Aktualności
19.08.2023

Mercedes-AMG GT Nowy wymiar

Produkowane od blisko ośmiu lat AMG GT szykuje się do przejścia do historii. Sportowe coupe z dziesiątkami rekordów i wyścigowych zwycięstw na swoim koncie stanęło dzisiaj przed obliczem swojego następcy. Druga generacja została oparta na platformie roadstera serii SL, co oznacza, że znacznie urosła... i przytyła.

AMG GT pierwszej generacji jest z nami od jesieni 2014 roku. Model debiutował z 4-litrowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem V8 o mocy co najmniej 462 koni mechanicznych, a w wyścigowej wersji klasy GT3 polegał na starym, sprawdzonym, wolnossącym V8 o pojemności 6,2 litra. Kilka lat ewolucji doprowadziło do powstania takich wersji, jak Black Series oraz Track Series, które osiągały aż 730 koni mechanicznych! Można powiedzieć, że to już przeszłość: po kilku tygodniach od pokazów zamaskowanego prototypu na Festiwalu Prędkości w Goodwood zobaczyliśmy dzisiaj zupełnie nową, drugą generację Mercedesa-AMG GT, która pod względem stylistycznym podąża wiernie śladami swojego poprzednika i czerpie inspiracje z innych, najnowszych modeli AMG. Bazuje ona na pokazanym jesienią 2021 roku roadsterze SL, co wiąże się przede wszystkim ze zwiększonym o równe siedem centymetrów rozstawem osi i wydłużoną o ponad osiemnaście centymetrów karoserią.

Zdjęcie Mercedes-AMG GT

Wydłużony rozstaw sprawił, że nowe AMG GT jest znacznie praktyczniejsze od swojego poprzednika: w środku pojawił się drugi rząd siedzeń (jako opcja), na których najlepiej będą czuły się dzieci lub zakupy, a pojemność bagażnika urosła z 285 do 321 litrów (686 litrów po złożeniu siedzeń). Urósł również zbiornik paliwa: z 65 do 70 litrów. Nowa platforma i nowe wynalazki odbiły się na masie auta: według norm europejskich samochód w stanie gotowym do jazdy waży aż 1970 kilogramów (nawet o 350 kilogramów więcej od bazowego, 462-konnego, tylnonapędowego AMG GT pierwszej generacji). Na znacznie zwiększoną masę wpływa seryjne uzbrojenie: układ przeniesienia napędu na obie osie AMG Performance 4Matic+, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi, elementy aktywne aerodynamicznie, adaptacyjne zawieszenie, elektrycznie sterowane stabilizatory, koła skrętne tylnej osi i wiele, wiele innych.

Zdjęcie Mercedes-AMG GT

Nowy model zadebiutował od razu jako GT 63 oraz GT 55, w których pracuje ręcznie składane w Affalterbach, turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów, połączone z 9-stopniową, wielosprzęgłową skrzynią biegów. Wersja bazowa oferuje maksymalnie 476 koni mechanicznych oraz 700 niutonometrów, które pozwolą na rozpędzenie się do setki w 3,9 sekundy i rozwinięcie prędkości maksymalnej 295 km/h. Mercedes-AMG GT 63 ze zwiększonym ciśnieniem doładowania to maksymalnie 585 koni mechanicznych oraz 800 niutonometrów. Osiągi: od zera do setki w 3,2 sekundy i prędkość maksymalna 315 kilometrów na godzinę. Do wyboru będzie kilka różnych trybów jazdy: Slippery, Comfort, Sport, Sport +, Individual oraz Race plus możliwości regulacji systemów kontroli stabilności i kontroli trakcji. Opcje: pakiet aerodynamiczny z dużym skrzydłem z tyłu, fabryczna aplikacja telemetryczna, system podnoszenia przedniej osi oraz wyświetlacz przezierny.

Skomentuj na forumUdostępnij