Aktualności
13.07.2015

Ligier JS P3 Znak jakości

W minionym tygodniu organy stojące za wyścigami długodystansowymi prototypów przypieczętowały przepisy na rok 2017, w którym do grupy LMP2 zostanie dopuszczonych tylko czterech producentów. Wśród wybrańców znalazł się amerykański duet Riley Tech/Multimatic, włosko-amerykańska Dallara, francusko-amerykańska Oreca oraz francuskie Onroak Automotive.

Onroak Automotive znane jest obecnie przede wszystkim z Ligiera JS P2 klasy LMP2, obok którego prowadzone jest kilka innych projektów. Najnowszy z nich to nieco mniejszy Ligier JS P3 klasy Le Mans Prototypes 3, którą ogłoszono w lipcu ubiegłego roku. Auta w tej grupie są o 15 centymetrów krótsze od modeli LMP2 przy zachowaniu tej samej, maksymalnej szerokości, muszą ważyć na sucho minimum 900 kilogramów i zabierają na pokład do 80 litrów paliwa.

Ligier JS P3

Pierwsza sztuka JS P3 wyjechała na testy w czerwcu, a w tym miesiącu pojawiła się na testach na pętli Motorland Aragon w Hiszpanii. Zgodnie z przepisami maszynę zasila 5-litrowy silnik V8 serii VK50 od Nissana o mocy około 420 koni mechanicznych, połączony z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią XTrac, dla których w grupie LMP3 nie ma alternatywy. Auto na ogumieniu Michelin pokonało 4926-metrowy tor w czasie 1 minuty i 32,28 sekund. Na te same sesje ściągnięto również Ligiera JS P2 z 450-konnym motorem VK45 od Nissana. Wynik: 1 minuta i 29,1 sekund.

Ligier JS P3

Pierwsze sztuki JS P3 mają wylądować u pierwszych właścicieli już we wrześniu tego roku. Już teraz wiadomo, że na auta skuszą się zespoły Extreme Limite i Eurointernational. Ten drugi jeszcze w tym roku chce pokazać się w Asian Le Mans Series, a w przyszłym sezonie obie formacje dołączą do pucharu European Le Mans Series. Zgodnie z przepisami cena każdego samochodu w grupie LMP3 nie może przekraczać 195 tysięcy euro (około 800 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij