Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościNajbardziej przystępny cenowo samochód w katalogu Ferrari przybrał nową formę. Po blisko sześciu latach kariery do odejścia do historii szykuje się model Roma, którego miejsce zastąpi wkrótce maszyna o nazwie Amalfi. To kolejny ukłon w stronę dziedzictwa kulturowego Włoch, tym razem to ukłon w kierunku słynnego kurortu morskiego.
Po ponad pięćdziesięciu latach wspólnych przygód i kariery z 1,6-litrowymi silnikami produkcji Forda żegna się angielski Caterham. Już dwa miesiące temu zapowiedziano nowe jednostki napędowe dla wyścigowych roadsterów z rodziny Seven, a teraz do zmiany pokoleniowej szykuje się wersja drogowa. Na pożegnanie przygotowano limitowany model Seven 310 Encore.
Formuła 1 wróciła na letnie miesiące do Europy, którą opuści dopiero w drugiej połowie września. Jedenastym grand prix z dwudziestu czterech był wczorajszy wyścig na torze Red Bull Ring w Austrii. W minionych trzech latach wygrywali tu kierowcy Ferrari, Mercedesa-AMG oraz Red Bulla. Prowadzący w generalce McLaren ostatni raz triumfował tu w 2001 roku.
Na dzień przed startem 24-godzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps odsłonięto zmodernizowaną maszynę klasy GT3 od Ferrari. Samochód bazujący na drogowym 296 GTB zobaczymy w przyszłym sezonie między innymi w długodystansowych mistrzostwach świata, w których 296 LMGT3 w pierwszym roku startów wygrało w dwóch wyścigach z ośmiu.
Chińskie Xiaomi awansowało na miejsce trzecie wśród najszybszych samochodów, które w ostatnich latach zostały zmierzone na słynnym torze Nurburgring Nordschleife i znalazło się w ścisłej czołówce maszyn, jakie pojawiły się tam kiedykolwiek. Kilka tygodni temu marce udało się poprawić swój poprzedni wynik aż o prawie dwadzieścia pięć sekund.
Czterodrzwiowe GT od AMG ma już prawie siedem lat, w ciągu których dorobiło się między innymi wycenionego na ponad milion złotych wariantu z przeszło 815-konnym napędem hybrydowym. A jak może wyglądać i zachowywać się jego następca? Wszystko wskazuje na to, że odwrotu już nie ma: będzie elektryczny. Taką właśnie przyszłość zwiastuje koncept AMG GT XX.
Koenigsegg zbliża się do zakończenia produkcji limitowanego do 125 egzemplarzy modelu Jesko, ale opracowana kilka lat temu platforma nie odejdzie jeszcze do historii i stanie się punktem wyjścia dla nowych maszyn. Pierwszą z nich jest Sadair's Spear super sportowe coupe o jeszcze lepszych osiągach, które mają zweryfikować rekordy torów wyścigowych.
BMW wybrało miniony, 24-godzinny wyścig Le Mans na premierę zmodernizowanego modelu XM. To największy i najmocniejszy SUV w ofercie niemieckiej marki, który od początku kariery spotyka się ze skrajnymi opiniami. Teraz może być ich jeszcze więcej: z oferty znika zwykłe XM, a widlastą ósemkę znajdziemy teraz wyłącznie w topowym XM Label.
Pod koniec maja Jaguar zakończył produkcję limuzyn XE i XF, crossovera E-Pace, elektryka I-Pace oraz sportowego F-Type'a, który występował jako coupe i kabriolet. W tym roku zakończy się również produkcja SUV'ów z rodziny F-Pace. To okazja do wypuszczenia na rynek kolejnych edycji pożegnalnych. Jedną z nich jest F-Pace SVR 575 Ultimate Edition.
Hyundai wraca w tym roku na Pikes Peak z elektrykiem Ioniq 5 N. W ubiegłym roku przyprowadzono tu auto niewiele różniące się od wersji seryjnej, a także wyczynowy model w specyfikacji Time Attack. To tylko rozbudziło apetyty. Do górskiej wspinaczki za kilka przystąpi maszyna przygotowana od podstaw przez kalifornijskie Evasive Motorsports.