Renault Clio R3T - Rajdowy talent

Oddział Renault Sport Technologies ma pełne ręcę roboty. Placówka nie tylko majstruje przy drogowych autach marki, ale także przykłada się do bolidu Formuły E, która startuje w przyszłym roku i poszerza własną ofertę samochodów wyczynowych. Najnowszy z nich to kolejne wcielenie rajdowego Clio R3.

Pierwsze Clio R3, oferujące osiągi klasy Super 1600 za połowę ceny, pojawiło się w 2006 roku. Od tamtego roku auto znalazło 373 nabywców, wygrało setki imprez i zdobyło dziesiątki tytułów mistrzowskich. W ciągu kolejnych lat gamę rajdowych Renówek poszerzono o Twingo R2 Evo, Twingo R1 oraz Megane N4. Teraz dołącza do nich nowe Clio R3T.

Rajdówka bazuje na drogowym Clio RS 200, co oznacza, że napędza ją turbodoładowana jednostka o pojemności 1,6 litrów. Silnik poddany modyfikacjom przez Renault Sport współpracuje z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów, którą kontrolujemy łopatkami przy kierownicy (szczególnie polecane na asfalcie). Nową przekładnię dostarczyła firma Sadev, nowe elementy zawieszenia Sachs, hamulce PFC, a elektronikę Cosworth.

Pierwszym startem Renault Clio R3T jest francuski Rajd du Var, ostatnia eliminacja tegorocznego pucharu Renaultsport Rally Trophy, która kończy się w niedzielę. Na razie autem poruszają się fabryczni kierowcy marki, którzy w ramach testów na luźnej nawierzchni i asfalcie mają spędzić około dziesięciu tygodni. Renault przewiduje, że Clio R3T otrzyma homologację i pojawi się w sprzedaży na początku przyszłego roku.

23.11.2013, źródło/zdjęcia: Renault Sport Technologies

Zobacz wcześniejsze wiadomości