Formuła 1 dotarła nad Morze Śródziemne oraz bajkowe Lazurowe Wybrzeże. A to oznacza tylko jedno: wyścig grand prix w księstwie Monako na ulicach Monte Carlo! W poprzednich dziesięciu edycjach wygrywało tu siedmiu różnych kierowców w bolidach trzech różnych marek: Mercedes-AMG, Red Bull oraz Ferrari. W tym roku chciał dołączyć do nich McLaren. Czy to się udało?
BMW nie jest pierwszą marką, która przychodzi na myśl o limitowanych, projektach specjalnych, do których w kolejce ustawiają się kolekcjonerzy z całego świata. Ale pracuje bardzo mocno nad zwiększeniem swojego znaczenia: w ubiegłym roku do produkcji wszedł limitowany roadster Skytop, a teraz do pary z nim wchodzi shooting brake Speedtop.
Po prawie dwóch latach od opuszczenia długodystansowych mistrzostw świata przez Glickenhausa i model 007 klasy Hypercar doczekaliśmy się drogowej wersji maszyny, która w 2022 roku stanęła na podium 24-godzinnego Le Mans. Supercoupe 007S zadebiutowało w tym tygodniu przy okazji konkursu elegancji we włoskim Villa d'Este nad jeziorem Como.
Czy szukacie wolnossącego V8 w luksusowej limuzynie o sportowym zacięciu? Nic z tego. W segmencie rządzą turbosprężarki, a jedynym modelem pasującym do takich wymagań jest Lexus IS, którego od kilku już lat nie ma w Europie. Jego kariera w innych częściach świata również dobiega końca: oto limitowany IS 500 Ultimate Edition.
Opel Mokka drugiej generacji, który jesienią ubiegłego roku przeszedł stosunkowo skromny facelifting, znalazł dla siebie nowe zajęcie. Jakie? To starty w rajdach samochodowych! I to od razu w zupełnie nowej klasie: jako pierwszy przedstawiciel elektrycznej kategorii eRally5 debiutuje Mokka GSE Rally, po której można spodziewać się również seryjnego GSE.
Mała, zwinna Panda, która od dekad cieszy prostymi rozwiązani, niskimi kosztami użytkowania i możliwością wyboru napędu obu osi, przeobraziła się w ubiegłym roku w zupełnie nową Grande Pandę. To auto wyraźnie większe, bardziej stylowe i nastawione na napęd hybrydowy lub elektryczny, w którym moc ląduje wyłącznie na przednich kołach. Wariantu 4x4 jeszcze nie ma.
Formuła 1 po raz pierwszy w tym roku odwiedziła Europę i znalazła się we Włoszech, gdzie wróci jeszcze we wrześniu. W niedzielę na torze Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari odbyło się piąte w historii GP Emilii-Romanii, w którym od 2020 roku wygrywali wyłącznie kierowcy Red Bulla oraz Mercedesa-AMG. Czy w tym roku udało się dołączyć do nich komuś z McLarena?
Karma Automotive nie daje za wygraną i stale rozbudowuje wyobrażenie o swojej gamie modelowej niedalekiej przyszłości, która miałaby objąć luksusowe crossovery, klasyczne limuzyny, dwudrzwiowe grand tourery, a nawet super sportowe coupe. Najnowsze plany na nadchodzące lata ucieleśnia projekt Amaris, elektryczne coupe z silnikiem spalinowym do ładowania baterii.
Coraz bardziej interesujące uniwersum elektrycznych Renaultów, których korzenie przeciskają się przez bogatą historię marki, doczekało się kolejnego projektu, który pozostaje na razie zbudowanym tylko w jednym egzemplarzu konceptem. Jest nim model 4 w terenowym wydaniu z podniesionym zawieszeniem i napędem wszystkich czterech kół - Savane 4x4.
Włoskie De Tomaso po ponad dziesięciu latach od przejęcia przez nowych właścicieli i prawie sześciu latach od prezentacji konceptu pochwaliło się ukończeniem pierwszego egzemplarza swojego super coupe nowej ery w wersji seryjnej. Model P72, bo o nim właśnie mowa, to ukłon w stronę wyścigowej maszyny z połowy lat sześćdziesiątych i antidotum na wszechobecną cyfryzację.