Pagani Imola Roadster - Efekt złożony
Debiut modelu Huarya od Pagani Automobili nie oznaczał kilkanaście lat temu, że historia jego poprzednika dobiegła już końca. Tak samo zeszłoroczny debiut następcy nie zamyka otworzonego kilkanaście lat temu rozdziału pod tytułem Huarya. Oto zupełnie nowa, limitowana maszyna w rodzinie: Imola Roadster.
Dedykowane torom wyścigowym coupe Imola pojawiło się na początku 2020 roku jako ekstremalna, zmodernizowana pod każdym względem odmiana modelu Huarya. Zmian było tak wiele i były one tak znaczące w zakresie możliwości technologicznych marki (materiały kompozytowe, metody obróbki stali, metody produkcji i tak dalej), że nową maszynę wylansowano pod osobną nazwą i ograniczono do zaledwie pięciu egzemplarzy w cenie pięciu milionów euro plus podatki każdy. To musiało rozczarować niejednego kolekcjonera. Teraz każdy z nich ma okazję do nadrobienia zaległości: w oddziale projektów specjalnych Grandi Complicazioni powstała limitowana do ośmiu egzemplarzy wersja z otwartym nadwoziem, Imola Roadster.
Nowego Roadstera rozbudowano o pakiet aerodynamiczny wzorowany nie tylko na pierwszej Imoli, ale również na torowym modelu Huayra R. Pagani udało się zachować również wlot powietrza do komory silnika, który zawieszono nad głowami kierowcy i pasażera. Nowością są m.in. powiększone wloty powietrza z przodu oraz wentylowane nadkola na obu osiach. Docisk aerodynamiczny ma dochodzić do 600 kilogramów przy prędkości 280 kilometrów na godzinę. Samochód bazuje na lekkim kadłubie z włókien węglowych i tytanu, który przyczynia się do rekordowej sztywności konstrukcji i masy własnej na poziomie tylko 1260 kilogramów. Nadwozie pokryto farbą w systemie Acquarello Light, który pozwala na zrzucenie około 5 kilogramów względem typowych rozwiązań.
Standardem pozostają ruchome klapki z przodu i z tyłu karoserii, adaptacyjne zawieszeni z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, tytanowy układ wydechowy, felgi App, ogumienie Pirelli P Zero Trofeo R, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe oraz umieszczone centralnie, sześciolitrowe V12 z dwiema turbosprężarkami, które produkowane jest wyłącznie dla Pagani przez Mercedesa-AMG. Na pokładzie modelu Imola Roadster silnik dostarcza aż 850 koni mechanicznych i 1100 niutonometrów, które na tylną oś przenosi 7-stopniowa, zautomatyzowana, sekwencyjna skrzynia biegów od Xtrac. Prędkość maksymalna samochodu została ograniczona do 350 kilometrów na godzinę.
Źródło/zdjęcia: Pagani Automobili Pagani Imola Roadster na forumPagani Imola - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum