Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościBentley zbliża się wielkimi krokami do uruchomienia produkcji swoich pierwszych modeli o napędzie wyłącznie elektrycznym. Czy będą to duże SUV'y, klasyczne grand tourery z jedną parą drzwi, a może limuzyna wielkiego formatu i jak będą wyglądać? Odpowiedzi należy szukać w najnowszym koncepcie o oznaczeniu EXP 15, który jest... wszystkim po trochu.
Elektryfikacja całej gamy modelowej Alpine dotarła do kolejnego przystanku. W roku siedemdziesiątych urodzin francuska firma odsłoniła swoją pierwszą zeroemisyjną rajdówkę, która trafi wkrótce do pierwszych klientów. Jest nim model bazujący na elektrycznym maluchu A290, dla którego przygotowywane są już małe mistrzostwa jednej marki.
Pagani Automobili nie przestaje rozpieszczać swoich kolekcjonerów, którym dedykowany jest oddział Pagani Grandi Complicazioni. Zespół gotowy na każde wyzwanie przygotował tym razem coś własnego według sprawdzonego przepisu. To limitowany model Huayra Codalunga Speedster, kontynuacja przedstawionego trzy lata temu coupe.
Ligier Automotive świętuje w tym roku dziesiąte urodziny swojego pierwszego ścigacza kategorii LMP3. Właśnie z tej okazji na rynek trafi limitowana seria torowego modelu opartego na długodystansowym prototypie, który nie będzie podlegał ograniczeniom wynikającym z przepisów jakiejkolwiek serii wyścigowej. Jest nim kolekcjonerski Ligier JS P3X.
Formuła 1 wróciła do miejsca, w którym wszystko się zaczęło: Silverstone. To właśnie tutaj w maju 1950 roku zorganizowano pierwsze grand prix mistrzostw świata, które padło łupem kierowców Alfy Romeo. Silverstone utrzymuje się w kalendarzu nieprzerwanie od sezonu 1987, a w ostatnich 15 latach wygrywali tu wyłącznie kierowcy Mercedesa-AMG, Red Bulla oraz Ferrari.
Ypsilon czwartej generacji od Lancii to pierwszy model zupełnie nowego rozdziału w historii włoskiej marki, która została ocalona przed wymarciem. Małe autko segmentu B kładzie fundamenty pod przyszłość firmy w kilku kategoriach. Jedną z nich są sporty motorowe i rajdy samochodowe. W ubiegłym roku przygotowano Ypsilona Rally 4 HF, do którego dołącza teraz Ypsilon HF Racing.
Szkoła Sbarro odsłoniła drugi tegoroczny samochód, przygotowany w ciągu kilku ostatnich miesięcy własnoręcznie przez jej studentów. Pierwszym był bolid inspirowany Formułą 1. Drugim jest model Heritage ESX, który wzorowany był na... wyścigowym coupe amerykańskiego Shelby z lat sześćdziesiątych, które powstało po to, aby pokonać GT produkcji Ferrari.
Kilkanaście miesięcy temu koncern Stellantis ogłosił zakończenie produkcji słynnego V8 Hemi, które zasilało modele takich marek, jak Chrysler, Dodge, Jeep czy Ram. Wiele wskazywało na to, że w dobie postępującej elektryfikacji miejsca na tego typu silniki już w ogóle nie będzie. Nic bardziej mylnego: klasyczne V8 wraca oficjalnie do żywych na pokładzie pick-up'a Ram 1500!
We wrześniu swoje pięćdziesiąte urodziny będzie obchodził Golf GTI, który w połowie lat siedemdziesiątych na dobre rozkręcił modę na hot hatche. Z tej okazji na rynek trafi najnowszy Golf GTI w wydaniu Edition 50. Znaki szczególne: moc silnika podniesiona do rekordowego poziomu i osiągi potwierdzone rekordowym okrążeniem toru Nürburgring Nordschleife.
Puchar GT2 European Series po występie tylko dziewięciu zespołów na Spa-Francorchamps przeżywa mały kryzys, ale organizatorzy mają już kilka pomysłów na jego uratowanie. Pojawiają się również nowi zainteresowani. Maszynę klasy GT2 przygotowała brytyjska Ginetta, która nieustannie rozbudowuje paletę drogowych i wyścigowych modeli z rodziny G56.