Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościDługodystansowe mistrzostwa świata wróciły w minionym tygodniu na Circuit of the Americas. To właśnie tutaj rok temu po raz pierwszy wygrało żółte Ferrari, prowadzone między innymi przez Roberta Kubicę, którego zespół walczy w tym roku o tytuły mistrzowskie. Niedzielny wyścig w USA był szóstą rudną World Endurance Championship z ośmiu.
Formuła 1 po raz drugi i ostatni odwiedziła w tym roku Włochy. W połowie maja mistrzostwa świata opanowały Imolę, a w pierwszych dniach września wylądowały na torze Monza. W minionym sezonie przed własną publicznością triumfowało tu Ferrari. To sukces, który przed tegorocznym GP Włoch wyglądał na bardzo trudny, ale nie całkowicie niemożliwy do powtórzenia.
GR Supra doczekała się kolejnego wariantu wyścigowego, zupełnie innego, niż dotychczasowe, które homologowano w takich kategoriach, jak GT4, GT300 czy GT500. Tym razem swoją uwagę na japońsko-niemieckim coupe skupił australijski oddział Toyota Gazoo Racing, w którym powstała Supra z... widlastą ósemką pod maską specjalnie na puchar Supercars Championship!
Okres przejściowy, w którym elektryki i spalinówki BMW dzieliły w większości przypadków platformę, a tym samym obciążone były kompromisami, dobiegł końca. Przyszłość bawarskiej marki zaczyna się teraz: pierwszą maszyną nowej ery, ery Neue Klasse XXI wieku, jest elektryczny iX3 o mocy prawie 470 koni mechanicznych i zasięgu mogącym przekraczać nawet 800 kilometrów.
GT2 od AMG nie ma lekkiego żywota. Wyścigowa maszyna pojawiła się pod koniec 2022 roku z myślą o występach w europejskich mistrzostwach, a potem nałożyła na siebie zupełnie nowe wymagania, czego efektem była między innymi podkręcona do 750 koni mechanicznych wersja Pro. Teraz kilkadziesiąt koni więcej przynosi limitowane GT2 Edition W16 z pierwiastkami Formuły 1.
Po prawie dwóch latach od premiery konceptu do sprzedaży na pierwszych rynkach wchodzi zupełnie nowa Prelude od Hondy. Coupe przestawia się jako hybryda z dwulitrową jednostką spalinową, bezstopniową skrzynią biegów oraz kilkoma nowinkami technicznymi, która rozwija około 200 koni mechanicznych. Model dostępny będzie na razie w Japonii i Ameryce Północnej.
W ubiegłym roku zakończono produkcję Audi R8 z umieszczonym centralnie V10, a jeszcze wcześniej zamknięto rozdział mniejszego TT, które produkowano od 1998 roku. Oba sportowe modele marki z Ingolstadt nie doczekały się bezpośrednich następców, ale nie znaczy to, że ciągu dalszego nie będzie w ogóle. Możliwy kierunek rozwoju prezentuje wizja Concept C.
Trzydziesty dziewiąty projekt w historii brytyjskiego RML Group jest już gotowy i ma już swoje własne imię. Drogowe super coupe, znane dotychczas pod oznaczeniem P39, inspirowane wyścigowym Porsche 911 GT1 i maszynami rodem z 24-godzinnego Le Mans, pojawi się na rynku w limitowanej liczbie egzemplarzy pod nazwą GTH. To skrót od GT Hypercar.
Tegoroczny sezon Formuły 1 wkracza w decydującą fazę: zostało czternaście tygodni, dziesięć grand prix i trzy sprinty. Odliczanie do zakończenia rywalizacji zaczęło się po wakacyjnej przerwie od wczorajszego wyścigu w Holandii, piętnastego grand prix z dwudziestu czterech. W ubiegłym roku triumfował tu McLaren, który w tym roku właściwie nie ma konkurencji.
Na europejskie rynki wkracza oficjalnie zmodernizowany crossover Model Y od Tesli w wydaniu Performance, zaprojektowanym z myślą o maksymalnych osiągach, który będzie produkowany w berlińskiej fabryce. Model Y to najpopularniejsze auto działającej od ponad 20 lat, amerykańskiej marki, które w 2023 roku było również najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie.