Valhalla, super sportowy Aston Martin, który stoi co najmniej stopień niżej od Valkyrie, ale nie pod wszystkimi względami, wchodzi oficjalnie na rynek. Limitowaną do niespełna tysiąca egzemplarzy hybrydową maszynę można już konfigurować wedle własnego uznania i zamawiać z oczekiwaniem na dostarczenie pierwszych sztuk w drugiej połowie przyszłego roku.
Największa Kia o napędzie elektrycznym doczekała się usportowionego wariantu GT. Model EV9 GT, bo właśnie o nim mowa, przewiezie całą rodzinę na trzech rzędach foteli i dzięki mocy przekraczającej pół tysiąca koni mechanicznych zagwarantuje osiągi wykraczające w większości przypadków poza codzienne potrzeby.
Kolejny, rekordowy sezon mistrzostw świata Formuły 1 dobiegł końca. W minioną niedzielę po sześciu sprintach i dwudziestu czterech grand prix w Abu Dhabi poznaliśmy nowych mistrzów świata wśród konstruktorów, którzy wyłonili się po długim okresie czterech lat dominacji Red Bulla, ośmiu lat dominacji Mercedesa-AMG i kolejnych dwóch lat dominacji Red Bulla.
Model PureSpeed od AMG, który jeszcze kilka miesięcy temu był jedynie konceptem, wchodzi oficjalnie do produkcji seryjnej jako pierwsza maszyna w ekskluzywnej serii Mythos. Seryjną wersję inspirowanego samochodami wyścigowymi modelu przedstawiono światu przy okazji tegorocznego finału mistrzostw świata Formuły 1 w Abu Dhabi.
Po przeszło czterech latach od pierwszych jazd pierwszego prototypu do regularnej produkcji wchodzi drogowy model 004 z repertuaru amerykańskiego Scuderia Cameron Glickenhaus. To sportowa maszyna z kierowcą siedzącym na środku, silnikiem umieszczonym centralnie i rodowodem zakorzenionym w 24-godzinnym wyścigu Nürburgring Nordschleife.
Trwają prace nad zupełnie nową serią wyścigową, International Sports Cars, której pierwszy sezon miałby wystartować za kilkanaście miesięcy. Plany zakładają organizację wyścigów na torach całego globu i osadzenie w głównej roli europejskich prototypów niższego stopnia. Będą nimi maszyny produkowane przez francuskie zakłady Nova Proto.
Przygotowania marki Genesis do dołączenia do długodystansowych mistrzostw świata, i nie tylko, zaczęły przybierać konkretne kształty. W tym tygodniu w Dubaju zaprezentowano koncepcyjny model GMR-001, potwierdzono nazwiska pierwszych fabrycznych kierowców i zarysowano plany startów na całym globie w trzech różnych seriach wyścigowych.
Morgan zapowiada zakończenie produkcji modelu Plus Six, flagowej maszyny o klasycznej sylwetce, której historia sięga końca lat sześćdziesiątych minionego stulecia. W przyszłym roku zastąpi go zupełnie nowy model, a fabrykę w Worcestershire opuszczą ostatnie egzemplarze Plus Six w limitowanej, pożegnalnej specyfikacji Pinnacle.
Jaguar zmienia swoją filozofię i wizerunek nie do poznania. Zasłużona, brytyjska marka kończy produkcję aut o napędzie spalinowym, czyści swoją ofertę do zera i zapowiada krótki okres uśpienia, po którym w jej ofercie pojawi się zupełnie nowa, luksusowa limuzyna z najwyższej półki. Już teraz wszystkie nadchodzące zmiany zapowiada koncept Type 00.
Ostatni tegoroczny sprint i przedostatnie tegoroczne grand prix Formuły 1 są już za nami. W tym roku na torze wyznaczonym w okolicy Lusail w Katarze mogło rozstrzygnąć się tegoroczne mistrzostwo świata wśród konstruktorów. Przed weekendowymi wyścigami tytuł był w zasięgu trzech zespołów: McLarena, Ferrari oraz Red Bulla, który miał najmniejsze szanse.