Eagle Low Drag GT - Ryft kontynentalny

Pamiętacie wartego pół miliona funtów Speedstera firmy Eagle, nad którego formą i treścią rozpływał się Clarkson? Ta współczesna interpretacja Jaguara E-Type doczekała się na ciąg dalszy. Tym razem pod nóż wzięto jedną z najsłynniejszych ewolucji E-Type'a, opływową wersję wyścigową z nadwoziem coupe.

Oryginalne ścigacze z lekkimi, aluminiowymi karoseriami przygotowano w 1963 roku. Jaguar zbudował łącznie 12 samochodów (większość z doczepianym, twardym dachem), obok których powstało 6 zapasowych karoserii, osiem aluminiowych silników i kilka skrzyń biegów ZF. Najsłynniejszy, jedyny w swoim rodzaju egzemplarz należał do Petera Lindnera (stąd określenie "Lindner Nocker"), który rozbił się w Montlhery w 1964 roku. Kierowca zginął na miejscu. Pełnoprawne coupe kosztem 7000 godzin pracy odbudowano dopiero w ubiegłym roku.

Dzieło Eagle, nazwane po prostu Low Drag GT (grand tourer o niskim oporze aerodynamicznym), nawiązuje bezpośrednio do samochodu Lindnera. Maszyna powstaje na aluminiowym podwoziu, ubrana jest w aluminiową karoserię, wyposażona w umieszczony z przodu silnik z aluminiowym blokiem i postawiona na 16-calowych kołach ze stopu magnezu. W porównaniu do Speedstera zwiększono ilość miejsca w środku, przestrzeń bagażową, pojemność zbiornika paliwa i rozstaw kół.

Low Drag GT wyposażony jest między innymi w klimatyzację, adaptacyjne wspomaganie kierownicy, nawigację oraz skórzaną tapicerkę. Do napędu auta służy 4,7-litrowa, 6-cylindrowa jednostka, którą połączono z aluminiową skrzynią biegów o sześciu przełożeniach oraz z aluminiowym mechanizmem różnicowym. W każdym egzemplarzu znajdziemy regulowane amortyzatory firmy Ohlins oraz hamulce od AP Racing.

Eagle nie zdradza parametrów technicznych coupe Low Drag GT, ale te zależą tak naprawdę od indywidualnego wyposażenia i strojenia każdego egzemplarza. W przypadku Eagle Speedstera producent mówił o masie własnej niecałych 1010 kilogramów i mocy około 315 koni mechanicznych, która mogła być zwiększona do okolic 400 KM. Tajemnicą pozostaje również cena auta, której należy najprawdopodobniej szukać w przedziale od trzech milionów złotych w górę.

12.11.2013, źródło/zdjęcia: eaglegb.com, lowdrag-gt.com

Zobacz wcześniejsze wiadomości