Na rozpoczynającym się dziś dla zwykłych zjadaczy chleba salonie samochodowym w Paryżu debiutuje przed szeroką publicznością zupełnie nowe Ferrari - znane już od wielu tygodni cabrio/coupe California. Jeśli teraz ktoś zdecydowałby się na jego zakup czeka go spore rozczarowanie.
W ostatnich latach francuskie Venturi przejęte przez firmę z Monako przekwalifikowało się z producenta sportowych coupe i roadsterów, na producenta aut o napędzie... elektrycznym i słonecznym, wśród których przeważają nadal sportowe pozycje. Na trwającym właśnie salonie samochodowym w Paryżu firma jeszcze bardziej eksploruje obraną ścieżkę.
Zmagania w kategorii tuningu współczesnego wcielenia Volkswagena Scirocco można oficjalnie uznać za rozpoczęte. Po pakiecie przygotowanym przez działającego od prawie 60 lat Oettingera do gry dołącza inny zasłużony zawodnik - Abt mieszające w autach koncernu VW już od przeszło pół wieku.
Oczekiwania w stosunku do stoiska Aston Martina na salonie samochodowym w Paryżu były duże. Brytyjczycy sprawili jednak niespodziankę i nie dość, że nie pokazali 4-drzwiowego gran turismo Rapide w wersji produkcyjnej to jeszcze przyjechali z prototypowym One-77, którego w większości skryli pod szarym płaszczem.
Na salonie samochodowym w Paryżu koncern PSA prezentuje całą gamę koncepcyjnych hybryd pod wspólną nazwą HYmotion4. Mamy tu mniejsze i większe SUV'y, jest też 4-drzwiowe gran turismo. Ale Francuzi posunęli się jeszcze dalej: pokazali również hybrydową... rajdówkę!
Na rozpoczynającym się jutro salonie samochodowym w Paryżu francuski Peugeot zaprezentuje swoją kolejną wizję ze sportowej serii RS. Tym razem będziemy mieli do czynienia z modelem RC HYmotion4, który został już ujawniony na poprzedzających salon dniach prasowych.
Citroen po kilkunastu teaserach i materiałach video odsłania na paryskim salonie swoje koncepcyjne supercoupe powstałe specjalnie z myślą o grze Gran Turismo 5. Auto jest dokładnie tym, czego można było spodziewać się po zapowiedziach. To pabsolutny kosmos.
Obok seryjnej wersji Megane Coupe trzeciej generacji Francuzi przygotowali również wyczynowe Megane Coupe Trophy. Utworzona przez nie para to mechaniczny odpowiednik doktora Jekyll i pana Hyde'a w najczystrzej postaci: Megane Coupe Trophy to prawdziwy drapieżnik z niecnymi zamiarami i charakterem.
Trzecia generacja Reanault Megane już za pasem. Po niespełna miesiącu od ujawnienia 5-drzwiowego wariantu jednego z najpopularniejszych kompaktów na rynku Francuzi prezentują odmianę coupe. Z wywołującym duże kontrowersje modelem podstawowym łączy ją właściwie tylko przednia maska i lampy.
Gdy przychodzi do aut brytyjskiego Lotusa liczą się właściwie tylko dwie rzeczy: znakomite właściwości jezdne oraz masa własna, a właściwie jej brak. Zgodnie z tymi zasadami przygotowano nową pozycję na rok 2009: coupe Exige Cup 260.