Chrysler 300C - Koniec serii

Na rynek amerykański dumnie powrócił krążownik o oznaczeniu 300C, luksusowa limuzyna Chryslera o sportowym zacięciu z ogromną, widlastą ósemką pod maską. Model wrócił tylko na chwilę jako pożegnane całej serii 300, której historia sięga 1955 roku. Limitowana seria sprzedała się w całości w ciągu zaledwie kilkunastu godzin.

Pierwsze Chryslery serii 300 pojawiły się amerykańskim rynku w 1995 roku i ewoluowały przez sześć generacji do końca lat sześćdziesiątych. Współczesny model 300 wrócił na rynek w 2005 roku, a pod koniec 2010 został zastąpiony drugą generacją, która w Europie była oferowana przez jakiś czas jako Lancia Thema. Kilkanaście lat temu na świat przyszedł pierwszy, współczesny 300C, w którym zainstalowano 5,7-litrowe V8 o mocy około 365 koni mechanicznych. Niedługo później przez krótki czas produkowano 300 SRT, w którym mieliśmy do czynienia z 6,4-litrowym V8 o mocy ponad 475 koni mechanicznych. Dzisiejszy 300C to spadkobierca tego ostatniego modelu.

Słynne, wolnossące V8 Hemi o pojemności 392 cali sześciennych legitymuje się w najnowszym Chryslerze 300C mocą 492 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 644 niutonometrów. Z silnikiem współpracuje 8-stopniowy automat TorqueFlite, który zapewnia zmianę przełożenia w 160 milisekund oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Amerykański krążownik ma rozpędzać się od zera do sześćdziesięciu mil na godzinę w czasie 4,3 sekundy i pokonywać ćwierć mili w czasie 12,4 sekundy. Prędkość maksymalna: 160 mil na godzinę (prawie 258 kilometrów na godzinę).

Nowy Chrysler 300C to również niewielkie zmiany karoserii, nowe felgi o średnicy 20 cali, hamulce Brembo z czerwonymi zaciskami, czarne końcówki aktywnego wydechu, adaptacyjne zawieszenie, nagłośnienie Harman Kardon, logotypy 300C, detale wnętrza z włókien węglowych i wiele innych zmian. Samochód na terenie USA wyceniono na okolice 55 tysięcy dolarów (aktualnie to równowartość około 260 tysięcy złotych)... i ograniczono do jedynie 2000 egzemplarzy. Plus 200 sztuk na rynek kanadyjski. Cała pula została zarezerwowana w ciągu kilkunastu godzin od premiery i obecnie można zapisywać się tylko na listę oczekujących na zwolnienie się miejsca. Model rocznikowy 2023 będzie ostatnim rokiem produkcji serii 300. Kolejnej serii 300 koncern Chrysler nie przygotowuje.

19.09.2022, źródło/zdjęcia: Chrysler

Zobacz wcześniejsze wiadomości