Lamborghini Museum - Ponowne otwarcie
Muzuem Lamborghini, które otworzono po raz pierwszy w 2001 roku, przeszło gruntowne przemeblowanie i przebudowę. Odświeżony obiekt otworzono ponownie w dniu wczorajszym, a jako jedni z pierwszych jego zbiory mogły podziwiać osoby przybyłe zabytkowymi Miurami, które wyruszyły w rajd turystyczny z okazji pięćdziesiątych urodzin modelu.
Nowe, zainaugurowane przez Stefano Domenicali'ego muzeum otwarte jest od poniedziałku do soboty w godzinach od 10 do 17, a po dodatkowej rezerwacji firma oferuje wizytę na linii montażowej swoich nowych samochodów. Muzeum wita odwiedzających rykiem Aventadora i Huracana oraz pełnymi informacji kolorowymi ścianami, które odcienie bieli i szarości zamieniły na krzykliwe barwy znane z seryjnych samochodów Lamborghini. Na parterze zobaczymy pierwszy, seryjny model z Sant'Agata Bolognese, coupe 350 GT z 1963 roku. W pobliżu znalazła dla siebie miejsce także legendarna Miura z umieszczonym centralnie silnikiem V12.
W części dedykowanej przełomowym technologiom ustawiono silniki Lamborghini, coupe Diablo z napędem na wszystkie cztery koła, prototyp małego coupe P140 z aluminiowym podwoziem, ekstremalna Sesto Elemento o masie tylko 999 kilogramów z węglowym kadłubem i karoserią, a także koncept Asterion z hybrydowym układem napędowym. Parter to również miejsce na wycieczkę w przyszłość: obok 455-konnego LM 002 z 1986 roku, przodka współczesnych super SUV'ów ustawiono prototypowego, 600-konnego Urusa sprzed czterech lat, który zapowiada model mający wejść do sprzedaży w 2018 roku. Obu autom początek dał prototypowy Lamborghini Cheetah, który z myślą o wojsku został przygotowany w 1977 roku, w którym o SUV'ach jeszcze nikt nie słyszał.
Na pierwszym piętrze ustawiono wszystkie najważniejsze, seryjne modele Lamborghini, od współczesnego Aventadora po grand tourera 400 GT z lat sześćdziesiątych i eksponaty związane ze sportem motorowym. Znajdziemy tu torowe Diablo GTR, wyścigowe ewolucje Gallardo i Huracana, a także bolidy Formuły 1 z włoskimi V12: Lotusa L102 i bolidy Lamborghini z sezonów 1990 i 1991. W tym miejscu na zwiedzających czekają też inne atrakcje: monitory z dostępem do strony internetowej fabrycznego zespołu Squadra Corse i dwa stanowiska wirtualnej rzeczywistości, w których w fotelu Huracana można poczuć się jak kierowca serii Lamborghini Super Trofeo.
Po parterze i piętrze rozproszono wszystkie koncepty i prototypy marki. Centralna część pierwszego piętra dedykowana jest Miurze, która zadebiutowała dokładnie pięćdziesiąt lat temu i jako pierwszy, seryjny samochód w silnikiem umieszczonym centralnie rozeszła się w setkach egzemplarzy. Obok postawiono jej nagie podwozie, które w 1965 roku opracowali Gian Paolo Dallara i Paolo Stanzani oraz jedyny egzemplarz prototypu Miura Roadster, który kilka lat temu poddano renowacji i przywrócono do stanu oryginalnego z 1968 roku. Na ostatnim przystanku wystawy umieszczono pokój dedykowany pracom studia Lamborghini Centro Stile, który pozwala poczuć to, co czeka markę w przyszłości.
Ponownie otwarte muzeum Lamborghini było pierwszym przystankiem na trasie rajdu turystycznego, który zorganizowano z okazji pięćdziesiątych urodzin Miury. W imprezie zaplanowanej na dni 8-12 czerwca i ponad 500 kilometrów bierze udział 20 najlepiej zachowanych egzemplarzy Miury z Japonii, USA i Europy, które wyprodukowano w latach 1966-1972. Ósmego czerwca auta postawiono na Piazza Minghetti w Bolonii, skąd udały się do siedziby marki w Sant'Agata Bolognese. Kolejne przystanki na trasie to Varano de' Melegari, wizyta w Dallara Automobili u Gian Paolo Dallary, jednego z ojców Miury, Parma, Viareggio, Liguria, Portovenere, Lucca i finał we Florencji, gdzie auta będzie można oglądać 12 czerwca.
Źródło/zdjęcia: Lamborghini Lamborghini Museum na forumLamborghini Miura SV - prezentacjaLamborghini 350 GT - prezentacjaLamborghini Aventador - prezentacjaLamborghini Huracan - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum