Po przeszło czterech latach od pierwszych jazd pierwszego prototypu do regularnej produkcji wchodzi drogowy model 004 z repertuaru amerykańskiego Scuderia Cameron Glickenhaus. To sportowa maszyna z kierowcą siedzącym na środku, silnikiem umieszczonym centralnie i rodowodem zakorzenionym w 24-godzinnym wyścigu Nürburgring Nordschleife.
Trwają prace nad zupełnie nową serią wyścigową, International Sports Cars, której pierwszy sezon miałby wystartować za kilkanaście miesięcy. Plany zakładają organizację wyścigów na torach całego globu i osadzenie w głównej roli europejskich prototypów niższego stopnia. Będą nimi maszyny produkowane przez francuskie zakłady Nova Proto.
Przygotowania marki Genesis do dołączenia do długodystansowych mistrzostw świata, i nie tylko, zaczęły przybierać konkretne kształty. W tym tygodniu w Dubaju zaprezentowano koncepcyjny model GMR-001, potwierdzono nazwiska pierwszych fabrycznych kierowców i zarysowano plany startów na całym globie w trzech różnych seriach wyścigowych.
Morgan zapowiada zakończenie produkcji modelu Plus Six, flagowej maszyny o klasycznej sylwetce, której historia sięga końca lat sześćdziesiątych minionego stulecia. W przyszłym roku zastąpi go zupełnie nowy model, a fabrykę w Worcestershire opuszczą ostatnie egzemplarze Plus Six w limitowanej, pożegnalnej specyfikacji Pinnacle.
Jaguar zmienia swoją filozofię i wizerunek nie do poznania. Zasłużona, brytyjska marka kończy produkcję aut o napędzie spalinowym, czyści swoją ofertę do zera i zapowiada krótki okres uśpienia, po którym w jej ofercie pojawi się zupełnie nowa, luksusowa limuzyna z najwyższej półki. Już teraz wszystkie nadchodzące zmiany zapowiada koncept Type 00.
Ostatni tegoroczny sprint i przedostatnie tegoroczne grand prix Formuły 1 są już za nami. W tym roku na torze wyznaczonym w okolicy Lusail w Katarze mogło rozstrzygnąć się tegoroczne mistrzostwo świata wśród konstruktorów. Przed weekendowymi wyścigami tytuł był w zasięgu trzech zespołów: McLarena, Ferrari oraz Red Bulla, który miał najmniejsze szanse.
Karma Automotive przypomina, że pokazany ponad piętnaście lat temu Fisker Karma ma się cały czas całkiem nieźle i cały czas jest dla niego miejsce na świecie. Jego najnowszym wcieleniem jest Karma Invictus, limitowana limuzyna o mocy przeszło pół tysiąca koni mechanicznych, wyposażona w napęd elektryczny z silnikiem spalinowym w roli generatora.
Prawie dokładnie sto dziesięć lat temu bracia Maserati założyli w Bolonii własny zakład, którego przeznaczeniem od samego początku była produkcja samochodów wyścigowych i sportowych. Z okazji okrągłej rocznicy działalności włoskiej marki na rynek trafi urodzinowa edycja elektrycznego coupe GranTurismo Folgore.
Na lekkie, sportowe roadstery o spartańskim charakterze na rynku nigdy nie brakuje miejsca. Jednym z najlepszych przykładów na potwierdzenie tej tezy jest produkowany od przeszło pięćdziesięciu lat Caterham Seven, który jest również dobrym punktem wyjścia dla innych pojazdów. Jednym z nich jest nowe dzieło Camal Studio, limitowany model Scoperta.
Toyota szykuje się do kolejnego pożegnania z Suprą, a w międzyczasie po cichu potwierdza, że trwają prace nad zupełnie nowym coupe Celica. Zanim do tego dojdzie, małą aktualizację przechodzi trzylitrowa GT Supra, a na wiosnę przyszłego roku zapowiadany jest rynkowy debiut limitowanego wydania A90 Final Edition, które osiągnie aż 435 koni mechanicznych.