Porsche 911 GT3 MR - Byle do wiosny

Najnowsze 911 GT3 generacji 992, które już dawno udowodniło swoją wartość na pętli Nordschleife, doczekało się pakietu modyfikacji, który wyśrubuje jego torowe osiągi jeszcze bardziej. Mowa o najnowszej propozycji zakładów Manthey-Racing, dzięki którym drogowe 911 serii GT3 oraz GT2 biły w ostatnich latach własne rekordy.

Manthey-Racing zaczynało działalność jako zespół wyścigowy specjalizujący się w maszynach Porsche, a od kilku lat należy do struktur niemieckiej marki. W ostatnich trzech latach z zakładów Manthey wyszły między innymi pakiety modyfikacji dla 911 GT2 RS oraz 911 GT3 RS (modyfikacje dla GT2 z czasem przekuto na oficjalny pakiet Manthey Performance Kit z katalogu Porsche Tequipment), razem z którymi przyszły nowe rekordy przejazdu słynnego toru Nürburgring Nordschleife. Można spodziewać się, że nie inaczej będzie i tym razem, ale na podbój Nordschleife będziemy musieli poczekać do przyszłorocznej wiosny.

Co wchodzi w skład pakietu od Manthey-Racing dla najnowszego 911 GT3 generacji 992? To nowe, regulowane elementy zawieszenia, nowe klocki i przewody hamulcowe, lekkie felgi OM-1 z aerodynamicznymi nakładkami z tyłu, nowy splitter i lotki z przodu oraz nowy dyfuzor i skrzydło z tyłu. Plus kilka dodatkowych detali na życzenie, jak oklejenie karoserii, firmowy pas na przedniej szybie czy wiszący zalotnie z przodu pas do holowania. Instalacja modyfikacji nie naruszy fabrycznej gwarancji Porsche, a kompletny pakiet ma być gotowy do zamówienia u Manthey-Racing w drugim kwartale przyszłego roku.

Porsche 911 GT3 generacji 992 zadebiutowało w lutym ubiegłego roku chwaląc się m.in. kompletnie nowym zawieszeniem z przodu, 21-calowymi kołami na tylnej osi, nową aerodynamiką i lekką kuracją odchudzającą. Za tylną osią upakowano wolnossącą, sześciocylindrową jednostkę typu boxer o pojemności czterech litrów, która kręci się do dziewięciu tysięcy obrotów na minutę. Silnik generuje maksymalnie 510 koni mechanicznych oraz 470 niutonometrów, które transportowane są przez ręczną skrzynię o sześciu biegach lub 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat, zależnie od wyboru klienta. Osiągi: 100 km/h w 3,4 sekundy, 200 km/h w 10,8 sekundy, maksymalnie 318 km/h i okrążenie 20,8-kilometrowego Nordschleife w sześć minut i 59,927 sekund.

15.12.2021, źródło/zdjęcia: Manthey-Racing, manthey-racing.de

Zobacz wcześniejsze wiadomości