Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościSkoda wraca do konceptu wyścigowego elektryka Enyaq RS, który został pokazany pierwszy raz jesienią ubiegłego roku. Debiut modelu Enyaq po modernizacjach oraz majowa premiera sportowej odmiany Enyaq RS sprawiła, że zeszłoroczny koncept zestarzał się w mgnieniu oka. Dlatego możemy dzisiaj mówić o nowym koncepcie Enyaq RS Race.
Ford Performance szykuje się do kolejnego ataku na Pikes Peak z pomocą szalonego elektryka, który został zbudowany specjalnie na tę okazję. Tym razem w słynnym wyścigu górskim w Kolorado pojawi się Mustang będący połączeniem klasycznego coupe z crossoverem Mach-E, który będzie znacznie lżejszy i zwrotniejszy od swojego poprzednika.
Chevrolet Corvette dołącza do wyścigu zbrojeń na super hiper sportowe samochody o napędzie hybrydowym i - przynajmniej w teorii, na papierze - staje bez kompleksów między takimi konstrukcjami, jak Aston Martin Valhalla, Ferrari F80 oraz McLaren W1. Oto ZR1X, najmocniejsze, najszybsze i najbardziej zaawansowane technologicznie Corvette w historii!
Formuła 1 po kilku wyścigach na terenie Europy zapuściła się chwilowo w zupełnie inny zakątek trzeciej kuli ziemskiej. Mistrzostwa świata przed kolejną serią europejskich grand prix odwiedziły Kanadę, z którą znają się z kilkoma przerwami od drugiej połowy lat sześćdziesiątych. Na torze imienia Villeneuve'a odbył się dziesiąty z tegorocznych wyścigów.
Dziewięćdziesiąty trzeci 24-godzinny wyścig Le Mans jest już za nami. Po raz pierwszy w historii z pole position startował w nim Cadillac, który miał aż cztery maszyny, o dwudzieste zwycięstwo w swoim dorobku walczyło Porsche, w trzecią wygraną z rzędu celowało Ferrari, a w grupie LMP2 wśród faworytów po raz kolejny oglądaliśmy polski zespół Inter Europol Competition.
Projekt wyścigowego McLarena na długodystansowe mistrzostwa świata nabiera rozpędu. To, o czym nieoficjalnie mówiło i słyszało się od kilku lat, staje się faktem: w roku 2027 brytyjska marka dołączy do World Endurance Championship, a swoim klientom zaoferuje bliźniaczą konstrukcję odgrywającą główną rolę w ekskluzywnym programie torowym.
Po blisko sześciu latach przerwy do repertuaru Peugeota wraca sportowy model 208 z oznaczeniem GTi. Ale nie jest tym, czego można by się spodziewać. Najnowszy hot hatch francuskiej marki patrzy śmiało w przyszłość: brzydzi się benzyną, ale próbuje zachować wysokie standardy wyznaczone przez swoich poprzedników. Oto elektryczny E-208 GTi.
Już jutro o godzinie szesnastej wystartuje dziewięćdziesiąty trzeci 24-godzinny wyścig Le Mans. Najwyżej punktowana, największa i najważniejsza runda długodystansowych mistrzostw świata będzie polem starcia sześćdziesięciu dwóch samochodów trzech różnych klas. W topowej grupie Hypercar znajdzie się w sumie dwadzieścia jeden samochodów ośmiu różnych marek.
Rozmowy na temat wodorowej przyszłości 24-godzinnego Le Mans i długodystansowych mistrzostw świata prowadzone są już od kilkunastu lat. Od kilku lat z pełnym zaangażowaniem uczestniczy w nich Toyota, która dwa lata temu pokazała wyścigowy koncept GR H2 Racing z silnikiem spalinowym na wodór. W tym roku przedstawiono jego następcę: oto GR LH2 Racing.
Aston Martin Valkyrie, spóźniony o kilka lat, wystartuje w ten weekend po raz pierwszy w 24-godzinnym Le Mans. Samochód klasy Hypercar, który stał się już jednym z ulubieńców kibiców, nie będzie zarezerwowany wyłącznie dla zawodowych kierowców wyścigowych. W pewnym sensie: na rynek trafi bliźniak ścigacza klasy Hypercar, ściśle limitowane Valkyrie LM.