Studenci amerykańskiego Savannah College of Art and Design pokazali niedawno swoje własne pomysły na motoryzację niedalekiej przyszłości, która miałaby przyciągnąć pokolenia urodzone najpóźniej w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych. Przybrały one formę dwóch konceptów, z których jednym jest model Aether, wizja sportowego auta dla dwojga z napędem elektrycznym.
Raz na jakiś czas z warsztatów Brabusa wyjeżdżają projekty, o których Mercedes-Benzowi nawet się nie śniło. Standardem stały się maszyny o mocy w okolicy tysiąca koni mechanicznych, daleko idące przeróbki karoserii i podwozia oraz nietypowe opcje. Oto gwiazda nowej kolekcji na sezon 2025: Rocket GTS, czyli AMG GT w budzącym grozę wydaniu shooting brake.
Kilkanaście dni temu Toyota Gazoo Racing przypieczętowała swój kolejny tytuł mistrzowski wśród konstruktorów w długodystansowych mistrzostwach świata, a za kilka dni będzie walczyć o tegoroczny tytuł w rajdowych mistrzostwach świata. Pod szyldem Gazoo Racing dzieje się również wiele innych rzeczy. Oto jedna z nich: unikatowe coupe GR86 Rally Legacy.
Bugatti wraca do bicia rekordów prędkości maksymalnej, ale jeszcze nie z najnowszym, hybrydowym Tourbillonem, w którym pracuje wolnossące V16. Sporo do powiedzenia ma w dalszym ciągu poczwórnie turbodoładowane W16, którego produkcja zbliża się do końca. Tym razem na liście rekordzistów wylądował W16 Mistral, najszybszy samochód świata bez dachu.
Imperium luksusowych elektryków od Cadillaca rozrasta się o kolejne pozycje i nie schodzi poniżej pewnych segmentów oraz gabarytów. Najnowszą pozycją w ofercie amerykańskiej marki będzie zapowiadany już rok temu pojemny crossover o nazwie Vistiq z trzema rzędami siedzeń i maksymalną mocą przekraczającą granicę 620 koni mechanicznych.
W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku nowego Taycana odebrało aż o 50% mniej klientów, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka. Jedna z nich to modernizacja modelu i wycofanie starszych wersji. Braki te uzupełniają teraz trzy odmłodzone warianty: Taycan GTS jako limuzyna i kombi oraz limuzyna Taycan 4.
Kilka dni temu w Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach odsłonięto sprowadzoną dopiero co zza granicy zabytkową Warszawę z symbolicznym numerem podwozia 000001. Sensacyjne znalezisko będzie można w najbliższym czasie oglądać na własne oczy... i dołączyć się do zażartej dyskusji na temat jest historii, oryginalności, numeru seryjnego i przyszłości.
Po blisko dwudziestu pięciu latach do żywych wrócił jeden z najlepiej ukrywanych i tajemniczych projektów wśród wyścigowych samochodów Porsche, które nigdy nie doszły do skutku. Mowa o długodystansowej maszynie ukrywającej się pod kryptonimem 9R3, która oficjalnie miała nosić nazwę LMP 2000, której swoje wspaniałe V10 zawdzięcza drogowa Carrera GT.
Angielskie AC Cars, które szczyci się ponad 120-letnią historią, pokazało swoje najnowsze dzieło, które łączy klasykę z nowoczesnością. Elementem klasycznym jest forma auta: to roadster wzorowany na modelu Ace z lat pięćdziesiątych. Cała reszta to nowoczesne rozwiązania, zaczynając od włókien węglowych i kończąc na elektrycznym układzie napędowym.
Po dziesięciu latach od bankructwa nad odzyskaniem dawnego blasku pracuje włoskie Bertone, które w tym czasie miało kilku właścicieli. Dwa lata temu marka pokazała przeszło 1100-konne coupe GB110, a teraz zapowiada kolejny model. Jest nim nowa interpretacja konceptu Runabout z końca lat sześćdziesiątych, która ma wejść do produkcji w dwóch wersjach nadwoziowych.