W niszy sportowych samochodów przeznaczonych wyłącznie do poruszania się po torach wyścigowych pojawiła się nowa marka, która będzie próbowała przebić się z czymś z zupełnie innej beczki. Mowa o McMurtry Automotive, które stoi za modelem Speirling, jednoosobowym, miniaturowym elektrykiem dosłownie przysysającym się do podłoża.
Polestar, które kiedyś było kojarzone z najmocniejszymi odmianami samochodów Volvo, a dzisiaj jest samodzielną marką dedykowaną autom hybrydowym i elektrycznym, najwyraźniej nie porzuca dawnych zainteresowań. To, czego można spodziewać się po firmie w przyszłości ucieleśnia eksperymentalny model 2, który zyskał na mocy i zwinności.
Coraz większymi krokami do rajdowych mistrzostw świata zbliżają się samochody nowej generacji, na pokładzie których oprócz silników spalinowych znajdą się silniki elektryczne. Hybrydy klasy Rally1 zajmą najwyższe miejsce na drabince WRC i zachęcą producentów do zmiany zainteresowań. Ford w takich okolicznościach zrobi rajdówkę z Pumy.
BMW otworzyło kolejny rozdział w historii swoich sportowych kompaktów: na Festiwalu Prędkości w Goodwood zadebiutowało w tym tygodniu nowe coupe serii 2 drugiej generacji. Jej poprzednik produkowany jest nieprzerwanie od końca 2013 roku, a wcześniej w tym samym segmencie niemal przez dziesięć lat oferowano coupe serii 1.
Stało się: Automobili Lamborghini kończy żywot Aventadora z wolnossącym silnikiem V12, który nieprzerwanie od roku 2011 był fundamentem oferty i wizerunku włoskiej marki jako następca Miury, Countacha, Diablo i Murcielago. Produkcja modelu zakończy się na limitowanej specyfikacji LP780-4 Ultimae, w której będzie dostępne zarówno coupe jak i roadster.
Lotus od kilku lat galopuje ku elektrycznej przyszłości z 2000-konnym supercoupe Evija, ale w temacie spalinowych aut sportowych nie powiedział jeszcze wszystkiego. Po zamknięciu historii przebojowej serii Elise/Exige przyszedł czas na następcę i jeszcze jeden zryw: oto coupe Emira, pierwszy Lotus z silnikiem od... AMG!
Peugeot odsłonił maszynę przygotowywaną od kilkunastu miesięcy na długodystansowe mistrzostwa świata. Zupełnie nowy prototyp klasy Le Mans Hypercar będzie nosił oznaczenie 9X8 i wyjedzie na tory już w przyszłym roku. Pojazd będzie polegał na hybrydowym układzie napędowym oraz... koncepcji aerodynamicznej, która wyklucza obecność tylnego skrzyła.
Formuła 1 drugi tydzień z rzędu została na Red Bull Ringu, tym razem na właściwe Grand Prix Austrii, które po raz trzydziesty czwarty w historii było częścią mistrzostw świata. Wszystko wskazywało na to, że Red Bull Racing będzie ponownie górą, a Mercedes będzie szukał sposobu na poprawę. Czy udało się znaleźć taki sposób?
Od jakiegoś czasu w ofercie Volvo przybywa modeli pod szyldem Recharge. Pod nazwą tą ukrywają się hybrydowe i elektryczne auta marki, które bazują na dobrze znanych modelach o napędzie spalinowym: od crossovera C40 po limuzynę S90. Volvo od początku projektowanego wyłącznie jako elektryczne jeszcze nie ma. Ale jest już koncept.
Już w przyszłym roku w rajdowych mistrzostwach świata pojawią się oficjalnie pierwsze samochody o napędzie hybrydowym, które wypełnią najwyższą klasę Rally1. Już teraz niektóre marki idą o krok dalej i pracują nad rajdówkami o napędzie wyłącznie elektrycznym. Oto najnowszy projekt tego typu: RE-X1 od Skody i Kreisel Electric.