Pół roku temu małe Polo ze stajni Volkswagena przeszło szereg operacji odmładzających, ale nie we wszystkich wariantach. Niemcy zostawili sobie na później usportowioną odmianę GTI, która debiutuje dopiero teraz. Zmian w wyglądzie auta jest niewiele. O wiele więcej zmieniło się pod względem mechanicznym, a najważniejszą i największą nowością jest jednostka napędowa.
Polo piątej generacji na wiosnę otrzymało między innymi przeprojektowany zderzak, nowe reflektory, kierownicę, zmienioną konsolę środkową, nowy układ kierowniczy i dostępne za opłatą amortyzatory z regulacją stopnia tłumienia. Odmłodzone GTI korzysta z podobnych modyfikacji, którym towarzyszą nowe końcówki układu wydechowego, sportowe fotele oraz tapicerka w szkocką kratę, będąca tradycyjnie ukłonem w stronę pierwszych samochodów o oznaczeniu GTI od Volkswagena (historia Polo GTI sięga jedynie do 1998 roku, w roku 1985 wyszedł jego pradziadek - Polo G40).
O znanym dotychczas silniku TSI o pojemności 1,4 litra z kompresorem i turbosprężarką oraz mocy 180 KM można już zapomnieć. Jego miejsce zajmuje turbodoładowana jednostka benzynowa o czterech cylindrach i pojemności 1,8 litra, która produkuje 192 konie mechaniczne oraz 320 niutonometrów. Mamy też możliwość wyboru skrzyni biegów: 6-stopniowy mechanizm ręczny lub dwusprzęgłowy automat DSG o siedmiu przełożeniach. Napęd przekazywany jest tylko na przednią oś,a wyposażenie dodatkowe auta obejmuje nie tylko regulowane zawieszenie z trybem Sport Select, ale również pakiet Sport Performance Kit, wpływający na inne parametry pojazdu po wciśnięciu odpowiedniego przycisku i po raz pierwszy przednie światła w technologii LED.
Nowe Polo GTI przyspiesza od zera do stu kilometrów na godzinę w czasie 6,7 sekund i rozwija prędkość maksymalną 236 km/h. Z przekładnią DSG auto potrzebuje średnio 5,6 litrów paliwa na 100 kilometrów (wynik z ręczną skrzynią biegów jest o 0,4 litra wyższy). Na żywo samochód będzie można oglądać już w tym tygodniu na salonie samochodowym w Paryżu. Przedsprzedaż modelu w Niemczech ruszy już w październiku, a u europejskich dealerów czwarta generacja Polo GTI pojawi się oficjalnie w lutym przyszłego roku.
29.09.2014, źródło/zdjęcia: Volkswagen
Zobacz wcześniejsze wiadomości