Aktualności
26.04.2022

Mercedes-AMG C 43 Lepsza efektywność

Najnowsza generacja klasy C od Mercedes-Benza, seria nosząca wewnętrzne oznaczenie W206, doczekała się pierwszego wariantu firmowanego przez oddział AMG. Jest nim nowe C 43, które debiutuje jako limuzyna oraz kombi największe różnice względem poprzednika skrywa pod maską. Doliczymy się tam czterech zamiast sześciu cylindrów.

Modele C 43 z poprzedniej generacji, która nosiła wewnętrzne oznaczenie W205, polegały na podwójnie turbodoładowanym V6 o pojemności prawie trzech litrów, z którego w końcówce produkcji płynęło maksymalnie 390 koni mechanicznych. Nowy C 43 idzie w ślady SL 43 i przesiada się na rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów z turbodoładowaniem i technologiami rodem z Formuły 1. Mowa przede wszystkim o wspomaganej elektrycznie turbosprężarce, która w dalszym ciągu wykorzystuje również spaliny układu wydechowego oraz rozruszniku-alternatorze z napędem pasowym (RSG), które razem zapewniają dodatkowe zastrzyki mocy i podnoszą parametry silnika w najniższym zakresie obrotów (w określonych sytuacjach RSG, pozwalający na zdefiniowanie nowego modelu AMG jako miękka hybryda, generuje dodatkowe 14 koni mechanicznych).

Zdjęcie Mercedes-AMG C 43

W sumie z silnika spalinowego typu M139l w nowym C 43, należącym do najlepiej sprzedającej się linii modelowej z Affalterbach, płynie maksymalnie 408 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów. To o 18 koni więcej oraz 20 niutonometrów mniej, niż w przypadku modelu poprzedniej generacji z widlastą szóstką. Napęd przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła w układzie 4Matica za pomocą automatu AMG SpeedShift MCT 9G o dziewięciu przełożeniach, w której przekładnię hydrokinetyczną zastąpiono mokrym sprzęgłem startowym. W zwykłych warunkach drogowych na tylne koła przekazywane jest 69% momentu obrotowego, a na przednie 31%. Do wyboru jest jak zwykle kilka trybów jazdy: Comfort, Sport oraz Sport+, które wpływają na pracę układu napędowego, zawieszania, układu kierowniczego i innych podzespołów samochodu.

Zdjęcie Mercedes-AMG C 43

Limuzyna, która waży 1765 kilogramów, ma rozpędzać się do setki w 4,6 sekundy i rozwijać elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 kilometrów na godzinę (kombi: 4,7 sekundy). Przykładowe opcje: podniesienie limitu do 265 km/h, system AMG Real Performance Sound pompujący dźwięk silnika do kabiny, koła z felgami o średnicy 19 lub 20 cali zamiast 18, skórzana kierownica AMG Performance i wyświetlacz przezierny. W standardzie: cyfrowa deska rozdzielcza z systemem MBUX, adaptacyjne zawieszenie w systemie AMG Ride Control z kilkoma trybami jazdy, trzystopniowy system kontroli stabilności (On, Sport lub Off), aplikacja telemetryczna AMG Track Pace i po raz pierwszy skrętne koła na tylnej osi. Na chwilę obecną klasa C w generacji W206 oraz pierwsze warianty pod maską Mercedes-AMG dostępne są wyłącznie jako limuzyna i kombi. Coupe i kabrioletu nie ma w planach: ich miejsce w najbliższej przyszłości ma zastąpić nowa klasa CLE, która ma spełniać również rolę następcy kabrioletów i coupe klasy E.

Skomentuj na forumUdostępnij