Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościSportowych samochodów rodem z Włoch nigdy za wiele! Oto kolejny przedstawiciel szlachetnego gatunku: pierwszy model Automobili Mignatta z niewielkiej miejscowości Valfenera. Jest nim lekki, ręcznie budowany speedster Rina z umieszczoną centralnie, widlastą "ósemką", który inspirowany był klasycznymi autami z lat sześćdziesiątych.
Na mapie producentów ekstremalnych samochodów sportowych próbuje zabłysnąć... Tajlandia. To właśnie z tej azjatyckiej monarchii pochodzi niejakie Tera S Motor, które pragnie podbić tory wyścigowe prototypem noszącym oznaczenie T63. Auto miałoby trafić na rynek również w wersji przeznaczonej do poruszania się w zwykłym ruchu drogowym.
Koenigsegg z modelem Jesko nie przestaje bić kolejnych rekordów. Ale na razie jeszcze nie prędkości maksymalnej, w której temacie symulacje sugerują niezaprzeczalny potencjał na przekroczenie 500 kilometrów na godzinę. Szwedzka maszyna operuje na razie w niższych zakresach prędkości i szokuje przede wszystkim wynikami różnych prób przyspieszeń.
Singer przedstawił swój najnowszy pomysł na klasyczne Porsche 911 z lat osiemdziesiątych. Jest nim coupe Carrera z wolnossącym silnikiem, który przygotowano we współpracy z niezastąpionym Cosworthem oraz podwoziem zmodernizowanym we współpracy z Red Bull Advanced Technologies. Pełna, oficjalna nazwa: Porsche 911 Carrera Coupe Reimagined by Singer.
Formuła 1 po raz pierwszy w tym roku odwiedziła Stany Zjednoczone, do których będzie wracać jeszcze dwa razy. W ramach wiosennego rozkładu jazdy mistrzostwa świata opanowały ulice Miami, które zakontraktowane są już na kolejnych kilkanaście lat. W trzech poprzednich grand prix wygrywali tu kierowcy Red Bulla oraz McLarena, który broni w tym roku tytułu mistrzów świata.
Genesis nie przestaje węszyć po torach wyścigowych. Większość sił koreańskiej marki skierowane jest już od dawna na przygotowania do debiutu w topowej klasie Hypercar w długodystansowych mistrzostwach świata, ale to nie wszystko. Wśród wielu innych pomysłów, które udało się wcielić w jakimś stopniu w życie, znalazła się... torowa wersja limuzyny G70.
Mini zbroi się na 24-godzinny wyścig na Nürburgringu Nordschleife, który od ubiegłego roku jest częścią ogólnoświatowego pucharu Intercontinental GT Challenge. Do wielkiej rywalizacji, do której każdego roku przystępuje grubo ponad setka samochodów podzielonych na kilkadziesiąt różnych klas, dołączy w czerwcu najnowszy John Cooper Works.
Niemieckie Abt Sportsline, znane od dekad z tuningu aut Audi i innych marek grupy Volkswagena oraz operowania ich samochodami wyścigowymi, wkracza na nowe tereny. Rodzinna firma skusiła się tym razem na kuszącego restomoda, renowację i modernizację jednego z klasycznych modeli Audi. Na warsztat wzięto pierwsze Quattro z początku lat osiemdziesiątych.
W kategorii luksusowych SUV'ów, które kładą duży nacisk na jazdę sportową, trwa w najlepsze licytacja na najmocniejszą propozycję z napędem spalinowym. I końca nie widać. Poprzeczkę podnosi kolejna ewolucja modelu DBX od Aston Martina. To nowy DBX S, któremu udało się wspiąć do poziomu 727 koni mechanicznych i zrzucić kilkadziesiąt kilogramów.
Cykl życia coupe i spiderów z rodziny 296 osiągnął punkt, w którym po Ferrari oczekuje się limitowanego modelu o zwiększonej mocy, wydajniejszej aerodynamice i jeszcze lepszych osiągach, które będzie można wykorzystać przede wszystkim podczas wycieczek na upatrzony tor wyścigowy. I oto jest: coupe 296 Speciale oraz otwarte 296 Speciale A.