Aktualności
07.08.2008

Alfa Romeo B.A.T. 11 Produkcja marzeń

Studio Bertone działające od 1912 roku, będące jeszcze pięć miesięcy temu na skaju bankructwa, odradza się jak mityczny feniks z popiołów. Firma łapie nowe kontrakty, otwiera nowe studia stylistyczne i ma zamiar wprowadzić do produkcji swoje ostatnie dzieło - koncept B.A.T. 11, którego korzenie sięgają lat pięćdziesiątych.

To właśnie wtedy Bertone za poleceniem Alfy Romeo zbudował trzy eksperymentalne modele (B.A.T. 5, 7 oraz 9), których głównym zadaniem było rozwiązanie problemu oporu powietrza i które osadzono na bazie z Alfy Romeo 1900. W B.A.T. 7 współczynnik oporu sięgnął zaledwie 0,19! Dziś na przykład Nissan GT-R w tej kategorii może pochwalić się wynikiem "aż" 0,27.

Alfa Romeo B.A.T. 9

W roku 1963 model B.A.T. 9 (powyżej) trafił w ręce Gary'ego Kaberele, który posiadał go przez kolejne 27 lat. To właśnie z jego inicjatywy powstał B.A.T. 11 (poniżej) zbudowany na podzespołach Alfy Romeo 8C Competizione (trzy historyczne auta są obecnie w jednej kolekcji i nie są na sprzedaż, więc Kaberele nie mógł odkupić swojego egzemplarza).

Alfa Romeo B.A.T. 11

Warunkiem wprowadzenia kosmicznego projektu do produkcji jest zebranie odpowiedniej ilości nań chętnych, tak około 25-50 osób. Pierwszy, w pełni sprawny egzemplarz jest właśnie na ukończeniu.

Pozostałe projekty Bertone to nowe studia w Chinach, Indiach oraz w Detroit w USA a także jakieś 20 zleceń z koncernów motoryzacyjnych w Europie i Chinach oraz firm działających w przemyśle morskim i aeronautyce.

Skomentuj na forumUdostępnij