Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościPuchar GT2 European Series po występie tylko dziewięciu zespołów na Spa-Francorchamps przeżywa mały kryzys, ale organizatorzy mają już kilka pomysłów na jego uratowanie. Pojawiają się również nowi zainteresowani. Maszynę klasy GT2 przygotowała brytyjska Ginetta, która nieustannie rozbudowuje paletę drogowych i wyścigowych modeli z rodziny G56.
Lancia odbudowuje małymi krokami swoje małe imperium, które tym razem zaczepiono na pozycji producenta stylowych aut o napędzie hybrydowym i elektrycznym. Wszystko zaczęło się na dobre na początku ubiegłego roku od premiery miejskiego malucha Ypsilon, za którym poszły kolejne zapowiedzi i obietnice. Jedną z nich była sportowa odmiana Ypsilon HF.
Stale postępujące modernizacje 911 dotarły do kolejnych odmian sportowego klasyka ze Stuttgartu. Tym razem Porsche zwróciło uwagę na miłośników napędu obu osi, dla których w generacji 992 II przygotowano trzy modele. Są nimi: 911 Carrera 4S, 911 Carrera 4S Cabriolet oraz 911 Targa 4S. Premiery zbiegają się z sześćdziesiątymi urodzinami odmiany Targa.
Najbardziej przystępny cenowo samochód w katalogu Ferrari przybrał nową formę. Po blisko sześciu latach kariery do odejścia do historii szykuje się model Roma, którego miejsce zastąpi wkrótce maszyna o nazwie Amalfi. To kolejny ukłon w stronę dziedzictwa kulturowego Włoch, tym razem to ukłon w kierunku słynnego kurortu morskiego.
Po ponad pięćdziesięciu latach wspólnych przygód i kariery z 1,6-litrowymi silnikami produkcji Forda żegna się angielski Caterham. Już dwa miesiące temu zapowiedziano nowe jednostki napędowe dla wyścigowych roadsterów z rodziny Seven, a teraz do zmiany pokoleniowej szykuje się wersja drogowa. Na pożegnanie przygotowano limitowany model Seven 310 Encore.
Formuła 1 wróciła na letnie miesiące do Europy, którą opuści dopiero w drugiej połowie września. Jedenastym grand prix z dwudziestu czterech był wczorajszy wyścig na torze Red Bull Ring w Austrii. W minionych trzech latach wygrywali tu kierowcy Ferrari, Mercedesa-AMG oraz Red Bulla. Prowadzący w generalce McLaren ostatni raz triumfował tu w 2001 roku.
Na dzień przed startem 24-godzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps odsłonięto zmodernizowaną maszynę klasy GT3 od Ferrari. Samochód bazujący na drogowym 296 GTB zobaczymy w przyszłym sezonie między innymi w długodystansowych mistrzostwach świata, w których 296 LMGT3 w pierwszym roku startów wygrało w dwóch wyścigach z ośmiu.
Chińskie Xiaomi awansowało na miejsce trzecie wśród najszybszych samochodów, które w ostatnich latach zostały zmierzone na słynnym torze Nurburgring Nordschleife i znalazło się w ścisłej czołówce maszyn, jakie pojawiły się tam kiedykolwiek. Kilka tygodni temu marce udało się poprawić swój poprzedni wynik aż o prawie dwadzieścia pięć sekund.
Czterodrzwiowe GT od AMG ma już prawie siedem lat, w ciągu których dorobiło się między innymi wycenionego na ponad milion złotych wariantu z przeszło 815-konnym napędem hybrydowym. A jak może wyglądać i zachowywać się jego następca? Wszystko wskazuje na to, że odwrotu już nie ma: będzie elektryczny. Taką właśnie przyszłość zwiastuje koncept AMG GT XX.
Koenigsegg zbliża się do zakończenia produkcji limitowanego do 125 egzemplarzy modelu Jesko, ale opracowana kilka lat temu platforma nie odejdzie jeszcze do historii i stanie się punktem wyjścia dla nowych maszyn. Pierwszą z nich jest Sadair's Spear super sportowe coupe o jeszcze lepszych osiągach, które mają zweryfikować rekordy torów wyścigowych.