Aktualności

Barnard BTR - Osobowość mnoga

Pamiętacie markę Barnard z RPA, która kilka lat temu ujawniła prototyp B7 i po której słuch wkrótce później zaginął? Firma ma się całkiem nieźle, a jej świeża oferta obejmuje aż cztery warianty modelu, który nosi ostatecznie oznaczenie BTR. Najmocniejszy z nich miałby otwierać przepustkę do klubu 400+!

Prace nad własnym autem, inspirowanym wyścigowymi prototypami klasy LMP1, zakład Barnard rozpoczął w 2002 roku. Po pięciu latach narodził się pierwszy prototyp, Barnard 101, a w 2009 roku całemu światu pokazano przedprodukcyjne supercoupe B7. Maszyna była napędzana podwójnie doładowanym silnikiem V8 od Porsche o mocy około 620 KM, który miał pozwalać na rozwinięcie 100 kilometrów w niecałe 4 sekundy.

Barnard B7

W ubiegłym roku pojawił się ulepszony Barnard BTR7, zasilany 7-litrowym V8 z Corvette. Pojazd dysponował mocą 712 koni mechanicznych i momentem obrotowym 780 Nm, które przenoszone były tylko na tylne koła. To pozwalało na przekroczenie 100 km/h w 3,7 sekund i rozpędzenie się do 330 kilometrów na godzinę. Prognozowana cena: 147 tysięcy dolarów.

Barnard BTR7

W tym roku marka oferuje cztery warianty coupe BTR. Samochód budowany jest na autorskim monocoque z autorską karoserią z włókien węglowych, zawieszeniem bliżej nieokreślonej, niemieckiej marki oraz silnikami i skrzyniami biegów o przeważnie amerykańskim rodowodzie (auto oferowane jest w pierwszej kolejności jako podwozie i karoseria bez zawieszenia i układu napędowego). Model mierzy 570 centymetrów długości, 110 centymetrów wysokości i w zależności od wersji 199-210 centymetrów szerokości. Silnik znajduje się w pozycji centralnej.

Barnard BTR 300

Bazowy BTR 300 napędzany jest 4-litrowym, wolnossącym V8 z aluminiowym blokiem i dwoma wałkami rozrządu na rząd cylindrów, połączonym z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Jednostka napędowa produkuje około 300 koni mechanicznych i 400 niutonometrów. Cena auta w takim wydaniu to 43,5 tysiące funtów (plus silnik, skrzynia i zawieszenie).

Barnard BTR 620

Opcja numer dwa to BTR 620, który napędzany jest 7,4-litrowym, wolnossącym V8, połączonym z sekwencyjną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach. Jednostka napędowa produkuje około 620 koni mechanicznych i 799 niutonometrów. W zestawie otrzymujemy m.in. nowe felgi i szersze opony (z tyłu aż 395 milimetrów). Cena auta w takim wydaniu to 77 tysięcy funtów.

Barnard BTR 675

Opcja numer trzy to BTR 675, który wywodzi się z modelu B7 sprzed czterech lat. Maszyna napędzana jest 7-litrowym, wolnossącym V8 z suchą miską olejową, połączonym z sekwencyjną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach. Jednostka napędowa produkuje około 675 koni mechanicznych i 700 niutonometrów. Cena auta w takim wydaniu to co najmniej 155 tysięcy funtów.

Barnard BTR 1100

Ostatni wariant to ekstremalny BTR, którego produkcja ma być limitowana do 10 sztuk rocznie. Auto zasilane jest podwójnie doładowanym V8 o pojemności 7 litrów, mocy około 700 KM i momencie obrotowym 1400 Nm. Silnik współpracuje z sekwencyjną skrzynią biegów o czterech przełożeniach. Cena modelu: 225 tysięcy funtów. Osiągi? Niestety Barnard na obecną chwilę nie chwali się możliwościami żadnego ze swoich samochodów.

Źródło/zdjęcia: barnardb7.com Barnard BTR na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij