Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościDo produkcji wraca słynny Ford Escort RS2000 pierwszej generacji, klasyk z początku lat siedemdziesiątych. W pewnym sensie. W porozumieniu z Fordem produkcję serii kontynuacyjnej uruchamia brytyjskie Boreham Motorworks. Serii poddanej gruntownym modernizacjom, które obejmują między innymi silnik kręcący się aż do dziesięciu tysięcy obrotów na minutę!
Jeśli cały czas wzdychacie do 5 Turbo z lat osiemdziesiątych i ożywiliście się po premierze współczesnego, elektrycznego Renault 5 z karoserią w stylu retro to mamy dla Was jeszcze lepsze wiadomości. Turbo wraca do żywych jako szalony elektryk o mocy przekraczającej pułap 500 koni mechanicznych, ponad trzy razy większej od słynnego przodka sprzed 44 lat.
Marka DS funkcjonuje oficjalnie od dziesięciu lat, ale w tym czasie nie udało się jej odnieść większego sukcesu i na przykład na polskim rynku pozostaje tylko ciekawostką. Niszową propozycją wydaje się również najnowszy model francuskiego producenta, który chce być przodownikiem swojego segmentu. Jest nim elektryczny crossover o oznaczeniu N°8.
Valhalla, super sportowy Aston Martin, który stoi co najmniej stopień niżej od Valkyrie, ale nie pod wszystkimi względami, wchodzi oficjalnie na rynek. Limitowaną do niespełna tysiąca egzemplarzy hybrydową maszynę można już konfigurować wedle własnego uznania i zamawiać z oczekiwaniem na dostarczenie pierwszych sztuk w drugiej połowie przyszłego roku.
Największa Kia o napędzie elektrycznym doczekała się usportowionego wariantu GT. Model EV9 GT, bo właśnie o nim mowa, przewiezie całą rodzinę na trzech rzędach foteli i dzięki mocy przekraczającej pół tysiąca koni mechanicznych zagwarantuje osiągi wykraczające w większości przypadków poza codzienne potrzeby.
Kolejny, rekordowy sezon mistrzostw świata Formuły 1 dobiegł końca. W minioną niedzielę po sześciu sprintach i dwudziestu czterech grand prix w Abu Dhabi poznaliśmy nowych mistrzów świata wśród konstruktorów, którzy wyłonili się po długim okresie czterech lat dominacji Red Bulla, ośmiu lat dominacji Mercedesa-AMG i kolejnych dwóch lat dominacji Red Bulla.
Model PureSpeed od AMG, który jeszcze kilka miesięcy temu był jedynie konceptem, wchodzi oficjalnie do produkcji seryjnej jako pierwsza maszyna w ekskluzywnej serii Mythos. Seryjną wersję inspirowanego samochodami wyścigowymi modelu przedstawiono światu przy okazji tegorocznego finału mistrzostw świata Formuły 1 w Abu Dhabi.
Po przeszło czterech latach od pierwszych jazd pierwszego prototypu do regularnej produkcji wchodzi drogowy model 004 z repertuaru amerykańskiego Scuderia Cameron Glickenhaus. To sportowa maszyna z kierowcą siedzącym na środku, silnikiem umieszczonym centralnie i rodowodem zakorzenionym w 24-godzinnym wyścigu Nürburgring Nordschleife.
Trwają prace nad zupełnie nową serią wyścigową, International Sports Cars, której pierwszy sezon miałby wystartować za kilkanaście miesięcy. Plany zakładają organizację wyścigów na torach całego globu i osadzenie w głównej roli europejskich prototypów niższego stopnia. Będą nimi maszyny produkowane przez francuskie zakłady Nova Proto.
Przygotowania marki Genesis do dołączenia do długodystansowych mistrzostw świata, i nie tylko, zaczęły przybierać konkretne kształty. W tym tygodniu w Dubaju zaprezentowano koncepcyjny model GMR-001, potwierdzono nazwiska pierwszych fabrycznych kierowców i zarysowano plany startów na całym globie w trzech różnych seriach wyścigowych.