Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościOkres przejściowy, w którym elektryki i spalinówki BMW dzieliły w większości przypadków platformę, a tym samym obciążone były kompromisami, dobiegł końca. Przyszłość bawarskiej marki zaczyna się teraz: pierwszą maszyną nowej ery, ery Neue Klasse XXI wieku, jest elektryczny iX3 o mocy prawie 470 koni mechanicznych i zasięgu mogącym przekraczać nawet 800 kilometrów.
GT2 od AMG nie ma lekkiego żywota. Wyścigowa maszyna pojawiła się pod koniec 2022 roku z myślą o występach w europejskich mistrzostwach, a potem nałożyła na siebie zupełnie nowe wymagania, czego efektem była między innymi podkręcona do 750 koni mechanicznych wersja Pro. Teraz kilkadziesiąt koni więcej przynosi limitowane GT2 Edition W16 z pierwiastkami Formuły 1.
Po prawie dwóch latach od premiery konceptu do sprzedaży na pierwszych rynkach wchodzi zupełnie nowa Prelude od Hondy. Coupe przestawia się jako hybryda z dwulitrową jednostką spalinową, bezstopniową skrzynią biegów oraz kilkoma nowinkami technicznymi, która rozwija około 200 koni mechanicznych. Model dostępny będzie na razie w Japonii i Ameryce Północnej.
W ubiegłym roku zakończono produkcję Audi R8 z umieszczonym centralnie V10, a jeszcze wcześniej zamknięto rozdział mniejszego TT, które produkowano od 1998 roku. Oba sportowe modele marki z Ingolstadt nie doczekały się bezpośrednich następców, ale nie znaczy to, że ciągu dalszego nie będzie w ogóle. Możliwy kierunek rozwoju prezentuje wizja Concept C.
Trzydziesty dziewiąty projekt w historii brytyjskiego RML Group jest już gotowy i ma już swoje własne imię. Drogowe super coupe, znane dotychczas pod oznaczeniem P39, inspirowane wyścigowym Porsche 911 GT1 i maszynami rodem z 24-godzinnego Le Mans, pojawi się na rynku w limitowanej liczbie egzemplarzy pod nazwą GTH. To skrót od GT Hypercar.
Tegoroczny sezon Formuły 1 wkracza w decydującą fazę: zostało czternaście tygodni, dziesięć grand prix i trzy sprinty. Odliczanie do zakończenia rywalizacji zaczęło się po wakacyjnej przerwie od wczorajszego wyścigu w Holandii, piętnastego grand prix z dwudziestu czterech. W ubiegłym roku triumfował tu McLaren, który w tym roku właściwie nie ma konkurencji.
Na europejskie rynki wkracza oficjalnie zmodernizowany crossover Model Y od Tesli w wydaniu Performance, zaprojektowanym z myślą o maksymalnych osiągach, który będzie produkowany w berlińskiej fabryce. Model Y to najpopularniejsze auto działającej od ponad 20 lat, amerykańskiej marki, które w 2023 roku było również najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie.
Oderwanie Forda od Nordschleife w ostatnim czasie nie jest możliwe i z każdym przejazdem aut amerykańskiej marki można liczyć na imponujący wynik. Rekordowymi przejazdami w ostatnim czasie popisał się już Mustang GTD oraz elektryczny SuperVan 4.2 i na tym wcale nie koniec. Pałeczkę przejął teraz F-150 Lightning SuperTruck, w którym drzemie jeszcze większy potencjał.
Do debiutu na polskim rynku szykuje się kolejna marka z chińskim rodowodem. To egzotycznie brzmiące Exlantix, marka premium należąca do koncernu Chery Automobile, która powstała niecałe dwa lata temu. Pierwsze kroki nad Wisłą w jej imieniu postawić ma elektryczna limuzyna ES, która będzie rozpędzała się do setki w niecałe cztery sekundy.
Po osiemnastu długich latach Nissan zakończył produkcję coupe GT-R generacji R35 i ostatnia sztuka opuściła już fabrykę w Tochigi. Maszyna, która stała się legendą za własnego życia, opuszcza rynek bez bezpośredniego następcy, ale japońska marka wszystkich od razu uspokaja: pracę nad zupełnie nową generacją trwają i musimy uzbroić się w cierpliwość.