Aktualności
28.10.2023

Honda Prelude Sposób myślenia

Dwadzieścia dwa lata temu zakończyła się produkcja ostatniej, piątej generacji Hondy Prelude. Sportowe coupe, które cieszyło się największym wzięciem w połowie lat osiemdziesiątych, zniknęło z rynku bez bezpośredniego następcy. Teraz wszystko wskazuje na to, że Prelude powróci wkrótce w zupełnie nowej odsłonie.

Honda pokazała pierwszą generację Prelude pod koniec 1978 roku (na rynkach europejskich auto pojawiło się kilkanaście miesięcy później), a produkcję piątej generacji zakończono pod koniec 2001 roku. Pierwsza odsłona miała około 4,1 metra długości, ważyła około 900 kilogramów i sprzedawana była z silnikami o mocy do około 90 koni mechanicznych. W piątej generacji Prelude urosła do ponad 4,5 metra długości i przytyła, zależnie od specyfikacji, do około 1,3 tony. Najmocniejsze wersje mogły pochwalić się mocą 220 koni mechanicznych. W sumie na całym świecie w ciągu prawie ćwierć wieku sprzedano przeszło 825 tysięcy egzemplarzy (największy udział ma druga generacja - ponad 335 tysięcy samochodów). I potem ślad po Prelude przepadł. Aż do teraz...

Zdjęcie Honda Prelude

Na tegorocznym salonie samochodowym Japan Mobility Show w Tokio pojawiło się kilka nowych wynalazków Hondy, a wśród nich koncept coupe Prelude najbliższej przyszłości. Koncept pozbawiony szaleństw i wyglądający jak coś bardzo bliskiego produkcji seryjnej. Coupe przedstawiono jedynie jako projekt nadwozia z zaciemnionymi szybami - do środka nie zajrzymy. Auto ma być jedną ze składowych elektryfikacji oferty Hondy, ale samo nie będzie elektryczne. Nowa Prelude ma polegać na hybrydowym układzie napędowym, na temat którego żadnych konkretów na razie nie zdradzono. Honda zapewnia jedynie, że prace są zaawansowane i samochód sprosta wysokim wymaganiom.

Zdjęcie Honda Prelude

Honda przywiozła na Japan Mobility Show również inne pojazdy i maszyny, które ucieleśniają marzenia marki o mobilności przyszłości. Znajdziemy wśród nich: mikrosamochód CI-MEV, malucha Sustaina-C wykonanego z żywicy akrylowej z recyklingu, autonomicznego minivana Cruise Origin (związana z nim usługa przewozu ma zostać uruchomiona w Japonii na początku 2026 roku), koncept latającego pojazdu o napędzie elektrycznym z pionowym startem i lądowaniem (eVTOL), odrzutowiec HondaJet, robota Avatar wspomagającego osoby mające problemy z poruszaniem oraz urządzenie mobilne Uni-One przeznaczone dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Wystawa w Tokio będzie otwarta dla zwiedzających do piątego listopada.

Skomentuj na forumUdostępnij