Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościYpsilon czwartej generacji od Lancii to pierwszy model zupełnie nowego rozdziału w historii włoskiej marki, która została ocalona przed wymarciem. Małe autko segmentu B kładzie fundamenty pod przyszłość firmy w kilku kategoriach. Jedną z nich są sporty motorowe i rajdy samochodowe. W ubiegłym roku przygotowano Ypsilona Rally 4 HF, do którego dołącza teraz Ypsilon HF Racing.
Szkoła Sbarro odsłoniła drugi tegoroczny samochód, przygotowany w ciągu kilku ostatnich miesięcy własnoręcznie przez jej studentów. Pierwszym był bolid inspirowany Formułą 1. Drugim jest model Heritage ESX, który wzorowany był na... wyścigowym coupe amerykańskiego Shelby z lat sześćdziesiątych, które powstało po to, aby pokonać GT produkcji Ferrari.
Kilkanaście miesięcy temu koncern Stellantis ogłosił zakończenie produkcji słynnego V8 Hemi, które zasilało modele takich marek, jak Chrysler, Dodge, Jeep czy Ram. Wiele wskazywało na to, że w dobie postępującej elektryfikacji miejsca na tego typu silniki już w ogóle nie będzie. Nic bardziej mylnego: klasyczne V8 wraca oficjalnie do żywych na pokładzie pick-up'a Ram 1500!
We wrześniu swoje pięćdziesiąte urodziny będzie obchodził Golf GTI, który w połowie lat siedemdziesiątych na dobre rozkręcił modę na hot hatche. Z tej okazji na rynek trafi najnowszy Golf GTI w wydaniu Edition 50. Znaki szczególne: moc silnika podniesiona do rekordowego poziomu i osiągi potwierdzone rekordowym okrążeniem toru Nürburgring Nordschleife.
Puchar GT2 European Series po występie tylko dziewięciu zespołów na Spa-Francorchamps przeżywa mały kryzys, ale organizatorzy mają już kilka pomysłów na jego uratowanie. Pojawiają się również nowi zainteresowani. Maszynę klasy GT2 przygotowała brytyjska Ginetta, która nieustannie rozbudowuje paletę drogowych i wyścigowych modeli z rodziny G56.
Lancia odbudowuje małymi krokami swoje małe imperium, które tym razem zaczepiono na pozycji producenta stylowych aut o napędzie hybrydowym i elektrycznym. Wszystko zaczęło się na dobre na początku ubiegłego roku od premiery miejskiego malucha Ypsilon, za którym poszły kolejne zapowiedzi i obietnice. Jedną z nich była sportowa odmiana Ypsilon HF.
Stale postępujące modernizacje 911 dotarły do kolejnych odmian sportowego klasyka ze Stuttgartu. Tym razem Porsche zwróciło uwagę na miłośników napędu obu osi, dla których w generacji 992 II przygotowano trzy modele. Są nimi: 911 Carrera 4S, 911 Carrera 4S Cabriolet oraz 911 Targa 4S. Premiery zbiegają się z sześćdziesiątymi urodzinami odmiany Targa.
Najbardziej przystępny cenowo samochód w katalogu Ferrari przybrał nową formę. Po blisko sześciu latach kariery do odejścia do historii szykuje się model Roma, którego miejsce zastąpi wkrótce maszyna o nazwie Amalfi. To kolejny ukłon w stronę dziedzictwa kulturowego Włoch, tym razem to ukłon w kierunku słynnego kurortu morskiego.
Po ponad pięćdziesięciu latach wspólnych przygód i kariery z 1,6-litrowymi silnikami produkcji Forda żegna się angielski Caterham. Już dwa miesiące temu zapowiedziano nowe jednostki napędowe dla wyścigowych roadsterów z rodziny Seven, a teraz do zmiany pokoleniowej szykuje się wersja drogowa. Na pożegnanie przygotowano limitowany model Seven 310 Encore.
Formuła 1 wróciła na letnie miesiące do Europy, którą opuści dopiero w drugiej połowie września. Jedenastym grand prix z dwudziestu czterech był wczorajszy wyścig na torze Red Bull Ring w Austrii. W minionych trzech latach wygrywali tu kierowcy Ferrari, Mercedesa-AMG oraz Red Bulla. Prowadzący w generalce McLaren ostatni raz triumfował tu w 2001 roku.