Mała "Pięćsetka" Fiata, która od kilkunastu lat pod marką Abarth nabiera coraz większej muskulatury i pewności siebie rusza na nowe łowy jeszcze mocniejsza, niż do tej pory. Model w najnowszej, limitowanej odsłonie pod tytułem 695 Esseesse zajmuje dumne miejsce najszybszego samochodu w ofercie włoskiej marki.
Od niespełna dwunastu miesięcy Audi przygotowuje się do ataku na przyszłoroczny Rajd Dakar, który będzie dla niemieckiej marki zupełnie nowym wyzwaniem. Również pod względem technologicznym: do boju zostanie wystawione futurystyczne RS Q E-Tron z napędem elektrycznym oraz silnikiem spalinowym zredukowanym do roli generatora.
Hyundai nie zwalnia tempa i kroczy ku coraz mocniejszym i coraz szybszym propozycjom wdzierającym się w nisze, które jeszcze do niedawna były koreańskiej marce zupełnie obce. W ostatnich dniach ujawniono kolejny model ze sportowej serii N: tym razem na awans do tego grona zapracował sobie sedan o nazwie Elantra.
W marcu ubiegłego roku poznaliśmy czwartą generację A3, kompaktowego modelu ze stajni Audi, a w sierpniu ofertę uzupełniono o sportowe odmiany S3 o mocy 310 koni mechanicznych. Dla większości klientów na tym prawdopodobnie mogłoby się skończyć, ale najbardziej wymagający czekali jeszcze na RS3. Oczekiwanie właśnie dobiegło końca.
Długodystansowe, wyścigowe mistrzostwa świata po raz pierwszy w swojej współczesnej historii odwiedziły Monzę, włoską "Świątynię Prędkości". Wyścig o długości sześciu godzin był trzecią rundą z ośmiu przewidzianych w tym sezonie i ostatnim sprawdzianem przed 24-godzinnym Le Mans, które zaplanowane jest na drugą połowę sierpnia.
Takiego weekendu w Formule 1 jeszcze nie było: kwalifikacje w piątek, w sobotę jednogodzinny wyścig kwalifikacyjny, w niedzielę właściwe grand prix, a przed tym wszystkim premiera konceptu zupełnie nowego bolidu na przyszły sezon mistrzostw świata. Tak właśnie wyglądało tegoroczne, eksperymentalne Grand Prix Wielkiej Brytanii na Silverstone.
W marcu tego roku Morgan pokazał zupełnie nową generację modelu Plus Four, który pod karoserią o klasycznym wyglądzie skrywa zupełnie nową platformę i układ napędowy. Brytyjski roadster nie zdążył jeszcze zadomowić się na dobre na publicznych drogach, a już doczekał się wersji przeznaczonej przede wszystkim na tory wyścigowe.
Bentley powiększa swój katalog o kolejny model z hybrydowym układem napędowym. Pierwszym tego typu samochodem brytyjskiej marki, która od ponad dwudziestu lat należy do grupy Volkswagena, był wielki SUV Bentayga, który doczekał się hybrydyzacji ponad trzy lata temu. Drugim jest czterodrzwiowa limuzyna Flying Spur.
Aston Martin pokazał coraz bliższą produkcji seryjnej Valhallę, super coupe z silnikiem umieszczonym centralnie, które miało być zasilane zupełnie nowym V6 własnego projektu i wejść do produkcji w przyszłym roku. Plany te trafiły do kosza: klienci poczekają na auto kilkanaście miesięcy dłużej, a na pokład trafi widlasta ósemka.
Na rynek entuzjastów daleko idących modyfikacji samochodów Porsche ze zdwojoną siłą powraca jedno z niemieckich nazwisk, które kojarzone jest z tuningiem maszyn niemieckiego producenta od czterdziestu lat. Sprawcą całego zamieszania jest coupe Marc Philipp Gemballa Marsien, terenówka nawiązująca do sukcesów Porsche w Rajdzie Dakar.