Angielskie AC Cars, które szczyci się ponad 120-letnią historią, pokazało swoje najnowsze dzieło, które łączy klasykę z nowoczesnością. Elementem klasycznym jest forma auta: to roadster wzorowany na modelu Ace z lat pięćdziesiątych. Cała reszta to nowoczesne rozwiązania, zaczynając od włókien węglowych i kończąc na elektrycznym układzie napędowym.
Po dziesięciu latach od bankructwa nad odzyskaniem dawnego blasku pracuje włoskie Bertone, które w tym czasie miało kilku właścicieli. Dwa lata temu marka pokazała przeszło 1100-konne coupe GB110, a teraz zapowiada kolejny model. Jest nim nowa interpretacja konceptu Runabout z końca lat sześćdziesiątych, która ma wejść do produkcji w dwóch wersjach nadwoziowych.
W ostatnich dniach nie brakuje napięć na linii między Europą oraz Chinami, jeśli o import azjatyckich samochodów chodzi, a także ich potencjalną produkcję na naszym kontynencie, wliczając Polskę. Ale interesy kręcić się muszą: oto niespodziewana premiera Audi, koncept E firmowany pod nową marką... AUDI. Oczy Was nie mylą, zaraz wyjaśnimy.
Pięćdziesiąt lat temu zakończyła się trwająca kilkanaście lat produkcja słynnego Jaguara E-Type. Specjalnie z tej okazji w oddziale Jaguar Classic zbudowano... dwa zupełnie nowe egzemplarze. Kolekcjonerskie roadstery ozdobiono srebrem oraz złotem i wysłano do szczęśliwego kolekcjonera gdzieś na terenie Azji Południowo-Wschodniej.
Formuła 1 odwiedziła w minionym tygodniu Brazylię, gdzie w ostatnich dziesięciu latach wygrywali kierowcy tylko trzech zespołów: Mercedesa-AMG, Red Bulla oraz Ferrari. W tym roku już po raz czwarty z rzędu niedzielne grand prix na pętli Interlagos w liczącym kilkanaście milionów mieszkańców Sao Paulo poprzedzał sobotni sprint.
Grupa Stellantis powiększa swój repertuar samochodów o napędzie elektrycznym i sportowym zacięciu. Tym razem padło na crossovera 600e, który pod marką Abarth zadebiutował jako najmocniejszy, drogowy model w jej 75-letniej historii. Możliwości auta podkreślać ma transfer technologii rodem z torów wyścigowych.
Dwunasty sezon długodystansowych mistrzostw świata, World Endurance Championship, dobiegł w sobotę końca. W ósmej, 8-godzinnej rundzie w Bahrajnie do rozstrzygnięcia pozostały przede wszystkim tytuły mistrzowskie w grupie Hypercar, które były w zasięgu kierowców trzech marek z różnych części kuli ziemskiej: Porsche, Toyoty oraz Ferrari.
Zespół Callum Design zabrał się za kolejną sztukę Jaguara C-X75, sportowego super coupe z ogromnym potencjałem, które za młodości nie doczekało się niestety produkcji seryjnej. Tak samo, jak poprzednio, do zwykłego ruchu drogowego zaadoptowano jeden z prototypów z silnikiem V8, który przeszedł przy okazji wiele znaczących modernizacji.
Chińskie Xiaomi, które pod koniec ubiegłego roku pokazało pierwszy samochód osobowy własnej marki, podnosi poprzeczkę i rzuca wyzwanie najszybszym, drogowym elektrykom. Sprawdzą całego zamieszania jest przeszło 1500-konny model SU7 Ultra w wersji produkcyjnej, którego prototyp popisał się kilka dni temu rekordowym przejazdem Nordschleife.
Rok temu Skoda pokazała drugą generację modelu Kodiaq, największego SUV'a w swojej ofercie, który może zmieścić nawet siedem osób. Model oferowany z silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi, a także jako pełna hybryda, wchodzi teraz do akcji w usportowionym wariancie o oznaczeniu RS, którego pierwsza generacja była najmocniejszym Dieslem marki.