Aktualności
04.12.2019

Mercedes-AMG GLS 63 Dominujący czynnik

Od debiutu pierwszego GLS 63 firmowanego przez AMG minęły już cztery lata. To okres, w którym marka Mercedes-AMG zadomowiła się na dobre w świadomości klientów i postronnych obserwatorów i rozrosła do kilkudziesięciu modeli, które wyznaczają nowe trendy. W takim towarzystwie GLS zaczął odczuwać już swój wiek. W tym roku przyszedł czas na nową generację.

GLS 63 znany do tej pory przyszedł na świat jesienią 2015 roku i zastąpił starszą o blisko dziesięć lat serię GL. Maszyna mogła się wtedy pochwalić podwójnie turbodoładowanym V8 o pojemności 5,5 litrów, mocy 585 KM i momencie 760 Nm. W kwietniu tego roku zadebiutował nowy Mercedes-Benz GLS kolejnej generacji, największy i najbardziej luksusowy SUV w koncernie Daimlera, a w listopadzie ukazały się wersje firmowane przez marki Mercedes-AMG oraz Mercedes-Maybach. Obie przesiadły się na podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów, które wspomagane jest przez rozrusznik-generator EQ Boost, umieszczony między silnikiem spalinowym, a skrzynią biegów.

Mercedes-AMG GLS 63

Spalinowe V8 w nocym GLS 63 dostarcza aż 612 koni mechanicznych oraz 850 niutonometrów i współpracuje z 9-stopniowym automatem AMG SpeedShift TCT 9G (Torque Converter Transmission) oraz układem przeniesienia napędu na obie osie 4Matic+. Z pracującego w 48-voltowym obwodzie EQ Boost płynie dodatkowe 22 KM oraz 250 Nm. System wspomaga szybkie ruszanie, wyprzedzanie, funkcję start/stop, funkcję "żeglowania", odzyskiwanie energii kinetycznej z hamowania czy kontrolę obrotów na biegu jałowym, a co za tym idzie - redukcję zużycia paliwa oraz emisji szkodliwego dwutlenku węgla. Do wyboru mamy kilka trybów jazdy: Comfort, Sport, Sport+, Trail, Sand oraz Individual. Sport+ pozwala m.in. na redukcję lub podbicie kilku biegów na raz.

Mercedes-AMG GLS 63

W zależności od warunków drogowych na tylną oś przenoszone jest od 50 do 100% momentu obrotowego. GLS 63 ma rozpędzać się do setki w czasie 4,2 sekund i rozwijać elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h (280 km/h z opcją AMG Drivers Package). Oprócz tego SUV może pochwalić się adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym, hamulcami z tarczami o średnicy aż 400 milimetrów na przedniej osi, felgami o średnicy od 21 do 23 cali, najnowszą generacją cyfrowej deski rozdzielczej z systemem MBUX, adaptacyjnym oświetleniem w technologii LED, rozbudowanymi systemami wspomagania kierowcy z pogranicza jazdy autonomicznej i zautomatyzowanej oraz miejscem dla maksymalnie siedmiu osób.

Skomentuj na forumUdostępnij