Aktualności
05.12.2019

Brabham BT62 Competition Próba przejęcia

Brabham Automotive, które od kilku lat pracuje nad sportową bestią własnej produkcji, zapowiada kolejny stopień strojenia swojego pierwszego i jedynego modelu. Coupe BT62 oprócz ekstremalnej wersji torowej oraz wydania drogowego będzie dostępne również w specyfikacji Competition, którą przygotowano z myślą o startach w różnego rodzaju mistrzostwach samochodów GT.

Za australijskim Brabham Automotive stoi David Brabham, kierowca wyścigowy i syn sir Jacka Brabhama, mistrza świata Formuły 1. Korzenie firmy z siedzibą w Adelaide sięgają 1948 roku, kiedy to rozpoczęła się kariera Jack Brabham, który pozostaje jedynym kierowcą, jaki wygrał mistrzostwo Formuły 1 w samochodzie własnej konstrukcji. Pierwszy samochód Brabhama w tym stuleciu, torowe coupe BT62, został pokazany wiosną ubiegłego roku. Na początku tego roku zapowiedziano, że BT62 będzie dostępny również w wersji przeznaczonej do poruszania się po drogach publicznych, a firma szykuje również się do dołączenia w długodystansowych mistrzostwach świata (Worl Endurance Championship).

Brabham BT62 Competition

W listopadzie na torze Brands Hatch przy okazji ostatniej rundy pucharu Britcar Endurance Championship zadebiutował BT62 w specyfikacji Competition. To propozycja dla tych, którzy poszukują dościgania czegoś bardziej egzotycznego, niż zwykłe GT3 (maszyna wystartowała w otwartej klasie Invitational, prowadził m.in. David Brabham). Punktem wyjścia dla BT62 Competition jest torowy BT62, który nie podlega regulacjom żadnej z serii wyścigowych i interesuje się na przykład dniami torowymi. Model Competition został przygotowany specjalnie z myślą o wyścigach i rywalizacji: jest lżejszy, polega na oklejeniach i nagim karbonie zamiast pełnego malowania, pozbywa się elementów wykańczających wnętrze, nie ma fotela pasażera, a jego zakup nie obejmuje części zapasowych, które są dodatkowo płatną opcją.

Brabham BT62 Competition

BT62 bazuje na platformie z włókien węglowych i lekkich stali, którą przykrywa karoserią z węglowych paneli. Sercem pojazdu jest 5,4-litrowe, wolnossące V8, które rozwija co najmniej 700 koni mechanicznych i współpracuje z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów. Stadardem jest ABS, kontrola trakcji oraz węglowe tarcze hamulcowe. Produkcja limitowana jest do zaledwie 70 egzemplarzy, bez podziału na wersje drogowe oraz torowe (Ultimate Track Car, Competition i Road Compliant Conversion z możliwością konwersji danego egzemplarza z jednej wersji w inną na niektórych rynkach). Model Competition wyceniono na 750 tysięcy funtów plus podatki (aktualnie to prawie 3,8 miliona złotych). Pierwsze sztuki mają trafić do właścicieli na początku przyszłego roku.

Brabham BT62 Competition

A jak poszło w wyścigowym debiucie na Brands Hatch (rywalizacja miała miejsce na krótkiej konfiguracji Indy Circuit o długości około 1,94 kilometra)? Fabryczny zespół z założyciele w składzie wywalczył pole position, zwyciężył w pierwszym, jednogodzinnym wyścigu "Into the Night" i odpadł z drugiego, dwugodzinnego wyścigu po kilkunastu minutach w wyniku awarii alternatora. David Brabham: "Przybyć tu i wygrać już w pierwszym wyścigu to coś fenomenalnego. Mój Tata wygrał tu w 1966 roku, w Brabhamie, więc kolejna wygrana w kolejnym Brabhamie w tym samym miejscu jest dla mnie bardzo wydarzeniem pełnym emocji. Biorąc pod uwagę dotychczasową drogę, jaką przeszło Brabham Automotive, udało nam się dokonać czegoś dość niezwykłego."

Skomentuj na forumUdostępnij