Aktualności

Pagani Utopia - Akt trzeci

Horacio Pagani przed fortepianem, orkiestra symfoniczna na scenie, publiczność licząca ponad 170 gości z całego świata i egzotyczne super coupe wyłaniające się z ciemności. Tak wyglądała premiera zupełnie nowego samochodu Pagani Automobili, która miała miejsce w Teatro Lirico w Mediolanie. Następcę modeli Zonda i Huayra nazwano Utopia.

Pagani Automobili, które powstało jakieś trzydzieści lat temu (w 1988 roku utworzono Pagani Composite Research, w 1991 powstało Modena Design), wypuściło do tej pory dwie serie super sportowych modeli z najwyższej półki: w 1999 roku pojawiła się Zonda, a w 2011 zadebiutowała Huayra. W obu przypadkach w ciągu kilkunastu lat produkcji przygotowano kilka różnych wersji z zamkniętym i otwartym nadwoziem, a także niezliczoną liczbę one-off'ów. Utopia to trzeci modeli w historii włoskiej marki, który do tej pory ukrywał się pod oznaczeniem C10. To model, który pozostaje wierny tradycjom: nadwozie inspirowane samochodami wyścigowymi z lat sześćdziesiątych, silnik spalinowy i ręczna skrzynia biegów. Żadnej hybrydyzacji!

Zdjęcie Pagani Utopia

Utopia opiera się na najnowszych zdobyczach technologicznych zakładów Pagani. Samochód bazuje na kadłubie z włókien węglowych i tytanu, korzysta z zawieszenia, które testowano w torowym modelu Huayra R, ogumienia przygotowanego specjalnie przez Pirelli, hamulców z węglowo-ceramicznymi tarczami Brembo i może pochwalić się aktywną aerodynamiką oraz kabiną, w której królują analogowe zegary i przełączniki. Samochód waży na sucho tylko 1280 kilogramów i jest jedną z najlżejszych maszyn w swojej niszy. Unikatowe silniki na specjalne zamówienie Pagani Automobili buduje w dalszym ciągu Mercedes-AMG. Do wyboru jest 7-stopniowa skrzynia biegów Xtrac w wersji zautomatyzowanej lub ręcznej.

Zdjęcie Pagani Utopia

Podwójnie turbodoładowane, umieszczone centralnie V12 o pojemności sześciu litrów przeszło niezbędne modernizacje, które pozwoliły wycisnąć jeszcze więcej mocy i przystosować jednostkę do norm emisji spalin panujących panujących w różnych częściach świata. Maksymalna moc sięga aż 864 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy dochodzi do 1100 niutonometrów. Napęd przenoszony jest wyłącznie na tylne koła. Pagani Utopia powstanie w liczbie tylko 99 egzemplarzy, z których wszystkie zarezerwowano na długo przed premierą modelu. Do 25 września samochód można oglądać na specjalnej wystawie w Museo Nazionale Scienza e Tecnologia Leonardo da Vinci w Mediolanie obok bezcennych dzieł samego da Vinci'ego.

Źródło/zdjęcia: Pagani Automobili, museoscienza.org Pagani Utopia na forumPagani Utopia - prezentacjaPagani Huayra - prezentacjaPagani Zonda C12 - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij