SCG 004CS - Dziedzictwo wyścigowe

Już jutro zespół Scuderia Cameron Glickenhaus wystartuje po raz kolejny w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring Norsdchleife. Po raz drugi wystawi do walki model 004C, następcę P4/5 Competizione oraz 003C. Maszyna oferowana jest również w wersji drogowej, a kilka dni temu zadebiutowała w najmocniejszej specyfikacji 004CS.

Historia zakładu Scuderia Cameron Glickenhaus rozpoczęła się kilkanaście lat temu od zbudowanego na specjalne zamówienie jedynego w swoim rodzaju Ferrari P4/5 od Pininfariny. Niedługo później, już pod szyldem SCG, powstało wyścigowe P4/5 Competizione na bazie Ferrari, a w roku 2014 zadebiutowało pierwsze SCG własnej konstrukcji, model 003 w wersji drogowej i wyścigowej. Niecałe dwa lata temu na świat przyszło coupe 004: jako wyścigowe 004C z wolnossącym silnikiem V8 oraz jako drogowe 004S z 6,2-litrowym V8 od General Motors ze sprężarką. W miniony weekend na Concorso d'Eleganza Villa d'Este przywieziono trzeci model w rodzinie, drogowe, inspirowane samochodami wyścigowymi 004CS.

Każde 004 bazuje na węglowym kadłubie z aluminiowymi ramami pomocniczymi i ubrane jest w karoserię z włókien węglowych z unoszonymi do góry drzwiami. Drogowe 004S dysponuje mocą około 660 koni mechanicznych, a wersja wyścigowa ograniczona jest do maksymalnie 600 KM, zależnie od regulacji danej serii wyścigowej. Model 004CS, rozbudowany o dodatkowe elementy aerodynamiczne, regulowane zawieszenie, montowane centralnie felgi czy nowe, cyfrowe wyświetlacze, korzysta z 6,2-litrowego V8 ze sprężarką. Jednostka, która bazuje na silniku typu LT5 od General Motor, ma rozwijać do 800 koni mechanicznych. Napęd na tylne koła przenosi 7-stopniowa przekładnia z łopatkami przy kierownicy od firmy Cima (004S dostępne jest również z ręczną skrzynią biegów). Samochód ma rozpędzać się maksymalnie do 340 kilometrów na godzinę.

Na tych, którzy będą wybierali się swoim 004CS na tory wyścigowe będzie czekał pakiet wyposażenia dodatkowego: wielopunktowe pasy bezpieczeństwa, zintegrowane z podwoziem pneumatyczne podnośniki, zestaw torowych felg i ogumienia, dodatkowo regulowane elementy zawieszenia i inne. Samochód, który opracowano we współpracy z włoskim Podium Technologies produkowany będzie w zakładach SCG w Danbury w stanie Connecticut w USA. Cena za sztukę: co najmniej 627 tysięcy dolarów (aktualnie to prawie 2,7 miliona złotych). Scuderia Cameron Glickenhaus dopiero rozkręca swoją produkcję, a w ofercie i planach ma kilka innych modeli. W tym roku firma spodziewa się wypuścić kilkadziesiąt samochodów, a docelowo zamierza produkować nawet 300 samochodów rocznie. Do końca tego roku do klientów ma trafić około 25 sztuk modelu 004.

27.05.2022, źródło/zdjęcia: Scuderia Cameron Glickenhaus, glickenhausracing.com, BMW

Zobacz wcześniejsze wiadomości