Aktualności

Porsche 911 GT3 RS MR - Pogoń za ideałem

Manthey Racing wzięło na warsztat kolejną maszynę Porsche, której środowiskiem naturalnym są tory wyścigowe. Mowa o silnie wyspecjalizowanym coupe 911 GT3 RS, które w ramach modyfikacji otrzymało nowy zestaw aerodynamiczny, nowe podzespoły zawieszenia, elementy układu hamulcowego i szereg innych smaczków zorientowanych na wyśrubowanie prowadzenia oraz osiągów.

Najnowsze 911 GT3 RS to kolejne Porsche, którym Manthey Racing zajęło się w ramach przynależności do koncernu ze Stuttgartu. Pakiet modyfikacji dla drogowego RS dostępny będzie od stycznia przyszłego roku w oficjalnej sieci europejskich salonów sprzedaży marki jako oferta adresowana do stałych bywalców torów wyścigowych. Gwoździem programu będzie pakiet aerodynamiczny, który obejmie powiększony splitter, powiększone tylne skrzydło, rozbudowany o nowe łopatki i poszerzony dyfuzor, tylną szybę zastąpioną węglowym panelem z dużą płetwą, zestaw małych płetw na dachu, osłony magnezowych felg z włókien węglowych i inne detale. Przy prędkości 285 kilometrów na godzinę docisk aerodynamiczny zwiększono do przeszło tysiąca kilogramów bez jednoczesnego zwiększenia oporów powietrza.

Zdjęcie Porsche 911 GT3 RS MR

Kolejne punkty pakietu to zawieszenie z nowymi sprężynami oraz adaptacyjnymi amortyzatorami, których pracą sterują nowe czujniki i oprogramowanie, współpracujące z trybami jazdy Normal, Sport i Track (plus możliwość ręcznego ustawienia). Manthey zaaplikowało również nowe klocki hamulcowe rodem z samochodów wyścigowych i nowe przewody hamulcowe. Oraz szereg elementów ozdobnych i użytkowych: podświetlane nakładki na progi z włókien węglowych, LED-owe projektory białego napisu "Manthey" w drzwiach, firmowe napisy na drzwiach oraz zaczepy do holowania na torze. Przygotowanie pakietu we współpracy z placówką Porsche z Weissach zajęło blisko dwa lata, w ciągu których pokonano tysiące kilometrów na Nordschelife. 911 GT3 RS z opcjami Manthey ma być tam znacząco szybsze od wersji bazowej (6:49,328), ale warunki pogodowe nie pozwoliły jeszcze na pokonanie reprezentacyjnego okrążenia.

Zdjęcie Porsche 911 GT3 RS MR

Układ napędowy 911 GT3 RS generacji 992 pozostał nietknięty. Za tylną osią pracuje tu wolnossący, 6-cylindrowy boxer o pojemności czterech litrów, z którego wyciśnięto 525 koni mechanicznych i 465 niutonometrów. Napęd na tylne koła przenosi 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat. W standardowej wersji auto rozpędza się do setki w 3,2 sekundy, przekracza 200 km/h w czasie 10,6 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 296 kilometrów na godzinę. W wydaniu z pakietem Manthey najważniejszym parametrem jest okrążenie 20,83-kilometrowego toru Nürburgring Nordschleife. Twórcy pakietu szacują, że względem standardowego 911 GT3 RS możliwe będzie urwanie aż ośmiu sekund, a tym samym zbliżenie się do wyniku 6:40! Za modyfikację naszego Porsche, które wycenione jest obecnie na 1,33 miliona złotych, trzeba będzie zapłacić około 76,9 tysięcy euro plus podatki, lokalne opłaty i koszty robocizny (obecnie to około 335 tysięcy złotych).

Źródło/zdjęcia: Porsche, Manthey Racing Porsche 911 GT3 RS MR na forumPorsche 911 GT3 RS - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij