W tym roku po raz szósty z rzędu w roli obrońcy tytułu mistrzowskiego wśród konstruktorów długodystansowych mistrzostw świata pojawi się Toyota. Japońska marka będzie dysponować najstarszą maszyną w grupie Hypercar, w której wiek i doświadczenie przemawiają tylko na korzyść. Jest nią hybrydowy prototyp GR010, którego dorobek przekroczy wkrótce 30 wyścigów.
Ferrari pokazało nowe kolory prototypu 499P. To hybrydowy ścigacz typu Le Mans Hypercar, który triumfował w dwóch ostatnich edycjach 24-godzinnego Le Mans, ale nie pozwolił jeszcze na sięgnięcie po tytuły mistrzowskie w World Endurance Championship. Czy w nadchodzącym sezonie zespołowi z Maranello uda zapisać się w historii jeszcze grubszymi literami?
Williams jako drugi zespół ze stawki dziesięciu drużyn Formuły 1 pokazał swój nowy bolid na rok 2025. Ekipa z Grove od ponad dziesięciu lat walczy o powrót do szczytowej formy i czołówki mistrzostw świata. Ostatnia wygrana Williamsa w wyścigu grand prix miała miejsce w 2012 roku, a po ostatnie podium zespołowi udało się wspiąć w 2021 roku.
McLaren jako pierwszy pokazał swój nowy bolid na nadchodzący sezon mistrzostw świata Formuły 1. Maszyna o oznaczeniu MCL39 zadebiutowała od razu na torze w tymczasowych, maskujących kolorach. W tym roku jej zadaniem będzie obrona tytułu mistrzów świata wśród konstruktorów i stała obecność w walce o tytuł mistrza świata wśród kierowców.
Elektryki pchają się już właściwie wszędzie, nawet tam, gdzie nie są - jeszcze - zapraszane. W sportach samochodowych pozostają ciągle nieliczną grupą, ale od kilku lat mają swoje pierwsze mistrzostwa świata FIA. Gdzie mogłyby pojawić się w najbliższej przyszłości? Według Forda mogłyby znaleźć się na przykład w... wyścigach pod skrzydłami NASCAR.
Ostatnie elementy układanki prowadzącej do wejścia Aston Martina do długodystansowej grupy Hypercar znalazły się na swoim miejscu. Brytyjska marka we współpracy z amerykańskim zespołem Heart of Racing przedstawiła barwy wyścigowego prototypu Valkyrie i pełne składy zespołowe, które poprowadzą maszynę między innymi w 24-godzinnym Le Mans.
W sobotę właściciela zmienił jeden z najcenniejszych samochodów Mercedes-Benza w historii i jeden z najcenniejszych samochodów w ogóle. Mowa o zabytkowym, wyścigowym modelu W 196 R z opływową karoserią z pierwszej połowy lat pięćdziesiątych. Jego licytacja zakończyła się na astronomicznej kwocie przekraczającej równowartość 215 milionów złotych!
BMW M nie przestaje rozpieszczać swoich klientów, przed którymi stawiane są maszyny o coraz bardziej wszechstronnych zdolnościach. Latem ubiegłego roku pokazano pojemne kombi M5 Touring, a teraz przyszła pora na podkręcenie mniejszego M3 Touring, które skończy niedługo trzy lata. Z myślą o wszystkich czekających na coś więcej, niż wariant podstawowy, przygotowano wersję CS.
Rok temu Ford ogłosił powrót do Formuły 1 w roli producenta układów napędowych i połączenie sił z Red Bull Powertrains. Teraz oficjalnie potwierdza przygotowania do ataku na kolejną kategorię najwyższego szczebla. Od sezonu 2027 amerykańska marka zamierza walczyć o czołowe pozycje w długodystansowych mistrzostwach świata i wygraną w 24-godzinnym wyścigu Le Mans!
Francuskie Renault pokazało swoje najnowsze dzieło, które czerpie pełnymi garściami ze stuletniej historii bicia rekordów prędkości i celuje w maksymalne zwiększenie wydajności elektrycznego układu napędowego, a tym samym prace nad technologiami przyszłości. Jest nim eksperymentalny prototyp o dźwięcznej nazwie Filante Record 2025.