czymś takim się nie spotykamy i marka Lincoln nie jest tu oficjalnie sprzedawana.

Navigator budowany jest na stalowej ramie, z którą łączone jest aluminiowe nadwozie, a produkcja auta nie bez powodu powierzona została fabryce aut ciężarowych w Kentucky. Wypełniona luksusami kabina mieści do siedmiu osób, w tym trzy w ostatnim, trzecim rzędzie siedzeń. Wśród dziesiątej opcji znajdziemy m.in. aktywowany na pięć lub dziesięć minut tryb odpoczynku Rejuvenate, w którym kierownica zostanie odchylona jak najdalej od kierowcy, fotel kierowcy będzie odchylony do tyłu, delikatnie podgrzany, zostanie włączony masaż, na wyświetlaczu pojawią się uspokajające grafiki, z głośników zaczną wydobywać się uspokajające dźwięki, a całość uzupełni odpowiednie oświetlenie i zapachy. Największą nowością w kabinie jest cyfrowa deska rozdzielcza o przekątnej 48 cali, która rozpościera się przed kierowcą i pasażerem. Kolejne wyświetlacze zostaną oddane w ręce pasażerów z tyłu.

Maszyna otrzyma w standardzie systemy jazdy zautomatyzowanej BlueCruise (po czterech latach płatny), adaptacyjne zawieszenie, a zależnie od potrzeby będzie można ją postawić na felgach o średnicy od 22 do 24 cali. Wśród opcji znajdzie się m.in. pakiet przygotowujący auto do pociągnięcia przyczepy o masie prawie czterech ton. Do napędu zaprzęgnięty będzie podwójnie turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3,5 litra. Maksymalna moc na paliwie premium: 446 koni mechanicznych, maksymalny moment obrotowy: 691 niutonometrów. Napęd przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła poprzez automat SelectShift o dziesięciu przełożeniach. Navigator piątej generacji wejdzie do sprzedaży na rynku północnoamerykańskim wiosną przyszłego roku. Oficjalnego cennika jeszcze nie ma, ale można spodziewać się około stu tysięcy dolarów za wersję bazową.

25.09.2024, źródło/zdjęcia: Lincoln

Zobacz wcześniejsze wiadomości