Od premiery coupe M2 drugiej generacji od BMW minęły już prawie trzy lata. Oznacza to, że najwyższa już pora na CS'a, który ostatni raz widziany był prawie sześć lat temu. I oto jest! Zupełnie nowe M2 CS zadziera kiecę i leci tam, gdzie nie dotarło jeszcze żadne inne auto oddziału BMW M w segmencie rozumianym jako kompaktowy.
Niemiecka Alpina pokazała w tym roku swój ostatni model, zamykający erę niezależności, w której ścisła współpraca z BMW zakończyła się całościowym przejęciem. Ale idea stojąca za marką nie umarła, a wręcz przeciwnie. Rodzina kierująca do tej pory Alpiną zainwestowała zgromadzone środki w nową przygodę i połączyła siły z włoskim studiem Zagato.
Czy nie możecie zdecydować się między wolnossącymi V12 od Ferrari lub GMA, V12 w hybrydzie od Lamborghini oraz podwójnie turbodoładowanymi V12 od Aston Martina, Rolls-Royce'a lub Pagani? Oto śmiała alternatywa, skok w dal prosto w nieznane: poczwórnie turbodoładowane V12 w pierwszym modelu przygotowanym przez włoskie Giamaro Automobili.
Formuła 1 dotarła nad Morze Śródziemne oraz bajkowe Lazurowe Wybrzeże. A to oznacza tylko jedno: wyścig grand prix w księstwie Monako na ulicach Monte Carlo! W poprzednich dziesięciu edycjach wygrywało tu siedmiu różnych kierowców w bolidach trzech różnych marek: Mercedes-AMG, Red Bull oraz Ferrari. W tym roku chciał dołączyć do nich McLaren. Czy to się udało?
BMW nie jest pierwszą marką, która przychodzi na myśl o limitowanych, projektach specjalnych, do których w kolejce ustawiają się kolekcjonerzy z całego świata. Ale pracuje bardzo mocno nad zwiększeniem swojego znaczenia: w ubiegłym roku do produkcji wszedł limitowany roadster Skytop, a teraz do pary z nim wchodzi shooting brake Speedtop.
Po prawie dwóch latach od opuszczenia długodystansowych mistrzostw świata przez Glickenhausa i model 007 klasy Hypercar doczekaliśmy się drogowej wersji maszyny, która w 2022 roku stanęła na podium 24-godzinnego Le Mans. Supercoupe 007S zadebiutowało w tym tygodniu przy okazji konkursu elegancji we włoskim Villa d'Este nad jeziorem Como.
Czy szukacie wolnossącego V8 w luksusowej limuzynie o sportowym zacięciu? Nic z tego. W segmencie rządzą turbosprężarki, a jedynym modelem pasującym do takich wymagań jest Lexus IS, którego od kilku już lat nie ma w Europie. Jego kariera w innych częściach świata również dobiega końca: oto limitowany IS 500 Ultimate Edition.
Opel Mokka drugiej generacji, który jesienią ubiegłego roku przeszedł stosunkowo skromny facelifting, znalazł dla siebie nowe zajęcie. Jakie? To starty w rajdach samochodowych! I to od razu w zupełnie nowej klasie: jako pierwszy przedstawiciel elektrycznej kategorii eRally5 debiutuje Mokka GSE Rally, po której można spodziewać się również seryjnego GSE.
Mała, zwinna Panda, która od dekad cieszy prostymi rozwiązani, niskimi kosztami użytkowania i możliwością wyboru napędu obu osi, przeobraziła się w ubiegłym roku w zupełnie nową Grande Pandę. To auto wyraźnie większe, bardziej stylowe i nastawione na napęd hybrydowy lub elektryczny, w którym moc ląduje wyłącznie na przednich kołach. Wariantu 4x4 jeszcze nie ma.
Formuła 1 po raz pierwszy w tym roku odwiedziła Europę i znalazła się we Włoszech, gdzie wróci jeszcze we wrześniu. W niedzielę na torze Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari odbyło się piąte w historii GP Emilii-Romanii, w którym od 2020 roku wygrywali wyłącznie kierowcy Red Bulla oraz Mercedesa-AMG. Czy w tym roku udało się dołączyć do nich komuś z McLarena?