Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościFrancuski Ligier został jedną z dwóch marek, które wybrano na producentów wyścigowych prototypów klasy LMP2 przyszłej generacji. Ale nie samymi prototypami Ligier żyje. Francuska firma od kilku lat coraz więcej inwestuje również w ścigacze formatu GT. Najnowszym z nich jest model JS2 RS, który gwarantuje osiągi na poziomie porównywalnym z samochodami GT3.
W pierwszym kwartale tego roku Lotus dostarczył swoim klientom tylko około 550 egzemplarzy sportowego coupe Emira, co oznacza spadek o ponad połowę w porównaniu do roku ubiegłego. Wyniki mają poprawić wprowadzone niedawno modernizacje i nowe wersje, a Emira nie zamierza opuszczać nie tylko publicznych dróg, ale i torów wyścigowych. Oto zapowiedź auta pucharowego.
Liczba wodorowych konceptów i prototypów produkowanych przez placówki Toyoty z całego świata stale rośnie. W ostatnich tygodniach inżynierowie japońskiej marki poświęcili się między innymi samochodom rajdowym. W jednym z fińskich oddziałów marki przygotowano rajdową GR Yaris kategorii Rally2 z wodorowym silnikiem spalinowym.
Brytyjskie AC Cars, słynące z roadstera Cobra i tym podobnych, zapuszcza korzenie na terenie Stanów Zjednoczonych. Symbolem podboju nowych terenów i początku działalności spółki AC Cars America będzie limitowany model GT SuperSport, który nie przewiduje żadnych kompromisów. Klienci będą mogli liczyć na moc przekraczającą tysiąc koni mechanicznych!
W czerwcu minęło dokładnie trzydzieści lat od pierwszej i jedynej wygranej samochodu McLarena w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, co przypieczętowano już limitowaną edycją modelu 750S. To oczywiście za mało, ale i na to jest już rozwiązanie. Z odsieczą przybywa silnie zmotywowana załoga Lanzante, która wymyśliła super coupe o oznaczeniu 95-59.
Długodystansowe mistrzostwa świata, które w tym roku zdominowały prototypy Ferrari, po raz piąty w swojej historii wylądowały w Sao Paulo na słynnym Interlagos. Wczorajszy sześciogodzinny wyścig w Brazylii otwierał drugą połowę złożonego z ośmiu rund sezonu, który we wrześniu odwiedzi USA oraz Japonię i zakończy się na początku listopada w Bahrajnie.
Lamborghini szykuje się do wymiany swojego GT3. Już za kilkanaście miesięcy miejsce auta bazującego na Huracanie zajmie oficjalnie zupełnie nowa maszyna zbudowana na bazie modelu Temerario. Tym samym do historii odejdzie wolnossące V10, a do akcji wkroczy podwójnie turbodoładowane V8, z którego w wersji drogowej wyciśnięto aż 800 koni mechanicznych.
Atom od brytyjskiego Ariel Motor Company ma już dwadzieścia pięć lat. Sportowy samochód przypieczętuje ćwierć wieku niczym nieskrępowanego szaleństwa swoim najmocniejszym wcieleniem z dotychczasowych. Będzie nim zorientowany na tory wyścigowe wariant 4RR, który trafi tylko do garstki kilkudziesięciu odważnych klientów.
Hyundai na nikogo nie czeka i zdobywa kolejne tereny w niszy sportowych elektryków, która może dać sporo do myślenia miłośnikom samochodów spalinowych. Najnowszą propozycją koreańskiej marki jest aerodynamiczna limuzyna Ioniq 6 N, która po sukcesie hatchbacka Ioniq 5 N, serii elektrycznych konceptów i aut wyścigowych była tylko kwestią czasu.
Do wejścia do produkcji seryjnej szykuje się pierwszy współczesny samochód firmowany przez włoskie Calandra Automobili. Niewielkie zakłady z długą historią będą chciały zainteresować amatorów regularnych wizyt na torach wyścigowych małym, lekkim coupe, w którym na jedną tonę przypadać może nawet przeszło 750 koni mechanicznych.