Aktualności
29.11.2019

Mercedes-AMG GLE 63 Zabezpieczenie przyszłości

Po ponad czterech latach od debiutu modele GLE firmowane przez oddział AMG poczuły się tak mocno nadgryzione zębem czasu, że ich konstruktorzy podjęli się przeprowadzenia modernizacji. Odmłodzona gama mocarnych SUV'ów z koncernu Daimlera wjeżdża na rynek w chwili dwudziestych urodzin ich pierwszego przodka, blisko 350-konnego ML 55 z 1999 roku.

Pierwsze modele GLE 63 przyszły na świat w 2015 roku, kiedy to powierzono im wypełnienie miejsca po ML 63 AMG i przedstawianie się pod marką Mercedes-AMG, a nie Mercedes-Benz. Dziś GLE od AMG umacnia swoją pozycję: oprócz zmian stylistycznych i jeszcze bogatszego wyposażenia znajdziemy tu między innymi adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie, regulowany układ przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła z nowymi trybami jazdy terenowej oraz po raz pierwszy rozrusznik-generator EQ Boost, który wspomaga pracę jednostki spalinowej i pozwala na zastosowanie nowych wynalazków w kategorii oszczędności paliwa i redukcji emisji szkodliwych związków do atmosfery naszej planety (na przykład star/stop, "żeglowanie", odłączenie z pracy połowy cylindrów oraz odzyskiwanie energii).

Mercedes-AMG GLE 63

Pod maską zmodernizowanego GLE 63 znajdziemy podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów, któremu towarzyszy 22-konny EQ Boots, generujący do 250 Nm momentu obrotowego. W bazowej wersji jednostka spalinowa generuje 571 koni mechanicznych oraz 750 niutonometrów, w modelu GLE 63 S moc wzrasta do 612 KM, a moment obrotowy do 850 Nm. W obu przypadkach napęd przenosi 9-stopniowy automat AMG SpeedShift TCT 9G oraz układ 4Matic+, w zależności od sytuacji rozdzielający moment obrotowy pomiędzy poszczególne koła i osie. Do wyboru jest kilka trybów jazdy, w tym Race wyłącznie w wersji S. Dwa nowe tryby to Trail oraz Sand, oba przewidziane na bezdroża o luźnej, nierównej nawierzchni i prędkości do 70 km/h.

Mercedes-AMG GLE 63

Zwykły GLE 63 będzie rozpędzał się do setki w cztery sekundy, GLE 63 S w 3,8 sekundy. W pierwszym prędkość maksymalna będzie ograniczona w standardzie do 250, w drugim do 280 kilometrów na godzinę. Na pokładzie najnowszej maszyny z Affalterbach znajdziemy również aż 400-milimetrowe tarcze hamulcowe na przedniej osi, cyfrową deskę rozdzielczą z najnowszym oprogramowaniem MBUX, koła z felgami w rozmiarze o 20 do 22 cali, zupełnie nowy system kontroli stabilizacji, adaptacyjne wspomaganie kierownicy z kilkoma trybami pracy, blokadę mechanizmu różnicowego na tylnej osi oraz miejsce dla maksymalnie siedmiu osób.

Skomentuj na forumUdostępnij