Kolekcja samochodów Sułtana Brunei to jedna z największych zagadek współczesnej motoryzacji. Wielkie hangary władcy niewielkiego państwa skrywają auta, które oficjalnie nigdy nie wyszły poza fazę prototypu oraz jedyne w swoim rodzaju modele budowane na specjalne zamówienie. Od czasu do czasu niektóre z nich wychodzą na światło dzienne...
Mijający rok w rodzinie aut Maserati przyniósł między innymi wygładzenie zmarszczek flagowej limuzynie koncernu, modelowi o tradycyjnej nazwie Quattroporte. W przyszłym miesiącu fala nowości dotknie jego najmocniejszą odmianę - Sport GT S.
Włoska manufaktura F&M Auto znana dotychczas z pokazanego w 2006 roku retro coupe Antas V8 jest na ostatniej prostej wiodącej do wypuszczenia na rynek drugiego modelu. Będzie nim... kolejne retro coupe stojące jednak co najmniej poziom wyżej niż Antas - Vulca S.
Edycje limitowane zawsze były w cenie, a teraz stają się domeną nie tylko wielkich koncernów i manufaktur składających luksusowe i sportowe auta na specjalne zamówienia, ale i tunerów. Najnowszym dowodem zmiany reguł gry jest nowe wcielenie Murcielago LP710/2 od Edo Competition.
Amerykańskie auta od zawsze były tanie. Dlatego też dla wielu propozycja zakupu Corvette zamiast kilka razy droższych Ferrari czy Lamborghini okazuje się bardzo kusząca. Ale co zrobić, jeśli po zakupie zmienimy zdanie? Z odpowiedzią przychodzą Czesi ze studia Innotech.
W ostatnich dniach stycznia tego roku G-Power podjęło próbę obalenia Brabusa z pozycji producenta najszybszej limuzyny świata. Plan niestety nie został zrealizowany, choć było bardzo blisko, a tuner sięgnął po tytuł najszybszego, seryjnego BMW. W listopadzie zgarnął wszystkie laury.
Uruchomiony niedawno w Ferrari program indywidualnych nadwozi dostępny jest jedynie dla wybrańców dysponujących odpowiednią ilością gotówki i "tym czymś". Innym chcącym wyróżnić swoje najdroższe cztery kółka pozostaje zadowolić się ofertą tunerów, na przykład niejakiego Imola Racing.
Niemieckie MTM od kilku tygodni pracuje nad pierwszym samochodem w historii austriackiego KTM. Model X-Bow, bo o nim mowa, ma w zamyśle tunera rozwijać aż 380 KM, a już teraz MTM oferuje przedsmak tego, co dopiero będzie się działo.
Coupe GTO, projekt holenderskiego studia Vandenbrink Design, został wyróżniony w tegorocznej edycji prestiżowych nagród Good Design Award przyznawanych przez Chicago Athenaeum Museum of Architecture and Design. Pojazd inspirowany klasycznymi modelami Ferrari wyjedzie na ulice już w przyszłym roku.
Niemieckie 9ff nie przestaje imponować i zaskakiwać. W ubiegłym roku prawie 990-konnym Porsche 911 GT3 rozpędzono się do 409 km/h, a w tym sezonie pokazano nowe 911 GT3 podkręcone do 1120 KM oraz 900-konną Carrerę GT. Teraz przygotowano coś jeszcze mocniejszego!