BAC Mono R - Nowe odniesienie
Briggs Automotive Company pokazało drugą generację swojego jednoosobowego, ekstremalnego pojazdu sportowego, którego imię to wymowne Mono. Nowy Mono R to jeszcze więcej mocy, niż poprzednio, jeszcze więcej starań o zmniejszenie masy własnej i nowe technologie, jak na przykład panele karoserii wzmacniane grafenem.
Z pierwszym Mono, mogącym pochwalić m.in. stosunkiem mocy do aż masy 526 KM na tonę, znamy się od 2011 roku. Nową wersję, dłuższą, węższą, lżejszą i mocniejszą od swojego poprzednika, będzie można poznać między innymi po nowym zestawie oświetlenia oraz bocznym wlocie powietrza do silnika w stylu bolidów Formuły 1, poprzez który wtłaczane jest powietrze pozwalające na uzyskanie większej mocy. Dzięki magnezowym elementom podwozia i skrzyni biegów, węglowej podłodze, karoserii z włókien węglowych wzmacnianych grafenem, węglowo-ceramicznym tarczom hamulcowym w standardzie czy tytanowym wydechu udało się zrzucić 25 kilogramów w porównaniu do pierwszego Mono.
Sercem brytyjskiego wynalazku pozostaje czterocylindrowa, wolnossąca jednostka z rodowodem Forda, której przygotowaniem zajęło się Mountune. Umieszczony centralnie silnik o pojemności 2,5 litra dostarcza teraz 345 koni mechanicznych, czyli o jakieś 35 koni więcej, niż w przypadku pierwszego Mono. Na jeden litr przypada rekordowe 138 koni mechanicznych, a przy masie własnej tylko 555 kilogramów na jedną tonę przypadają aż 622 konie mechaniczne! Mono R ma rozpędzać się do prędkości 60 mil na godzinę (96,6 km/h) w czasie 2,5 sekund, a jego prędkość maksymalna ma dochodzić do 275 kilometrów na godzinę. Dużo ważniejsze będą wrażenia z samego prowadzenia auta bez dachu i szyb oraz trzymania się go w zakrętach.
BAC w związku z Mono R poprawiło aerodynamikę auta, przeprojektowało zawieszenie, zainstalowało regulowane amortyzatory szwedzkiego Öhlins, postawiło na zaciski hamulcowe od AP Racing, zwiększyło zbiornik paliwa i sięgnęło po ogumienie Pirelli Trofeo R. Oprócz nawiązania współpracy z producentami grafenu i elementów z włókien węglowych, BAC zainwestowało także w produkcję części w technologii druku 3D. Mono R nie trafi do regularnej sprzedaży. Model zarezerwowano wyłącznie dla właścicieli pierwszego Mono, a jego produkcję ograniczono do 30 egzemplarzy, z których wszystkie zarezerwowano na długo przed premierą. Cena każdego z nich to prawie 191 tysięcy funtów (obecnie to okolice 905 tysięcy złotych).
Źródło/zdjęcia: Briggs Automotive Company BAC Mono R na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum