Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościHaas wkracza w dziesiąty rok startów w mistrzostwach świata Formuły 1. Amerykańska formacja, współpracująca od samego początku z Ferrari, wchodzi w nowy z rok z kompletnie zmienionym składem i bolidem o oznaczeniu VF-25. Maszynę kilkanaście dni temu wysłano na pierwsze kilometry na torze Silverstone, a w tym tygodniu pokazała się z rywalami na testach w Bahrajnie.
Zespół Red Bull Racing zakończył ubiegłoroczny sezon Formuły 1 na miejscu trzecim w klasyfikacji generalnej konstruktorów, na którym poprzedni raz wylądował w 2019 roku. W tym roku ten wynik poprawić będzie próbował bolid RB21. To pierwsza maszyna Red Bull od prawie dwudziestu lat, która nie została zaprojektowana pod okiem Adrian Newey'a.
Wielkie inwestycje Aston Martina w zespół Formuły 1 zbliżają się do punktu kulminacyjnego: nowe placówki pracują pełną parą, w zupełnie nowy samochód na przyszły rok będzie zaangażowany sam Adrian Newey, a na rok 2025 zaprojektowano - według słów dwukrotnego mistrza świata, Fernando Alonso - najpiękniejszy bolid w stawce. Jest nim model AMR25.
Już za kilka dni oficjalnie startuje trzynasty sezon długodystansowych mistrzostw świata. Pełna stawka trzydziestu sześciu maszyn w grupach Hypercar oraz LMGT3 spotkała się po raz pierwszy w tym tygodniu na przedsezonowych testach w Katarze, zwanych tradycyjnie prologiem. Na wszystkich czeka osiem wyścigów i nieco zmienione przepisy, a wśród nich kilka znaczących debiutów.
Jesienią ubiegłego roku Renault ogłosił, że przerywa prace nad nowym układem napędowym na potrzeby Formuły 1 i szykuje się do zamknięcia trwającej blisko dwadzieścia lat ery, w trakcie której zasilał przede wszystkim Red Bulle, McLareny, Williamsy oraz Lotusy. Ostatnim - na chwilę obecną - bolidem z sercem francuskiej produkcji będzie tegoroczne Alpine A525.
Maserati uzupełnia gamę GranCabrio, stylowego kabrioletu, który do tej pory dał się poznać jako 550-konny wariant Trofeo oraz całkowicie elektryczny Folgore. Podczas tegorocznego I.C.E. St Moritz pokazano dwie nowe ewolucje: bazową wersję spalinową oraz jedyny w swoim rodzaju egzemplarz w lodowej specyfikacji prosto z programu indywidualizacji Fuoriserie.
W przyszłym roku do Formuły 1 jako konstruktor i producent układów napędowych oficjalnie wejdzie Audi, które kilka lat temu rozpoczęło kosztowny proces przejęcia Saubera. Zanim do tego dojdzie, szwajcarski zespół będzie cieszył się ostatnim sezonem względnej niezależności, na który zaprojektowano bolid o oznaczeniu C45.
Formuła 1 świętuje w tym roku swoje siedemdziesiąte piąte urodziny. Tylko jeden z dziesięciu współczesnych zespołów może pochwalić się takim samym stażem. To Ferrari, którego bolidy i kierowcy nie ominęli ani jednego z sezonów mistrzostw świata. W tym roku nowy bolid o oznaczeniu SF-25 może przynieść włoskiej formacji już 250 wygraną grand prix.
Czy w minionych dwóch latach uporczywie odmawialiście sobie elektrycznego Spectre tylko dlatego, że Rolls-Royce ociągał się z wprowadzeniem odmiany Black Badge? Wasza cierpliwość została właśnie nagrodzona: na salony wkracza Spectre w ciemnym przebraniu z dodatkowymi pokładami charakteru i jeszcze większymi zapasami mocy.
W tym roku po raz szósty z rzędu w roli obrońcy tytułu mistrzowskiego wśród konstruktorów długodystansowych mistrzostw świata pojawi się Toyota. Japońska marka będzie dysponować najstarszą maszyną w grupie Hypercar, w której wiek i doświadczenie przemawiają tylko na korzyść. Jest nią hybrydowy prototyp GR010, którego dorobek przekroczy wkrótce 30 wyścigów.