Rolls-Royce Ghost Series II - Wyjątkowo ekspresyjny
Ghost od Rolls-Royce'a przeszedł subtelną ewolucję, która miała być podyktowana przede wszystkim życzeniami klientów. Klientów, którzy uwielbiają prowadzić swoje maszyny: luksusowa limuzyna promowana jest jako najbardziej zaawansowany technologicznie i najbardziej angażujący kierowcę samochód z silnikiem V12 w dorobku marki.
Ghost to nazwa, która towarzyszy samochodom produkowanym przez Rolls-Royce'a właściwie od samych początków marki, które miały miejsce prawie sto dwadzieścia lat temu. Współczesny Ghost pojawił się w 2009 roku i w pierwszej generacji produkowany był przez kilkanaście lat. Aktualna, druga generacja zadebiutowała jesienią 2020 roku. Teraz przechodzi w fazę Series II, co oznacza niezliczone modernizacje natury technologicznej i stylistycznej. Zewnętrzne zmiany sprowadzają się m.in. do nowych reflektorów, podświetlanej osłony chłodnicy, zderzaków, felg o średnicy 22 cali, tylnych świateł, końcówek wydechu, statuetki Spirit of Ecstasy i różnych detali. Do zestawu dostępnych kolorów nadwozia - marka deklaruje dostępność ponad 44 tysięcy odcieni - dołączyła nowa, niebieska mieszanka Mustique Blue, która ma nawiązywać do jednego z przedwojennych prototypów.
W środku znajdziemy między innymi system multimedialny oparty na najnowszym systmie operacyjnym (w tym nowe opcje konfiguracji i łączności), nowe multimedia dla pasażerów z tyłu, nowe nagłośnienie złożone z osiemnastu głośników, nowe kolory, nowe opcje wykończenia oraz nowe, opracowane w ciągu kilku ostatnich lat materiały, z których mogą być wykonane różnego rodzaju detale (między innymi z drewna, bambusa i skóry perforowanej w różne wzory). Rolls-Royce chwali się również zmodernizowanym, adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym, które korzysta z zestawu kamer i czujników w celu przewidywania tego, co dopiero się wydarzy. Przyszłość w podobny sposób przewiduje również automatyczna skrzynia biegów, która wspomagana jest przez nawigację satelitarną. Wszystkie nowości dotyczą również wariantu Extended z wydłużonym rozstawem osi, w którym pasażerowie z tyłu dostają 170 milimetrów dodatkowej przestrzeni na długość.
Limuzyna napędzana jest w dalszym ciągu wyłącznie za pomocą podwójnie turbodoładowanego, benzynowego silnika V12 o pojemności 6,75 litra, który nie wymagał modernizacji. Jednostka współpracuje z 8-stopniowym automatem, który wysyła całą moc na wszystkie cztery koła (na tylnej osi mamy koła skrętne). Już przy 1600 obrotach na minutę dostępny jest maksymalny moment obrotowy, 850 niutonometrów. Maksymalna moc sięga 575 koni mechanicznych (przy pięciu tysiącach obrotów na minutę). Ważąca jakieś 2,5 tony maszyna ma rozpędzać się do setki w niecałe pięć sekund, a jej prędkość maksymalną ograniczono do 250 kilometrów na godzinę. Średni apetyt na paliwo: 15,5 litra na sto kilometrów (tryb mieszany według norm WLTP, w innych scenariuszach nawet trzydzieści litrów na setkę).
Razem ze zwykłym Ghostem Series II i wersją wydłużoną zadebiutował zmodernizowany Ghost Black Badge Series II, który cieszy się największym wzięciem wśród najmłodszych klientów marki z Goodwood. To maszyna wyróżniająca się specjalnym wykończeniem z czarnymi motywami, nowymi detalami w kabinie (wykonanymi między innymi z włókien węglowych czy stopów aluminium rodem z aeronautyki), jeszcze bogatszym wyposażeniem, osobno dostrojonym zawieszeniem i pedałem hamulca oraz jeszcze mocniejszym układem napędowym z szybciej reagującą skrzynią biegów i głośniejszym wydechem. Z widlastej dwunastki wyciśnięto tu dodatkowe 29 koni mechanicznych oraz dodatkowe 50 niutonometrów. Ghost jest aktualnie drugim najpopularniejszym modelem w gamie Rolls-Royce'a (wyprzedza go tylko Cullinan, czyli potężny SUV).
Źródło/zdjęcia: Rolls-Royce Rolls-Royce Ghost Series II na forumRolls-Royce Ghost Black Badge Series II na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum