Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościDługodystansowe mistrzostwa świata dotarły w miniony weekend do setnego wyścigu w swojej historii! Była nim 6-godzinna runda na torze Fuji w Japonii, która od kilkunastu lat pozostaje domeną Toyoty. Japońska marka od początku WEC wygrywała tu dziewięć razy w jedenastu startach. Taka statystyka pozwalała liczyć na pierwsze zwycięstwo Toyoty w tym roku.
Skoda kontynuuje zabawę ze swoją historią, w ramach której do XXI wieku przenoszone są jej samochody produkowane seryjnie przed dekadami oraz różne prototypy. Tym razem padło na sportowe coupe 110 R z przełomu lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, które wzorem Porsche 911 wyposażono w tylny napęd z silnikiem zawieszonym za tylną osią.
Po kilkunastu latach od premiery swojego pierwszego modelu przypomina o sobie brytyjskie Zenos Cars. Firma będzie budowała swoją przyszłość na kolejnej ewolucji sportowego roadstera E10, który wejdzie na rynek w specyfikacji RZ. Maszyna będzie legitymowała się stosunkiem mocy do masy zbliżającym się do 500 koni mechanicznych na jedną tonę.
Od kilku lat w zwykłych modelach Mercedes-Benza nie znajdziemy już silników V12. Jednostki te zarezerwowano wyłącznie dla maszyn firmowanych przez markę Mercedes-Maybach oraz jeszcze rzadziej występujących wersji opancerzonych. Żywot widlastej dwunastki w opakowaniu zdobionym 24-karatowym złotem celebruje teraz limitowana limuzyna V12 Edition.
Aspark Owl, jeden z najmocniejszych i najszybszych samochodów elektrycznych w historii, doczekał się nowej wersji nadwoziowej. Auto z japońskimi korzeniami, które budowane jest na indywidualne zamówienia we Włoszech, dostępne będzie teraz również jako roadster. Osiągi gwarantowane: prawie dwa tysiące koni mechanicznych i niecałe dwie sekundy w sprincie do setki.
Miłośników klasycznego Elise nie brakuje, nie brakuje również specjalistów gotowych na zaopiekowanie się autami będącymi w potrzebie. Restomody, renowacje, modernizacje, modyfikacje - znajdzie się coś dla każdego. Na wiele z tych wyzwań odpowiada brytyjskie Analogue Automotive, u którego będzie można zamówić... jednoosobowe Elise z kierowcą siedzącym na środku!
Formuła 1 pożegnała się z Europą. Ostatnim, tegorocznym przystankiem mistrzostw świata w tej części kuli ziemskiej był wyścig na ulicach Baku w Azerbejdżanie, który organizowany jest dopiero od 2017 roku. W ostatnich czterech edycjach na pole position stawał tu jeden kierowca, Leclerc w Ferrari, któremu jeszcze ani razu nie udało się sięgnąć po wygraną.
Samochody drogowe nieubłaganie zbliżają się do granicy pięciuset kilometrów na godzinę, którą od lat gonią takie marki, jak Bugatti, Koenigsegg czy Hennessey. Od niedawna zbliżają się do niej również Chińczycy: w sierpniu w elektrycznej maszynie firmowanej przez Yangwang udało się przekroczyć 472 km/h. Teraz poprzeczka została podniesiona do przeszło 496 km/h!
Chińskie Avatr Technology, które oficjalnie funkcjonuje dopiero do siedmiu lat, zapowiada otwarcie nowego rozdziału swojej kariery i poszerzenie oferty o luksusowe modele z najwyższych półek. Właśnie taką przyszłość zapowiada koncept krążownika o nazwie Vision Xpectra, który na pierwszy rzut oka trudno porównać do czegokolwiek innego.
Amerykański Packard zniknął z motoryzacyjnej mapy świata w drugiej połowie lat pięćdziesiątych po blisko sześćdziesięciu latach działalności. Luksusowa marka przegrała z lepiej pozycjonowaną konkurencją i do żywych już nie wróciła, choć prób nie brakowało. Dziś przypomina o niej unikatowy projekt z holenderskim rodowodem i brytyjskim DNA.