Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościPierwsza, luksusowa limuzyna firmowana przez szwedzkie Polestar jest już gotowa. To piąty model produkcyjny w dorobku działającej od niespełna dziesięciu lat marki i pod takim właśnie oznaczeniem - po prostu numer 5 - trafi on na drogi. Przeszło 880-konne, elektryczne auto wywodzi się bezpośrednio z pokazanego kilka lat temu konceptu Precept.
Skoda szykuje się do wprowadzenia do sprzedaży kolejnego crossovera o napędzie elektrycznym, ale nie samymi crossoverami człowiek żyje. Do łask małymi krokami wracają pojemne kombi i właśnie taki projekt zapowiada najbliższą przyszłość czeskiej marki. Jest nim koncept Vision O, w którego ślady mogłyby pójść przyszłe generacje modeli Octavia oraz Superb.
Do salonów sprzedaży Ferrari wraca Testarossa. Wraca jako zupełnie nowe super coupe oraz spider z hybrydowym układem napędowym o mocy przeszło tysiąca koni mechanicznych. Włosi sięgają po dźwięczną nazwę, która robiła największą furorę w latach osiemdziesiątych, przy okazji następcy wprowadzonego sześć lat temu modelu SF90 Stradale.
Porsche zaprezentowało topowe, nielimitowane 911 generacji 992 II jako coupe oraz kabriolet. To oczywiście nowe Turbo S, które jest jeszcze szybsze, jeszcze mocniejsze, jeszcze bardziej zaawansowane technologicznie, jeszcze droższe i jeszcze cięższe od swojego poprzednika. Dzięki technologiom hybrydowym przekroczono w nim granicę siedmiuset koni mechanicznych!
Długodystansowe mistrzostwa świata wróciły w minionym tygodniu na Circuit of the Americas. To właśnie tutaj rok temu po raz pierwszy wygrało żółte Ferrari, prowadzone między innymi przez Roberta Kubicę, którego zespół walczy w tym roku o tytuły mistrzowskie. Niedzielny wyścig w USA był szóstą rudną World Endurance Championship z ośmiu.
Formuła 1 po raz drugi i ostatni odwiedziła w tym roku Włochy. W połowie maja mistrzostwa świata opanowały Imolę, a w pierwszych dniach września wylądowały na torze Monza. W minionym sezonie przed własną publicznością triumfowało tu Ferrari. To sukces, który przed tegorocznym GP Włoch wyglądał na bardzo trudny, ale nie całkowicie niemożliwy do powtórzenia.
GR Supra doczekała się kolejnego wariantu wyścigowego, zupełnie innego, niż dotychczasowe, które homologowano w takich kategoriach, jak GT4, GT300 czy GT500. Tym razem swoją uwagę na japońsko-niemieckim coupe skupił australijski oddział Toyota Gazoo Racing, w którym powstała Supra z... widlastą ósemką pod maską specjalnie na puchar Supercars Championship!
Okres przejściowy, w którym elektryki i spalinówki BMW dzieliły w większości przypadków platformę, a tym samym obciążone były kompromisami, dobiegł końca. Przyszłość bawarskiej marki zaczyna się teraz: pierwszą maszyną nowej ery, ery Neue Klasse XXI wieku, jest elektryczny iX3 o mocy prawie 470 koni mechanicznych i zasięgu mogącym przekraczać nawet 800 kilometrów.
GT2 od AMG nie ma lekkiego żywota. Wyścigowa maszyna pojawiła się pod koniec 2022 roku z myślą o występach w europejskich mistrzostwach, a potem nałożyła na siebie zupełnie nowe wymagania, czego efektem była między innymi podkręcona do 750 koni mechanicznych wersja Pro. Teraz kilkadziesiąt koni więcej przynosi limitowane GT2 Edition W16 z pierwiastkami Formuły 1.
Po prawie dwóch latach od premiery konceptu do sprzedaży na pierwszych rynkach wchodzi zupełnie nowa Prelude od Hondy. Coupe przestawia się jako hybryda z dwulitrową jednostką spalinową, bezstopniową skrzynią biegów oraz kilkoma nowinkami technicznymi, która rozwija około 200 koni mechanicznych. Model dostępny będzie na razie w Japonii i Ameryce Północnej.