Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościWe wrześniu swoje pięćdziesiąte urodziny będzie obchodził Golf GTI, który w połowie lat siedemdziesiątych na dobre rozkręcił modę na hot hatche. Z tej okazji na rynek trafi najnowszy Golf GTI w wydaniu Edition 50. Znaki szczególne: moc silnika podniesiona do rekordowego poziomu i osiągi potwierdzone rekordowym okrążeniem toru Nürburgring Nordschleife.
Puchar GT2 European Series po występie tylko dziewięciu zespołów na Spa-Francorchamps przeżywa mały kryzys, ale organizatorzy mają już kilka pomysłów na jego uratowanie. Pojawiają się również nowi zainteresowani. Maszynę klasy GT2 przygotowała brytyjska Ginetta, która nieustannie rozbudowuje paletę drogowych i wyścigowych modeli z rodziny G56.
Lancia odbudowuje małymi krokami swoje małe imperium, które tym razem zaczepiono na pozycji producenta stylowych aut o napędzie hybrydowym i elektrycznym. Wszystko zaczęło się na dobre na początku ubiegłego roku od premiery miejskiego malucha Ypsilon, za którym poszły kolejne zapowiedzi i obietnice. Jedną z nich była sportowa odmiana Ypsilon HF.
Stale postępujące modernizacje 911 dotarły do kolejnych odmian sportowego klasyka ze Stuttgartu. Tym razem Porsche zwróciło uwagę na miłośników napędu obu osi, dla których w generacji 992 II przygotowano trzy modele. Są nimi: 911 Carrera 4S, 911 Carrera 4S Cabriolet oraz 911 Targa 4S. Premiery zbiegają się z sześćdziesiątymi urodzinami odmiany Targa.
Najbardziej przystępny cenowo samochód w katalogu Ferrari przybrał nową formę. Po blisko sześciu latach kariery do odejścia do historii szykuje się model Roma, którego miejsce zastąpi wkrótce maszyna o nazwie Amalfi. To kolejny ukłon w stronę dziedzictwa kulturowego Włoch, tym razem to ukłon w kierunku słynnego kurortu morskiego.
Po ponad pięćdziesięciu latach wspólnych przygód i kariery z 1,6-litrowymi silnikami produkcji Forda żegna się angielski Caterham. Już dwa miesiące temu zapowiedziano nowe jednostki napędowe dla wyścigowych roadsterów z rodziny Seven, a teraz do zmiany pokoleniowej szykuje się wersja drogowa. Na pożegnanie przygotowano limitowany model Seven 310 Encore.
Formuła 1 wróciła na letnie miesiące do Europy, którą opuści dopiero w drugiej połowie września. Jedenastym grand prix z dwudziestu czterech był wczorajszy wyścig na torze Red Bull Ring w Austrii. W minionych trzech latach wygrywali tu kierowcy Ferrari, Mercedesa-AMG oraz Red Bulla. Prowadzący w generalce McLaren ostatni raz triumfował tu w 2001 roku.
Na dzień przed startem 24-godzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps odsłonięto zmodernizowaną maszynę klasy GT3 od Ferrari. Samochód bazujący na drogowym 296 GTB zobaczymy w przyszłym sezonie między innymi w długodystansowych mistrzostwach świata, w których 296 LMGT3 w pierwszym roku startów wygrało w dwóch wyścigach z ośmiu.
Chińskie Xiaomi awansowało na miejsce trzecie wśród najszybszych samochodów, które w ostatnich latach zostały zmierzone na słynnym torze Nurburgring Nordschleife i znalazło się w ścisłej czołówce maszyn, jakie pojawiły się tam kiedykolwiek. Kilka tygodni temu marce udało się poprawić swój poprzedni wynik aż o prawie dwadzieścia pięć sekund.
Czterodrzwiowe GT od AMG ma już prawie siedem lat, w ciągu których dorobiło się między innymi wycenionego na ponad milion złotych wariantu z przeszło 815-konnym napędem hybrydowym. A jak może wyglądać i zachowywać się jego następca? Wszystko wskazuje na to, że odwrotu już nie ma: będzie elektryczny. Taką właśnie przyszłość zwiastuje koncept AMG GT XX.