Brabham BT63 GT2 - Piąty element

Po powolnym i niepewnym początku puchar GT2 European Series nabiera coraz większego rozpędu. Nowa seria wyścigowa, która wystartowała w tym roku, przyciągnęła już zespoły z maszynami produkcji Audi, KTM'a, Lamborghini oraz Porsche. I na tym z pewnością nie koniec. Swój udział w mistrzostwach zapowiedziała firma Brabham Automotive.

GT2 European Series to puchar wyścigowy organizowany pod skrzydłami SRO Motorsports Group, które od lat odpowiada również m.in. za europejskie, amerykańskie i azjatyckie puchary dla samochodów klasy GT3. Maszyny wskrzeszonej klasy GT2 adresowane są przede wszystkim do amatorów: w porównaniu do GT3 mają w mniejszym stopniu polegać na docisku aerodynamicznym, być łatwiejsze w prowadzeniu oraz obsłudze i dysponować większą mocą. W kwietniu tego roku na Monzie wystartował pierwszy sezon GT2 European Series, w którego kalendarzu został jeszcze tylko jeden wyścig. Piątą i ostatnią rundą mistrzostw mają być zmagania na torze Paul Ricard we Francji na początku października. To właśnie wtedy, na razie tylko w ramach występu gościnnego, mamy zobaczyć zupełnie nową bestię od Brabham Automotive. Auta GT2 dopuszczone są obecnie również to nowej serii GT America, w której pierwszym sezonie ścigają się obok maszyn klas GT3 oraz GT4.

Współczesne Brabham Automotive działa dopiero od 2018 roku, a za firmą stoi m.in. David Brabham, kierowca wyścigowy, syn 3-krotnego mistrza świata Formuły 1. Marka zaczynała od sportowego coupe BT62, które przygotowano w kilku specyfikacjach torowych i drogowych. Wyścigowego BT62 można oglądać w brytyjskich mistrzostwach GT Cup. Z myślą o grupie GT2 przygotowano model oznaczony jako BT63. Maszyna będzie bazować na tej samej platformie, co BT62, ale otrzyma między innymi nowy pakiet aerodynamiczny: tylne skrzydło, dyfuzor, przedni splitter i inne. Auta bazują na autorskim projekcie: rurowej ramie przestrzennej z umieszczonym centralnie silnikiem własnego projektu oraz lekką karoserią wykonaną z włókien węglowych. W przypadku BT62 masa własna na sucho nie przekracza 1000 kilogramów, a moc przekracza 700 koni mechanicznych.

Model BT63 będzie grał według ściśle określonych reguł grupy GT2, co oznacza, że będzie ważył w granicach od 1250 do 1300 kilogramów i dysponował mocą w okolicach 600 koni mechanicznych, które będą przenoszone wyłącznie na tylną oś. Brabham na razie nie podaje czy na jego pokładzie znajdzie się 5,4-litrowe V8 z BT62 czy też inna ewolucja tego silnika o innych rozmiarach. Po jesiennym debiucie na Paul Ricard maszyna ma przejść pełen proces homologacji, który otworzy przed nią drzwi do mistrzostw GT2 European Series w sezonie 2022. Brabham Automotive zamierza sprzedawać BT63 w cenie 400 tysięcy euro lub 650 tysięcy dolarów australijskich za sztukę (aktualnie to równowartość około 1,8 miliona złotych). Obok zakupu samochodu producent będzie oferował również pełne, fabryczne wsparcie w jego obsłudze.

04.05.2021, źródło/zdjęcia: Brabham Automotive, brabhamautomotive.com, gt2europeanseries.com

Zobacz wcześniejsze wiadomości