Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościJuż za kilka miesięcy do użytku wejdzie pucharowe 911 przygotowane przez Porsche na bazie coupe generacji 992.2. Wyścigowa maszyna produkowana w Stuttgarcie-Zuffenhausen, z której nazwy zniknął człon GT3, ma być od swojego bezpośredniego poprzednika jeszcze mocniejsza i jeszcze bardziej przyczepna, co przełoży się na jeszcze lepsze czasy okrążeń.
Krążące już od kilkunastu lat przepowiednie o rychłej śmierci silników V12 czy ręcznych skrzyń biegów po raz kolejny okazały się mocno przesadzone. Swoje widlaste dwunastki dumnie eksponują Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, Pagani, Rolls-Royce, Mercedes-Maybach, Murray oraz Zenvo, do których próbują dołączyć nowi gracze. Jednym z nich jest londyńskie Garagisti & Co.
Porsche 911 generacji 992.2 doczekało się pierwszej wersji wyścigowej, która ruszy wkrótce na podbój całego świata. Mowa oczywiście o maszynie homologowanej w kategorii GT3, której poprzednicy mają w dorobku wygrane w 24-godzinnym Spa-Francorchamps, 24-godzinnym Nürburgring, 12-godzinnym Bathurst czy klasowe zwycięstwa w 24h Le Mans, 24h Daytona oraz 12h Sebring.
Bugatti Automobiles po ponad dwudziestu pięciu latach od przejęcia przez koncern Volkswagena i prawie czterech latach od połączenia z chorwackim Rimac Automobili przechodzi do ofensywy w najbardziej ekskluzywnej, samochodowej niszy. Mowa o unikatowych autach budowanych na specjalne zamówienie, z myślą o których powołano do życia usługę Programme Solitaire.
Pomysłów na nowe, super sportowe maszyny, które miałyby być następnym Ferrari, Lamborghini, De Tomaso czy Maserati, na ziemi włoskiej nigdy nie brakowało. Trudna sztuka stworzenia czegoś trwałego udała się jednak tylko nielicznym. Mimo to chętnych nie przestaje przybywać. Oto pomysł na sportową maszynę własnej produkcji od niejakiego Proxima Centauri Motors.
Buick, amerykańska marka działająca już od ponad 125 lat, aktualnie crossoverami stoi. Tak jest w przypadku oferty skierowanej do rodzimego klienta, ale nie jest on głównym odbiorcą marki. Ponad trzy czwarte sprzedaży nowych aut Buicka przypada na Chiny! A tu trzeba zwracać na siebie uwagę czymś innym. Zadanie takie spełnia nowy koncept wielkiej limuzyny.
Amerykański Ram ogłosił niedawno powrót po kilkunastu latach przerwy do ścigania się pod skrzydłami National Association for Stock Car Auto Racing. Ale co producent pick-up'ów, lekkich ciężarówek i aut dostawczych może robić w mistrzostwach NASCAR? Może wystawić do walki swojego najbardziej popularnego pick-up'a, model Ram 1500, oczywiście!
Ostatnie grand prix mistrzostw świata Formuły 1 przed długą wakacyjną przerwą jest już za nami. Czternastym wyściegiem z dwudziestu czterech zaplanowanych na sezon 2025 było wczorajsze GP Węgier w Mogyoród. W tym roku w mistrzostwach dominuje broniący tytułu mistrzów świata konstruktorów McLaren, który wygrał na Węgrzech rok temu. Wszystko wskazywało na powtórkę.
Do wejścia na rynek kolekcjonerskich, budowanych na indywidualne zamówienia aut sportowych szykuje się kolejna marka, za którą stoi Anthony Jannarelly. To Art Machines, w ramach którego przygotowywane jest małe coupe z silnikiem umieszczonym centralnie. Model o nazwie Ælla-60, inspirowany samochodami z lat sześćdziesiątych, ma być gotowy już w przyszłym roku.
Chevrolet przeprowadził zmasowany atak na Nürburgring Nordschleife. Na niemieckim torze pojawiły się trzy różne samochody, chcące zmierzyć się między sobą oraz z maszynami innych producentów, które wjechały na Nordschleife w ostatnich miesiącach i latach. Były to Corvette Z06, ZR1 oraz najnowsze ZR1X, które rozwija ponad 1265 hybrydowych koni mechanicznych.