Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościNisza uterenowionych aut sportowych przeżywa w ostatnich latach małe odrodzenie nie tylko dzięki limitowanym projektom od Porsche czy Lamborghini. Powracający trend podłapali również inni producenci, czego efekty mogą być dość niespodziewane. Oto właśnie taka niespodzianka: roadster Project Safari od Get Lost, który bazuje na... słynnym Lotusie Elise pierwszej generacji.
Formuła 1 wróciła na tereny, które tegoroczne bolidy już znajdą: do Bahrajnu, gdzie pod koniec lutego odbyły się przedsezonowe testy. W nocnym, organizowanym od ponad dwudziestu lat wyścigu najwięcej, aż siedem razy, wygrywali dotychczas kierowcy bolidów Ferrari. Czy zawodnikom zespołu z Marenello udało się poprawić ten wynik w tym roku?
McMurtry Speirling, brytyjski, jednoosobowy wynalazek z napędem elektrycznym i potężnym wentylatorem, który pozwala przyssać się do podłoża, po raz kolejny zapisał się w historii motoryzacji. W ostatnich dniach niezwykła maszyna została pierwszym samochodem jeżdżącym dosłownie do góry kołami i pobiła przeszło dwudziestoletni rekord przejazdu firmowego toru Top Gear!
Rozchwytywana na lewo i prawo GR Yaris nie przestaje pracować nad swoją atrakcyjnością i umiejętnościami. Tym razem sportowy maluch z oddziału Toyota Gazoo Racing przeszedł modernizacje skoncentrowane głównie na aerodynamice, podwoziu oraz automatycznej skrzyni biegów. Wszystko po to, aby jeszcze bardziej poprawić wrażenia z prowadzenia i możliwości auta, oczywiście.
Po latach plotek, wyrażania coraz większych chęci i powolnego zbliżania się gwiazd na niebie do układu idealnego, mamy to: McLaren na kilka tygodni przed 30-leciem triumfu w Le Mans potwierdził, że już w 2027 roku dołączy do topowej klasy długodystansowych mistrzostw świata! McLaren dołączy do obleganej klasy Hypercar i zawalczy o potrójną koronę sportów samochodowych.
Niecały rok temu francuski Renault oraz chińskie Geely ogłosili utworzenie spółki Horse Powertrain, która docelowo produkować ma pięć milionów układów napędowych o globalnym przeznaczeniu rocznie. Trafią one nie tylko do samochodów osobowych budowanych na masową skalę, ale również do różnych niszy. Jedną z nich jest markowa seria wyścigowa Caterhama.
Czwarta generacja Continentala GT powiększyła się o kolejny wariant napędowy. Mowa o nowej hybrydzie, która staje w hierarchii stopień niżej od topowej wersji GT Speed z systemem Ultra Performance Hybrid. Jest nią bazowy wariant z systemem High Performance Hybrid, który wylądował za jednym zamachem w coupe oraz kabriolecie.
Flota reprezentacyjnych limuzyn marki Bentley powiększyła się o kolejny, hybrydowy wariant modelu Flying Spur. Brytyjski krążownik zadebiutował jesienią ubiegłego roku jako przeszło 780-konny Speed, co dla wielu mogło być przesadą. Dlatego pozbyto się teraz około stu koni mechanicznych, co dla innego typu klienta może okazać się kalkulacją znacznie bardziej przekonującą.
General Motors otworzyło nowe, globalne studio projektowe w Royal Leamington Spa w Wielkiej Brytanii. Nowoczesna placówka, położona około 20 kilometrów od Birmingham, rozpoczyna działalność od śmiałych konceptów samochodów mogących pojawić się za pięć, dziesięć, a nawet dwadzieścia lat. Pierwszym z nich jest super sportowe Corvette przyszłości.
Formuła 1 kontynuuje podróż po krajach azjatyckich. W minionym tygodniu odwiedziła Japonię i po raz trzydziesty piąty przejęła słynny tor Suzuka, którego nitka przecina się, na różnych poziomach oczywiście, mniej więcej w połowie długości. W ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat po siedem razy wygrywały tu trzy zespoły z współczesnej stawki: McLaren, Ferrari oraz Red Bull Racing.