Porsche 911 GT3 RS MR - Pogoń za ideałem
Manthey Racing wzięło na warsztat kolejną maszynę Porsche, której środowiskiem naturalnym są tory wyścigowe. Mowa o silnie wyspecjalizowanym coupe 911 GT3 RS, które w ramach modyfikacji otrzymało nowy zestaw aerodynamiczny, nowe podzespoły zawieszenia, elementy układu hamulcowego i szereg innych smaczków zorientowanych na wyśrubowanie prowadzenia oraz osiągów.
Najnowsze 911 GT3 RS to kolejne Porsche, którym Manthey Racing zajęło się w ramach przynależności do koncernu ze Stuttgartu. Pakiet modyfikacji dla drogowego RS dostępny będzie od stycznia przyszłego roku w oficjalnej sieci europejskich salonów sprzedaży marki jako oferta adresowana do stałych bywalców torów wyścigowych. Gwoździem programu będzie pakiet aerodynamiczny, który obejmie powiększony splitter, powiększone tylne skrzydło, rozbudowany o nowe łopatki i poszerzony dyfuzor, tylną szybę zastąpioną węglowym panelem z dużą płetwą, zestaw małych płetw na dachu, osłony magnezowych felg z włókien węglowych i inne detale. Przy prędkości 285 kilometrów na godzinę docisk aerodynamiczny zwiększono do przeszło tysiąca kilogramów bez jednoczesnego zwiększenia oporów powietrza.
Kolejne punkty pakietu to zawieszenie z nowymi sprężynami oraz adaptacyjnymi amortyzatorami, których pracą sterują nowe czujniki i oprogramowanie, współpracujące z trybami jazdy Normal, Sport i Track (plus możliwość ręcznego ustawienia). Manthey zaaplikowało również nowe klocki hamulcowe rodem z samochodów wyścigowych i nowe przewody hamulcowe. Oraz szereg elementów ozdobnych i użytkowych: podświetlane nakładki na progi z włókien węglowych, LED-owe projektory białego napisu "Manthey" w drzwiach, firmowe napisy na drzwiach oraz zaczepy do holowania na torze. Przygotowanie pakietu we współpracy z placówką Porsche z Weissach zajęło blisko dwa lata, w ciągu których pokonano tysiące kilometrów na Nordschelife. 911 GT3 RS z opcjami Manthey ma być tam znacząco szybsze od wersji bazowej (6:49,328), ale warunki pogodowe nie pozwoliły jeszcze na pokonanie reprezentacyjnego okrążenia.
Układ napędowy 911 GT3 RS generacji 992 pozostał nietknięty. Za tylną osią pracuje tu wolnossący, 6-cylindrowy boxer o pojemności czterech litrów, z którego wyciśnięto 525 koni mechanicznych i 465 niutonometrów. Napęd na tylne koła przenosi 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat. W standardowej wersji auto rozpędza się do setki w 3,2 sekundy, przekracza 200 km/h w czasie 10,6 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 296 kilometrów na godzinę. W wydaniu z pakietem Manthey najważniejszym parametrem jest okrążenie 20,83-kilometrowego toru Nürburgring Nordschleife. Twórcy pakietu szacują, że względem standardowego 911 GT3 RS możliwe będzie urwanie aż ośmiu sekund, a tym samym zbliżenie się do wyniku 6:40! Za modyfikację naszego Porsche, które wycenione jest obecnie na 1,33 miliona złotych, trzeba będzie zapłacić około 76,9 tysięcy euro plus podatki, lokalne opłaty i koszty robocizny (obecnie to około 335 tysięcy złotych).
Źródło/zdjęcia: Porsche, Manthey Racing Porsche 911 GT3 RS MR na forumPorsche 911 GT3 RS - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum