Po pierwszej od lat wizycie na wyboistym Sebring długodystansowe mistrzostwa świata wróciły na bardziej znajome tereny. Znajome, ale nie do końca: World Endurance Championship odwiedziło przebudowane i zmodernizowane Spa-Francorchamps, na którym pojawiły się żwirowe pobocza w miejscu asfaltowych, nowe trybuny i nowa nawierzchnia.
Tak mocno promowanego wyścigu w Formule 1 już dawno nie było: w minionym tygodniu po raz pierwszy w historii zacumowano w Miami u wybrzeży Oceanu Atlantyckiego na Florydzie. Piątą rundę mistrzostw świata z zaplanowanych dwudziestu trzech zorganizowano na ulicach liczącego ponad 440 tysięcy mieszkańców miasta. O co było tyle hałasu?
Brabus, jeden z najstarszych, największych i najważniejszych tunerów samochodów Mercedes-Benza i nie tylko, wkracza na nowe tereny. Po serii mocarnych SUV'ów klasy G, których moc dochodzi do 900 koni mechanicznych, zakład zabrał się za klasę G od zupełnie innej strony. Oto Clawler, odchudzona, surowa maszyna na pustynne bezdroża.
Coraz więcej luksusowych marek decyduje się na budowę unikatowych samochodów na specjalne zamówienia, zwłaszcza, że klientów gotowych na rzucenie gotówką nie brakuje. Ferrari, Rolls-Royce, Aston Martin, McLaren, Bugatti - tylko największe z nich. Swojego one-off'a pokazało teraz również AMG, które od kilkunastu lat należy do Mercedes-Benza.
Fabrykę w Maranello opuściło kolejne, unikatowe Ferrari, które powstało w ramach prowadzonego od kilkunastu lat programu projektów specjalnych na indywidualne zamówienia. Samochód, którego szczęśliwy właściciel mógł od razu skorzystać z fabrycznego toru testowego Fiorano, zbudowano na bazie produkowanego seryjnie coupe F8 Tributo.
Abarth wraca do czasów swoich największych sukcesów rajdowych i prezentuje kolejną edycję specjalną malucha serii 695, który bazuje na Fiacie 500. Tym razem za wzór do naśladowania postawiony został rajdowy Abarth 131, który wygrywał w mistrzostwach świata na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych.
Sezon na zupełnie nowe i zmodernizowane, wyścigowe samochody klasy GT3, które coraz mocniej czują zapach długodystansowych mistrzostw świata, nabiera rozpędu. Nowy model testuje już Ferrari, do swojej pierwszej homologacji GT3 szykuje się Glickenhaus, a dziś swoją ulepszoną maszynę na przyszły rok pokazało Lamborghini.
Miłośnicy sportowych samochodów spod znaku Toyoty, a w szczególności coupe Supra firmowanego przez oddział Gazoo Racing, doczekali się wypatrywanej od lat opcji, która pozwoli na jeszcze bliższe obcowanie z samochodem. Mowa o ręcznej skrzyni biegów, która stała pod znakiem zapytania od momentu rozpoczęcia produkcji auta.
Do oferty Porsche wraca 911 w specyfikacji Sport Classic, która adresowana jest do wszystkich tęskniących za dawnymi 911, ale nie mających koniecznie zamiaru na bliższe obcowanie i mocowanie się z zabytkami. Limitowany model bije pokłony 911 produkowanym w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych minionego stulecia.
Po prawie dziesięciu burzliwych latach od bankructwa na rynek z zupełnie nowym modelem wraca niemiecki Wiesmann. Marka, która do tej pory była znana z produkcji sportowych roadsterów i coupe z układami napędowymi prosto od BMW, otwiera nowy rozdział w swojej historii autem o napędzie elektrycznym. Oto Project Thunderball.