Aktualności
08.09.2019

Ultima RS Ostatnie słowo

Ultima Sports, producent ekstremalnego kit caru, który stał się bohaterem wielu rekordów prędkości i bazą do budowania potworów o mocy liczonej w tysiącach koni mechanicznych, zaprezentował swoje najnowsze dzieło. To coupe RS, daleko idąca ewolucja i następca oferowanego od kilku lat modelu Evolution oraz produkowanego przez kilkanaście lat GTR.

Wszystkie wspominane maszyny wyznają wspólną filozofię: prosta i lekka konstrukcja, łatwo dostępny silnik, nadmiary mocy, oszałamiające osiągi i możliwość złożenia we własnej szopie albo dwóch. Najnowsza Ultima RS to najbardziej przemyślany i najszybszy model w blisko 35-letniej historii brytyjskiej firmy, który miałby pozostać ponadczasowym klasykiem i zapewnić byt jego twórcom na długie dziesięciolecia. Samochód bazuje na rurowej ramie przestrzennej ze zintegrowaną klatką bezpieczeństwa. Jego karoseria, inspirowana wyścigowymi prototypami grupy C i doskonalona w tunelu aerodynamicznymi ośrodka MIRA, wykonana jest a materiałów kompozytowych oraz włókien węglowych, szczególnie jeśli chodzi za elementy odpowiadające za kierowanie strugami powietrza i chłodzenie.

Ultima RS

RS wyposażono w regulowane skrzydło z tyłu, oświetlenie w technologii LED, regulowane ręcznie zawieszenie, hamulce z tarczami firmowanymi przez AP, ręczną skrzynię biegów Porsche o sześciu przełożeniach, 19-calowe felgi z ogumieniem Michelin Pilot Sport, klimatyzację oraz system multimedialny Apline. Na życzenie możliwe jest dodanie jeszcze większej liczby elementów wykonanych z włókien węglowych, instalacja hydrauliki pozwalającej na chwilowe zwiększenie prześwitu na przedniej osi oraz zakup... uszytego na miarę zestawu bagażowego. Tak samo, jak w przypadku poprzednich modeli Ultimy do wyboru mamy kilka wersji silnikowych. Wszystkie opierają się o widlaste ósemki Chevroleta, które przeszły modyfikacje w zakładzie Autobionics.

Ultima RS

Ultima RS przygotowana jest na przyjęcie wolnossących lub doładowanych jestnostek typu LS3, LS7, LSA, LT1, LT4 oraz LT5, które rozwijają od około 430 do - w przypadku podrasowanego LT - ponad 1200 koni mechanicznych! Taka moc w ważącym niecałe 1000 kilogramów samochodzie (minimum 930 kg, w zależności od wersji) prowadzi do oszałamiających osiągów: 2,3 sekundy w sprincie do 60 mph (96,6 km/h), 4,8 sekundy w sprincie do 100 mph (161 km/h), 8,9 sekundy w sprincie do 150 mph (240 km/h) i prędkość maksymalna ponad 250 mph (402 km/h)! Maszynę można już zamawiać: z kierownicą po lewej lub prawej stronie, w formie kit caru do samodzielnego złożenia (producent określa takie zajęcie na 22 tygodnie) lub kompletnego i gotowego do jazdy samochodu (ze względu na ogromne zainteresowanie na swoje auto trzeba czekać ponad dwa lata). Cena? Ultima mówi o zakresie w okolicach wartości nowego BMW M3.

Skomentuj na forumUdostępnij