
Sony Vision-S - Pełno możliwości
Kompletny samochód firmowany przez firmę Sony? Czegoś takiego mało kto się spodziewał. Nie, japoński gigant kojarzony przede wszystkim z elektroniką użytkową nie zamierza wkroczyć na nowe tereny i wystartować z produkcją aut. Model o nazwie Vision-S, bo o nim właśnie mowa, to koncept przygotowany specjalnie z myślą o pokazie możliwości firmy.
Czterodrzwiowa limuzyna Vision-S zadebiutowała na tegorocznych targach Consumer Electronics Show w Los Angeles i nie została zbudowana przez Sony samodzielnie. Japońska firma w związku z nietypowym przedsięwzięciem połączyła siły z kanadyjską Magną, którą w Europie znamy przede wszystkim z austriackiego oddziału Magna Steyr, który m.in. produkuje klasę G dla Mercedes-Benza oraz crossovery dla Jaguara. Model Vision-S od Sony został przygotowany jako elektryczny pojazd, który mógłby wyjechać na drogi w najbliższej przyszłości. Z zewnątrz można go posądzić o silne inspiracje samochodami Tesli oraz Porsche Taycanem.

Najważniejszymi nowościami w Vision-S są pokładowe systemy umożliwiające interakcję z pasażerami oraz światem zewnętrznym, wykorzystujące 33 czujniki wszelkiego rodzaju, w tym systemy trójwymiarowego mapowania otoczenia czy twarzy kierowcy. Auto wyposażono również m.in. w autorskie oprogramowanie sztucznej inteligencji, systemy wysoko przepustowej łączności z Internetem, szeroki zakres usług znanych jako chmurowe, aplikacje czuwające nad bezpieczeństwem, rozbudowane nagłośnienie kabiny 360 Reality Audio oraz cyfrowe wyświetlacze, wliczając panoramiczną deskę rozdzielczą. Systemami jazdy autonomicznej Sony przy okazji Vision-S się nie chwali.

Na pokładzie konceptu miałyby pracować dwa silniki elektryczne o mocy około 270 koni mechanicznych każdy. Dzięki nim samochód miałby rozpędzać się do setki w czasie niespełna pięciu sekund i rozwijać prędkość maksymalną 240 kilometrów na godzinę. Informacji na temat baterii, ich pojemności czy czasu ładowania niestety nie zdradzono. Wszystkie wykorzystane w Vision-S wynalazki Sony będą nieustannie rozwijane w najbliższej przyszłości i udostępniane innym markom. Już teraz z niektórych z nich można znaleźć w modelach Toyoty oraz Lexusa.
Źródło/zdjęcia: Sony, motor1.com Sony Vision-S na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum