Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościBMW wybrało miniony, 24-godzinny wyścig Le Mans na premierę zmodernizowanego modelu XM. To największy i najmocniejszy SUV w ofercie niemieckiej marki, który od początku kariery spotyka się ze skrajnymi opiniami. Teraz może być ich jeszcze więcej: z oferty znika zwykłe XM, a widlastą ósemkę znajdziemy teraz wyłącznie w topowym XM Label.
Pod koniec maja Jaguar zakończył produkcję limuzyn XE i XF, crossovera E-Pace, elektryka I-Pace oraz sportowego F-Type'a, który występował jako coupe i kabriolet. W tym roku zakończy się również produkcja SUV'ów z rodziny F-Pace. To okazja do wypuszczenia na rynek kolejnych edycji pożegnalnych. Jedną z nich jest F-Pace SVR 575 Ultimate Edition.
Hyundai wraca w tym roku na Pikes Peak z elektrykiem Ioniq 5 N. W ubiegłym roku przyprowadzono tu auto niewiele różniące się od wersji seryjnej, a także wyczynowy model w specyfikacji Time Attack. To tylko rozbudziło apetyty. Do górskiej wspinaczki za kilka przystąpi maszyna przygotowana od podstaw przez kalifornijskie Evasive Motorsports.
Skoda wraca do konceptu wyścigowego elektryka Enyaq RS, który został pokazany pierwszy raz jesienią ubiegłego roku. Debiut modelu Enyaq po modernizacjach oraz majowa premiera sportowej odmiany Enyaq RS sprawiła, że zeszłoroczny koncept zestarzał się w mgnieniu oka. Dlatego możemy dzisiaj mówić o nowym koncepcie Enyaq RS Race.
Ford Performance szykuje się do kolejnego ataku na Pikes Peak z pomocą szalonego elektryka, który został zbudowany specjalnie na tę okazję. Tym razem w słynnym wyścigu górskim w Kolorado pojawi się Mustang będący połączeniem klasycznego coupe z crossoverem Mach-E, który będzie znacznie lżejszy i zwrotniejszy od swojego poprzednika.
Chevrolet Corvette dołącza do wyścigu zbrojeń na super hiper sportowe samochody o napędzie hybrydowym i - przynajmniej w teorii, na papierze - staje bez kompleksów między takimi konstrukcjami, jak Aston Martin Valhalla, Ferrari F80 oraz McLaren W1. Oto ZR1X, najmocniejsze, najszybsze i najbardziej zaawansowane technologicznie Corvette w historii!
Formuła 1 po kilku wyścigach na terenie Europy zapuściła się chwilowo w zupełnie inny zakątek trzeciej kuli ziemskiej. Mistrzostwa świata przed kolejną serią europejskich grand prix odwiedziły Kanadę, z którą znają się z kilkoma przerwami od drugiej połowy lat sześćdziesiątych. Na torze imienia Villeneuve'a odbył się dziesiąty z tegorocznych wyścigów.
Dziewięćdziesiąty trzeci 24-godzinny wyścig Le Mans jest już za nami. Po raz pierwszy w historii z pole position startował w nim Cadillac, który miał aż cztery maszyny, o dwudzieste zwycięstwo w swoim dorobku walczyło Porsche, w trzecią wygraną z rzędu celowało Ferrari, a w grupie LMP2 wśród faworytów po raz kolejny oglądaliśmy polski zespół Inter Europol Competition.
Projekt wyścigowego McLarena na długodystansowe mistrzostwa świata nabiera rozpędu. To, o czym nieoficjalnie mówiło i słyszało się od kilku lat, staje się faktem: w roku 2027 brytyjska marka dołączy do World Endurance Championship, a swoim klientom zaoferuje bliźniaczą konstrukcję odgrywającą główną rolę w ekskluzywnym programie torowym.
Po blisko sześciu latach przerwy do repertuaru Peugeota wraca sportowy model 208 z oznaczeniem GTi. Ale nie jest tym, czego można by się spodziewać. Najnowszy hot hatch francuskiej marki patrzy śmiało w przyszłość: brzydzi się benzyną, ale próbuje zachować wysokie standardy wyznaczone przez swoich poprzedników. Oto elektryczny E-208 GTi.